Stránka 2 z 2
Re: Dobržďování při brždění motorem
Napsal: 09 říj 2009, 21:11
od wladyk
To je právě nesmysl co jsi napsal. Když brzdíš motorem a šlapeš na brzdu, že znatelně poklesnou otáčky, tak nevyřazuj. Naopak, podřaď dle potřeby (o stupeň i dva) a brzdy se nemusíš ani dotknout. Toho, že se podřazením zvýší otáčky se neboj. Motoru to neuškodí. Vyber správný stupeň, který auto udrží a celý kopec se brzdy skoro nedotkneš.
Re: Dobržďování při brždění motorem
Napsal: 09 říj 2009, 21:14
od m1lan
Veď vravím že podraďujem podla potreby

Re: Dobržďování při brždění motorem
Napsal: 09 říj 2009, 21:58
od HerryCZ
Jestli muzu svou troskou do mlyna. Mam dve story ohledne toho. Za prve, jsem zvykly podrazovat a brzdit motorem, takze kdyz mi na stare Skodarne odesly brzdy a ja musel bez nich ujet cca 4km mestem do garaze, tak mi to ani tak neprislo (samozrejme jsem jezdil s rukou na rucce a nechaval si mnohem vetsi odstupy nez obvykle a taky vim ze motor si pres karburator natahne benzin i pri brzdeni motorem, pak je opravdu lepsi vyradit, ale to je vec jina) A za druhe, jsem jel s kamosem a ve Vratimove (smer s Hrabove) jsem vypl motor na prejezdu (zavory jsou tam vetsinou dlouho) a jak jsme dojeli ke kamsovi, tak mi rika neco mas asi v hajzlu sviti ti "Check Brake Light" a ja mno jo, od prejezdu jsem neslapl na brzdu a on chce po mne abych slapl, aby mohl zkontrolovat brzdove svetla, a to jsme ujeli cca 5 km.
Jinak jak jezdim do prace, tak brzdu pouziju jen pri startovani ve FM a pak jak zastavuju pred vratnici v OV Hrabova (17km).
Re: Dobržďování při brždění motorem
Napsal: 09 říj 2009, 22:38
od wladyk
Karburátor dává benzín i když dáš nohu z plynu. Ale ne každý. Modernější auta (např. Š 120) už měla elektromagnetický ventil, který bez plynu zavřel palivo.
Ještě k tomu "Check Brake Light", je to brzdové světlo. Pokud rupne žárovka, tak se rozsvítí. Když jsem měl BMW tak se na Checku při nastartování rozsvítili všecny diody na pár vteřin pro kontrolu systému. Potom zhasli, jen od brzdy ne. Muselo se jednou šlápnout na pedál a zhasla. Bylo to úmyslně, aby řidiče před jízdou donutili vyzkoušet brzdu zda se třeba nepropadá. Možná to máš nějak podobně
Re: Dobržďování při brždění motorem
Napsal: 10 říj 2009, 07:15
od HerryCZ
Ano, mas pravdu a vubec jsem si nevzpomel, ja jsem proste mluvil o sve starence Skoda 100, ktera ma jednokomorovy karbec bez uzaviraciho elektromagnetickeho vetntilu.
Dik za opravu
Re: Dobržďování při brždění motorem
Napsal: 10 říj 2009, 11:35
od Charlie
Wlady, pokud máš pal PC, tak ti to píše vždy po nastartování, že máš šlápnout na brzdu! Jak ji sešlápneš, nebo zmáčkneš páčku pal pc, tak to zhasne.
Já motorem brzdím moc, je mi jasné, že pokud potřebuji brzdit víc, tak musím podřadit, ale někdy prostě potřebuju, aby brzdil míň, tak raděj vyřadím pokud pod kocem nemusím brzdit.
Re: Dobržďování při brždění motorem
Napsal: 10 říj 2009, 14:46
od Luboš X17DTL
wladyk píše:Karburátor dává benzín i když dáš nohu z plynu. Ale ne každý. Modernější auta (např. Š 120) už měla elektromagnetický ventil, který bez plynu zavřel palivo.
To ses trochu pomýlil, na kryse se uzavřel elmag. ventil, až jsi vypnul zapalování a to z důvodu samozápalu. Kdyby ti bez plynu zavřel palivo, tak potom by ti to zcíplo i na volnoběh. Šáde nepoznala, že auto jede.
Re: Dobržďování při brždění motorem
Napsal: 10 říj 2009, 15:20
od HerryCZ
Lubos: Mno vidis, nad tim jsem ted neuvazoval, o pritomnosti el mag ventilu u dvoukomoraku jsem vedel, ale nikdy jsem dvoukomorak nemel. Takze neco na tom bude.
Re: Dobržďování při brždění motorem
Napsal: 10 říj 2009, 21:33
od wladyk
Luboš: Budeš mít pravdu.Škůdku jsem nikdy neměl a vyhýbám se jim dodnes. Vycházel jsem z toho co měla zahraniční auta. Tenkrát Boleslav okopčila co se dalo. Bohužel to dobré ne, ale naopak. Takže u nich hledat logiku je ztráta času.