Stránka 2 z 3
Napsal: 05 říj 2006, 09:58
od kotek
Snad jen ještě jedno doporučení - jedná se o tepelnou pojistku, tak při pájení je třeba zajistit dobrý odvod tepla a pracovat rychle, protože jinak vám prdne ještě dříve než to doděláte. Po dokončení zkontrolujte, zda je průchozí.
Napsal: 10 pro 2006, 23:32
od Jurasek
Měl jsem úplně stejný stejný problém.Začal tak že se mi spálila tepelná pojistka v bloku předřadných odporů.Výměna byla docela jednoduchá.Když se mi po dvou týdnech spálila podruhé tak mi to začalo vrtat hlavou.Potom začal chrastit ventilátor a bylo to jasné.
Odpory jsou ochlazovány proudem vzduchu od ventilátoru.Když se ventilátor točí málo nebo dokonce vůbec ne tak se přepálí pojistka a přestane protékat proud do ventilátoru.Nahradit pojistku drátem nic neřeší,to shoří některý z odporů (experimentálně ověřeno

).
Alespoň v mém případě byl skutečným zdrojem problémů ventilátor zanesený jemňoučkým prachem,kudy se tam dostal netuším,snad zevnitř auta? Ventilátor jsem vymontoval,napoprvé je to docela pakárna.Rozdělat celý se mi nepodařilo - dělal už to tady někdo?Takže jsem ho jenom celý vyfoukal stlačeným vzduchem,promazal a namontoval zpátky.Teď jde krásně potichoučku,pojistky nehoří,...

Doufám že to chvíli vydrží (nový ventilátor jsem našel na Internetu asi za 4500 bez daně

).
Napsal: 28 lis 2007, 09:12
od pigeon
cavte kde najdem ten predradny odpor k ventilatoru,tiz mi fuka len na 4 stupni
Napsal: 28 lis 2007, 10:35
od Majla
pigeon píše:cavte kde najdem ten predradny odpor k ventilatoru,tiz mi fuka len na 4 stupni
Mám opačný problém. 4 stupeň mi právě nejde, ostatní ano.
Napsal: 03 led 2008, 22:17
od ada852
Na mojej AstreG 2.0 Di je to bola poistka s oznacenim RANCO K14 - P0143 co je vlastne thermodisc fuse thermal 144C, 10A, 144Celsius, da sa nahradit napr z GME za: kat. cislo 530-041 (axialna tep.pojistka 142°C 10A)cca 20,-SK. Cize blok predradnych odporov je chraneny pred teplotou vyssiu ako 144 C, pri vssej teplote by sa mohlo tavit plasto ulozenie vo ventilatore.

Re: Ventilátor topení
Napsal: 02 říj 2009, 08:01
od langdon2
Chalani....tento problem teraz riesim na Corse..je tam prepalena tepelna poistka.CHcem ist kupit dnes novu....DO kolko stupnov mam kupit? V dvojplotenke to bolo do 250 stupnov....
Ale tak tu bude asi ovela slabsia...ci?
Re: Ventilátor topení
Napsal: 02 říj 2009, 13:10
od langdon2
Chalani..neviete nikto aku poistku tu tepelnu tam kupit??? O 14:00 koncim v robote potom idem do toho obchodu...Potrebujem to vedet......poradte ak niekto viete....

Re: Ventilátor topení
Napsal: 02 říj 2009, 21:12
od langdon2
Tak pre zaujimavost: aspon v Corse B tam bola origo do 157 stupnov tepelna poistka. Kupil som sice do 144 ale tak zatial ide.
Oprava sa podarila...Len ten pristup k tomu..

Re: Ventilátor topení
Napsal: 14 led 2010, 23:07
od Phrz
prestal mi fungovat ventilator na stupen 1-3, spechal jsem tedy k Lukassovi pro novej predradnej odpor, kterej jsem namontoval a vse bylo ok, druhej den prestal jit, takze jsem uz jen koupil tepelnou pojistku 142 °C 10A (originalni tam byla 144°C - ale tu nemeli) a funguje to zatim. Byla to jen shoda nahod ze odesel i druhej?
Otazka zni jestli odejde znova, mam hledat problem ve ventilatoru? (radeji jsem jej rozebral a promazal a vyfoukal co slo)
Re: Ventilátor topení
Napsal: 16 led 2010, 18:59
od Phrz
takze se to naplnilo, opet to nefunguje, pomuze vymena celyho vetraku?
Re: Ventilátor topení
Napsal: 16 led 2010, 19:40
od ada852
Moze byt problem aj vo ventilatore, mne to tiez tak robilo, ze po vymene tepelnej poistky v predradnom odpore odisla poistka, zistil som ze sa znovu spalila len pri pouzivani ventilatoru na prvom stupni, pretoze vtedy ma ventilator moc male otacky zrejme uz mu koci zivotnost... a vtedy je slabe prudenie vzduchu okolo toho predradneho odporu a viacej sa zohreju spiraly a spali sa poistka. Tak proste nepouzivam ventilator na 1 stupni a je to ok.
Re:
Napsal: 04 bře 2013, 10:34
od wisk
kotek píše: Zrovna řeším tento problém, a použiji konkrétně typ TSF077 s vypínací teplotou 77 oC. Podle měření by to ampérově mělo vyhovovat.
Tak mě taky dostihly problémy s předředným odporem - tak jak píše kotek, zkusím vyměnit jen teplotní pojistku. Po demontáži předřadného odporu jsem starou pojistku vyloupl, změřil jsem jí ( samozřejmě je vadná) a hlavně jsem z ní vyluštil označení Microtemp G4A00-TF144C. Dá se koupit třeba tady
http://cz.farnell.com/thermodisc/g4a011 ... B110121493 , popř. se tam dají alespoň vyčíst nějaký ty hodnoty. Dneska jí pojedu shánět a když se zadaří, tak i namontovat - tak se kdyžtak ozvu jak jsem dopadl...
Re: Ventilátor topení
Napsal: 05 kvě 2013, 14:15
od PavelC
Ahoj, můžete mi prosím někdo poradit, kudy se dostanu k motoru ventilátoru? Mám ten systém s klapkou /ne kopulí/. Když vyndám kastlík před spolujezdcem, tak tam je ten plast sešroubovaný nějakými šroupky a ty nemůžu dostat ven. Ořech č. 5 je malý a č. 6 je zase velký a kleštěma se tam nevytočím
Doufám, že jediné řešení nebude sundání celé palubky, to bych si to šel hodit

Jinak mi to dělá neplechu v tom, že se ventilátor chvilku točí a chvilk ne. Vysledoval jsem, že když je zespoda trochu přizvednu, nebo zatlačím na přívodní kabely, tak se rozjede. Takže zrada bude někde v tom motorku...
Díky za tipy, jak to rozšroubit a kudy.
Re: Ventilátor topení
Napsal: 05 kvě 2013, 23:15
od PavelC
Tak nakonec si na to odpovím sám

Vzal jsem na to kombinačky a sikovky a natřikrát si ohnul předloktí a šlo to

A závada byla zřejmě v přetočeném motorku, který se utáhl a nechtěl se točit. Nebo alespoň tak si to vysvětlují, protoře když jsem ho narovnal a znovu zapojil, tak se náhle roztočil. Když jsem motorkem točil na jednu stranu, tak to šlo lehce a na druhou stranu se jakoby utahoval a protoře je uložen jen v jakémsi gumovém lůžku, tak se po těch letech asi několikrát protočil a utáhl.
Re: Ventilátor topení
Napsal: 05 kvě 2013, 23:22
od peter13675