Re: Pomoc pri koupi ASTRY G
Napsal: 08 zář 2009, 19:03
Keď si sa pýtal na tie motory, tak čo sa týka benzínových 16V s obsahom 1.4 až 1.8:
Od začiatku výroby (1998) do modelového roku 2000 sa montovali motory s označením začínajúcim na X, konkrétne X14XE, X16XEL a X18XE1. Dajú sa veľmi ľahko rozoznať podľa toho, že majú plynové lanko. Výhodou týchto motorov je to, že majú len jednu lamdba sondu a katalyzátor umiestnený pod autom, 1.4 a 1.6 nepoužívajú váhu vzduch. Nevýhodou týchto motorov je to, že používajú reguláciu voľnobehu krokovým motorčekom čo vyvoláva potrebu udržiavať motorček, škrtiacu klapku a všetky jej kanáliky v čistote. X16XEL väčšinou trpí nadmernou spotrebou oleja, niektoré majú problém v lete s reguláciou otáčok po studenom štarte a časté je aj pridieranie ventilov. X18XE1 má často problém s riadiacou jednotkou motora a používa váhu vzduchu.
Od modelového roku 2001 sa začali používať Z motory, čiže Z14XE, Z16XE a Z18XE. Tieto motory používajú elektronický plyn, čiže odpadá krokový motorček (teda vlastne sa používa, ale ovláda priamo škrtiacu klapku a nie obtok vzduchu okolo nej), ale na druhú stranu majú dve lambda sondy (pred a za katalyzátorom), katalyzátor je priamo za zvodmi, u 1.4 a 1.6 sa občas vyskytnú problémy s RJ motora (systém Multec). Palivový systém nepoužíva spätné vedenie. Výhodou týchto motorov je možnosť dorábky tempomatu, odstránenie problémov s voľnobehom, odstránila sa spotreba oleja, a niektoré modelové ročníky nepoužívajú EGR ventil.
Od modelového roku 2004 sa začal montovať motor Z16XEP, ktorý používa priškrcovanie jedného sacieho kanála – technológia označená ako Twinport a vodná pumpa nie je poháňaná rozvodovým remeňom.
Od polovice roku 2005 sa začal montovať Z14XEP, tak tiež používa technológiu Twinport a rozvody má poháňané cez reťaz.
Vo všeobecnosti platí že od modelového roku 2004 sa ťažko zháňa Astra ktorá by mala bočné airbagy. Osobne by som vyberal rok 2003, edíciu Enoy (lakované kľučky a lišty dverí), bez elektrických okien vzadu. Ostatne ak prelúskaš fórum tak prídeš na čo si dať pri kúpe bacha.
Výhoda motorov 1.4 a 1.6 je aj tá že sú zrejme najrozšírenejšie (preto možno získať aj dojem že sú aj najkazovejšie) tak že nie je problém zohnať diely na vrakoviskách. Kopu nových dielov vrátane RJ motora sa dá kúpiť v Poľsku.
Osobne som mal Astru X16XEL a teraz máme Z14XE. Mám pocit že 1.4 je živšia po meste, má ale inú prevodovku. Pri predbiehaní kamiónu musíš dobre zvažovať kde budeš predbiehať. Spotreba v zime po meste krátke trasy cca 9 litrov, v lete okolo 8 litrov. Kombinovaná spotreba po okreskách sa dá ísť aj pod 6 litrov. Ak som na niečo podstatné zabudol, tak chalani určite doplnia.
Od začiatku výroby (1998) do modelového roku 2000 sa montovali motory s označením začínajúcim na X, konkrétne X14XE, X16XEL a X18XE1. Dajú sa veľmi ľahko rozoznať podľa toho, že majú plynové lanko. Výhodou týchto motorov je to, že majú len jednu lamdba sondu a katalyzátor umiestnený pod autom, 1.4 a 1.6 nepoužívajú váhu vzduch. Nevýhodou týchto motorov je to, že používajú reguláciu voľnobehu krokovým motorčekom čo vyvoláva potrebu udržiavať motorček, škrtiacu klapku a všetky jej kanáliky v čistote. X16XEL väčšinou trpí nadmernou spotrebou oleja, niektoré majú problém v lete s reguláciou otáčok po studenom štarte a časté je aj pridieranie ventilov. X18XE1 má často problém s riadiacou jednotkou motora a používa váhu vzduchu.
Od modelového roku 2001 sa začali používať Z motory, čiže Z14XE, Z16XE a Z18XE. Tieto motory používajú elektronický plyn, čiže odpadá krokový motorček (teda vlastne sa používa, ale ovláda priamo škrtiacu klapku a nie obtok vzduchu okolo nej), ale na druhú stranu majú dve lambda sondy (pred a za katalyzátorom), katalyzátor je priamo za zvodmi, u 1.4 a 1.6 sa občas vyskytnú problémy s RJ motora (systém Multec). Palivový systém nepoužíva spätné vedenie. Výhodou týchto motorov je možnosť dorábky tempomatu, odstránenie problémov s voľnobehom, odstránila sa spotreba oleja, a niektoré modelové ročníky nepoužívajú EGR ventil.
Od modelového roku 2004 sa začal montovať motor Z16XEP, ktorý používa priškrcovanie jedného sacieho kanála – technológia označená ako Twinport a vodná pumpa nie je poháňaná rozvodovým remeňom.
Od polovice roku 2005 sa začal montovať Z14XEP, tak tiež používa technológiu Twinport a rozvody má poháňané cez reťaz.
Vo všeobecnosti platí že od modelového roku 2004 sa ťažko zháňa Astra ktorá by mala bočné airbagy. Osobne by som vyberal rok 2003, edíciu Enoy (lakované kľučky a lišty dverí), bez elektrických okien vzadu. Ostatne ak prelúskaš fórum tak prídeš na čo si dať pri kúpe bacha.
Výhoda motorov 1.4 a 1.6 je aj tá že sú zrejme najrozšírenejšie (preto možno získať aj dojem že sú aj najkazovejšie) tak že nie je problém zohnať diely na vrakoviskách. Kopu nových dielov vrátane RJ motora sa dá kúpiť v Poľsku.
Osobne som mal Astru X16XEL a teraz máme Z14XE. Mám pocit že 1.4 je živšia po meste, má ale inú prevodovku. Pri predbiehaní kamiónu musíš dobre zvažovať kde budeš predbiehať. Spotreba v zime po meste krátke trasy cca 9 litrov, v lete okolo 8 litrov. Kombinovaná spotreba po okreskách sa dá ísť aj pod 6 litrov. Ak som na niečo podstatné zabudol, tak chalani určite doplnia.