Stránka 2 z 2

Re: Ventil EGR (AGR), čištění

Napsal: 04 dub 2010, 17:47
od Ferda mravenec
Mám stejný motor a obdobný problém. Jak EGR vyčistit nevím, protože tam celkem není co čistit. Jedině nastříkat pod ten vysunujícíse klobouček nějaký ten rozpouštěč. Já jej několikrát přes krajní piny sepnu a nějak se rozchodí a pár stovek nebo tis. km to vydrží. Mechanik mi říkal, pokud se nezavře, abych nedemontovaný EGR poklepal kladívkem a on zaskočí. Ještě jsem to nezkoušel, protože teď to nějak chodí bez problémů.

Re: Ventil EGR (AGR), čištění

Napsal: 16 dub 2010, 23:43
od Marek P.
Kdo potřebujete vyčistit EGR, je nutné jej vypálit. Prostě po jeho vlastní demontáži, nalijte do ventilu benzín a zapalte. Pozor, benzín musí být jen v tom ventilu, jinak bude hořet i plastový konektor. Zopakujte alespoň třikrát a vždy po každém dohoření prolijte čistým benzínem, který krásně reaguje na teplotu a nečistoty vyšumí. Také během hoření i po zamáčkněte vhodným šroubovákem uzavírací kužel ventilu až nadoraz. Kužel musí chodit lehce a sám se musí vracet do uzavřené polohy. Vše ověřeno a odzkoušeno.
Jinak zaslepování ventilu nepomůže a diagnostika to vždy vyhodnotí jako závadu. Změní se totiž složení výfukových plynů a toto postřehne lambdasonda.
To že je EGR ventil částečně přicpaný se může projevit rozsvícením kontrolky na přístrojovce v režimu běžných otáček motoru (2000 - 4000 ) a při deceleraci jizdou z delšího kopce kontrolka zhasíná. Jinak se také projevuje v neochotném vytáčení motoru nad 4000 ot. a neplynulým zátahem motoru v tomto režimu otáček.
Toto jsou mé postřehy s motorem X16XEL, samozřejmě je diagnostika asi tím nejlepším vodítkem.

Čištění zdar a ať vám Oplíky dělají jen radost 8)

Re: Ventil EGR (AGR), čištění

Napsal: 17 dub 2010, 00:13
od Phrz
no to je mi zajimavy zpusob, jak u vypalovani vejfuku, verim ze to pomoct muze 8)