Stránka 2 z 3
Re: 15" nebo 16"
Napsal: 07 dub 2010, 09:33
od mexxo
Naozaj škoda. Ja mám síce 1,8i a tiež necítiť rozdiel medzi 15 a 17kami. Ale predtým som mal Fko 1,6 8v - 55kw a tam som mal zimné 13ky a letné 15ky. Rozdiel v šírke som mal 40mm a na akcelerácii ani spotrebe rozdiel nebol.
Re: 15" nebo 16"
Napsal: 07 dub 2010, 11:40
od milosh
Mexxo ty jsi kecal vid? 100% je citit rozdil kdyz das sirsi pneu, samozrejme ze ne asi o 1cm na kazde strane.
Re: 15" nebo 16"
Napsal: 07 dub 2010, 12:03
od mexxo
Samozrejme je cítiť rozdiel na jazdných vlastnostiach, na tom ako auto sedí. Ale nie na spotrebe, ani dynamike auta.
Re: 15" nebo 16"
Napsal: 07 dub 2010, 12:34
od spermin
hmotnost kola-ráfku se musí projevit, a nikdo mi to nevymluví

Re: 15" nebo 16"
Napsal: 23 čer 2010, 20:44
od Jirka B
vlozim se do tema 15ky nebo 16ky
Do tedka jsem mel origo Alu Opel 15ky + Michelin Energy Saver 195/60 R15 a naprosta spokojenost:
Ted jsem si udelal radost a koupil 16ky (z Astry H) + pneu 205/55 R16 (lepsi by byly 205/50)):
Ale jsem z toho "olaky zmeteny" .... nevim co ostatni, ale subjektivne mi prijde, ze to na tech 16kach "nejede + vic zere" (mam je 14 dni)...
... je mozny ze ta sirka kol 16tek "je moc na 55kw"?
Co vy na to?
Tak jsem puvodne chtel prodat ty origo 15ky (obute do super Michelin Energy Saver), ale ted premyslim ze je tam vratim a prodam ty 16 ky

...
... co vy na to?
Re: 15" nebo 16"
Napsal: 23 čer 2010, 22:47
od Honz@
Měl jsem na 1.7 DTi (3 dv.) nejdříve 195/60/15 a pak 205/55/16. Nějaký rozdíl v lenosti jsem nepostřeh...
A auto teda vypadá o dost líp (podle mě je lepší i 205/55 než 205/50, zdají se mi malé...)
Toť můj názor.
Re: 15" nebo 16"
Napsal: 23 čer 2010, 22:55
od manli2
no třeba rozdíl mezi 195/60/15 a 225/40/18 je kurevskej... drží to jak přilepený ale pocitově to ještě víc nejede než normálně

Re: 15" nebo 16"
Napsal: 27 zář 2010, 20:35
od azrael27
ahoj vsetkym
tak sa spytam aj ja..
mam astru tiez na origo R15 diskoch a gumy 195/60,ale spekulujem,ze si doprajem R16 s 205/50
toto
poradte,ci sa prejavi nieco negativne,vzhlad bude lepsi (aspon dufam

)
ale co sa tyka spotreby a zatazenia capov vplyvom tvrdsieho pruzenia,pripadne hocico,co ste si uz postrehli na vasich astrickach...
vdaka za kazdu odpoved
Re: 15" nebo 16"
Napsal: 27 zář 2010, 20:38
od lukaskpd
skoro kazdy tu ma 16 a aj 17 a pohode
Re: 15" nebo 16"
Napsal: 28 zář 2010, 08:41
od mexxo
U 16tok sa neprejavia žiadne postrehnutelné negatíva.

Re: 15" nebo 16"
Napsal: 29 zář 2010, 20:12
od azrael27
dakujem za postrehy,tak sa do toho pustim....
predam tuto klasiku a zacnem hladat nieco pekne, aby som sa na jar mohol pochvalit

Re: 15" nebo 16"
Napsal: 29 zář 2010, 21:34
od Defender
16tky by jsi měl mít ve velkém TP s gumama 205/50

alespoň já je tam mám

Re: 15" nebo 16"
Napsal: 29 zář 2010, 22:48
od ála
spermin píše:hmotnost kola-ráfku se musí projevit, a nikdo mi to nevymluví

jedine co se ti projevi, je obvod... a ten, diky nizsim pneu zustava temer stejny... sirsi pneu zas znamena lepsi kontakt s vozovkou, takze slabsi motory ti "nehrabnou" tak jako z uzsima... proto mozna pocit, ze je to linejsi... hej to jako by si napsal, ze poznas o par kilo paliva v aute min, hm?
Re: 15" nebo 16"
Napsal: 30 zář 2010, 13:55
od csala
ála píše:spermin píše:hmotnost kola-ráfku se musí projevit, a nikdo mi to nevymluví

jedine co se ti projevi, je obvod... a ten, diky nizsim pneu zustava temer stejny... sirsi pneu zas znamena lepsi kontakt s vozovkou, takze slabsi motory ti "nehrabnou" tak jako z uzsima... proto mozna pocit, ze je to linejsi... hej to jako by si napsal, ze poznas o par kilo paliva v aute min, hm?
Pozor. Je nutné rozlišovat medzi odpruženou a neodpruženou hmotnosťou.
Ak si dobre spomínam, tak zníženie hmotnosti kolesa o 5kg sa prejaví na zrýchlení auta tak, ako keby bolo o 100 kg ľahšie. Myslím, že to isté platí aj pre spomalenie.
Práve preto majú disky pre športové účely nízku hmotnosť. Sú poskladané z troch častí z rôznych materiálov. Sériové zliatinové disky nie sú ľahšie, ako klasické plecháče, je to čisto iba o dizajne. Môj original 16" Opel disk spolu s pneu 205/60/R16 váži 20kg. A to tam patrí pneu 225/55/R16, čiže takmer o rovnakom priemere, ale o 2cm širšia. Takže originál by to bolo ešte ťažšie. Neviem posúdiť, či je ľahší celkový komplet kolesa s 15" alebo 16" diskom, (ak samozrejme dodržíme rovnaký celkový priemer kolesa), ale je bežné, že so zväčšovaním rozmeru disku rastie aj šírka použitého pneu, čo na znížení hmotnosti nepridá. Na inom fóre diskutujeme aj vplyv zníženia profilu pneu na zlepšenie jazdných vlastností a aj tu narážame na rozpory a kompromisy. Bočná úchylka sériovej pneumatiky pri bočnom zaťažení je samozrejme menšia pri nižšom profile pneu (pri zachovaní šírky pneu), čo sa prejaví na lepšom držaní stopy v zákrute, ale to platí iba na hladkom povrchu. Pri nerovnosti v zákrute má nízkoprofilová pneu vďaka svojej tuhosti tendenciu odskočiť. Pneu s vyšším profilom vďaka svojej pružnosti na nerovnostiach lepšie kopíruje povrch cesty a je dlhšie v kontakte s podkladom. Takže zväčšovanie priemeru diskov a znižovanie profilu pneu je záležitosť viac módna ako účelová, a len zbytočne neúmerne vyprazdňuje važe peňaženky a ničí podvozok vášho auta a vašu chrbticu. Aj keď to sem nepatrí, nedá mi nespomenúť, že formula F1 má 13" kolesá a profil pneu tiež nepatrí k tým najnižším
No dobre, tak si začnite všímať profil pneu na offroadoch. A že tam teda v zákrute na pneu pôsobia iné sily ako na 1000kg osobáčik

Re: 15" nebo 16"
Napsal: 30 zář 2010, 15:31
od p.somik
csala píše:A to tam patrí pneu 225/55/R16, čiže takmer o rovnakom priemere, ale o 2cm širšia.
Rozdíl v průměru je 11 mm, protože druhé číslo neudává výšku v cm, ale v procentech k šířce pneumatiky
