Stránka 2 z 3
Re: Je diesel 1,7 l dobrá volba ?
Napsal: 14 srp 2006, 14:24
od Marky
ondrej píše:Ahoj,
Líbí se mi Astra Classic II Caravan a uvažuji o její koupi. Chtěl bych auto tak 3-4 r staré do 100 tis. najeto. Uvažuji o dieselovém motoru 1,7 l 55 kW nebo 59 kW. V motorech se vůbec nevyznám, ale láká mne nižší spotřeba u dieslu. Zároveň bych chtěl auto spolehlivé. Překvapuje mne, že většina přispěvovatelů má benzínový motor a i na prodejním německém serveru jsou benzíňáky dražší. Nejsou ty diesely poruchové ? A který je lepší 55 kW, nebo 59KW. Nevíte někdo ?
Dík
Ondřej
Je pravda, ze zalezi kolik toho najedes a co od motoru chces. Pokud nechces zavodit a jsi spis na tu ekonomiku tak by Ti ta 55kW mela stacit ikdyz 59kW bude lepsi, ale neni to az tak znat (59kW mame v astrach z Polska). Oba dva motory mame ve sluzebkach a neni tam zadny problem, sef to ma rok v kombiku a je maximalne spokojen.Samozrejme, ze benzin je tissi a zivejsi, ale i ziznivejsi, takze rad se v takovem aute svezu, ale sam si jej uz kvuli kilometrum co s rodinou najezdim nekoupim.
Jinak co se tyce startu v zime, tak s predchozim dieslem jsem s tim problem nemel, akorat jak pise Vojta ze zacatku nez se to trochu zahralo to byl docela klapot.
Napsal: 14 srp 2006, 17:06
od AstraDTI
Ja bych to videl takhle - jestli se auto bude vyuzivat k presunu z mista A do mista B a neceka se ze bude jezdit moc nalozeny tak 1.7DTI asi jo. Pokud to ma byt na couracky a popojizdeni tak bych raci sahnul po benzinu. Na dlouhy cestovani s velkym zatizenim je zase nejlepsi silna nafta ktera ma vzdy dostatek vykonu ...
K tomu startovani za chladna - nikdy jsem netocil dele jak 0,5-1s. Ani pri -20. Zvuk je pak ale fakt prisernej a skoro to nejede. Do hor bych si 2x rozmyslel jestli koupim diesel (beru jeste v uvahu ze u moji nafty jsou kvalty daleko od sebe a je nutne ji i za studena vytacet ke 3000ot.- zvlast do kopce).
Napsal: 14 srp 2006, 17:44
od Pavel Brno
Úplně souhlasím. Na krátký cesty je ideální 1.6 16v bezvadně jede a moc nežere (cca 8l) a na delší cesty je ideální 2.0 dti 74kw. 1.7 je fakt slabej motor ať je to opel nebo isuzu.
Napsal: 14 srp 2006, 18:00
od milosh
Pavel Brno píše:Úplně souhlasím. Na krátký cesty je ideální 1.6 16v bezvadně jede a moc nežere (cca 8l) a na delší cesty je ideální 2.0 dti 74kw. 1.7 je fakt slabej motor ať je to opel nebo isuzu.
jaja, jezdim denne 6km do a 6 z prace + naky popojizdeni, je to ve meste takze fakt vic jak 50 ne, max. 55, navic mam automat a kombika a sem na necelych 9 litrancich, coz je myslim docela cool, kdyz si clovek spocita ze za rok ujede do 10t km tak se dyzl nevyplati, resp. je to tak nastejno, ale beno ma levnejsi udrzbu, rekl bych.
Napsal: 14 srp 2006, 20:10
od Hany
Pleshoun píše:Vojta píše:já nemluvim jenom o papírovejch hodnotách kde jasně 1.6 16V vede ale i o reálný jízdě na silnici, jel sem ve všech uvedenejch motorech a 1.7 se na 1,6 opravdu nehrabe
Ano i já mám praktickou zkušenost s tím že 1,7DTi není živější než 1,6 16V... určitě bych to sem nepsal abych ze sebe udělal vola...
Byť jsem se sebe možná udělal vola, ale je to moje zkušenost, švára ji právě má 1,6 16V a shodli jsme se is jinými lidmi, co to měli možnost porovnat, že moje 1.7 je pro rozjezd živější. Nevím, nemusíte souhlasit, já takovou zkušenost mám.
Napsal: 14 srp 2006, 20:34
od manli2
Hany píše:Pleshoun píše:Vojta píše:já nemluvim jenom o papírovejch hodnotách kde jasně 1.6 16V vede ale i o reálný jízdě na silnici, jel sem ve všech uvedenejch motorech a 1.7 se na 1,6 opravdu nehrabe
Ano i já mám praktickou zkušenost s tím že 1,7DTi není živější než 1,6 16V... určitě bych to sem nepsal abych ze sebe udělal vola...
Byť jsem se sebe možná udělal vola, ale je to moje zkušenost, švára ji právě má 1,6 16V a shodli jsme se is jinými lidmi, co to měli možnost porovnat, že moje 1.7 je pro rozjezd živější. Nevím, nemusíte souhlasit, já takovou zkušenost mám.
ale je to pravda.... 1,6 začíná tam kde 1.7 končí
Napsal: 14 srp 2006, 21:23
od Marky
Ja bych 1,7 DTi nezavrhoval, obcas s ni jezdim a neni to rozhodne spatny motor, proste zalezi komu co sedne, nekdo rad sporovni jizdu a nekdo kouka za kolik jezdi. Ja jsem ten druhy a vim, ze ta 1,7 umi jezdit kolem 5litru (cena 1l nafty v Tesco Jihlava 27,9Kc

). Krom toho v dobe bodoveho paskvilu stejne po normalnich silnicich vic nez tech 95km nejezdim (dle GPS) .
Napsal: 15 srp 2006, 06:12
od manli2

ono se většina lidí rozjíždí stilem 2000-3500 ot pak řaděj.... proto se zdá že je živější 1.7

.....

Napsal: 15 srp 2006, 06:42
od Pleshoun
Jo tak nějak jsem to už jednou psal... benzínu prostě musíš dopřát trochu větší otáčky než si z dieselu zvyklý...
Každopádně 1,7 ropáka nezavrhuji, znám dost lidí co jsou s ním nadmíru spokojeni, jen mě prostě nedala ta hláška, že je to živější než 1,6 16V
Napsal: 15 srp 2006, 10:35
od Zdenek 9
Mám 1,7td 50 kW, na víkend jsem měl půjčenou Merivu 1,6 66 kW. Meriva je tedy o něco těžší (aspoň myslím), ale zdála se mi hodně zdechlá proti mému autu. Sice diesel má zrychlení na 100km/h pomalejší než benzín, ale zrychlení na menší rychlost je lepší, aspoň se mi zdá, (ve městě na křižovatkách) anebo nejsem tak hodně zvyklý ten benzín točit.

Napsal: 15 srp 2006, 10:46
od AstraDTI
Zigi píše:Vzdyt prave zrychleni z 0-100 je pro naftu utrpenim,protoze se neda vytacet a taha jen v nizkem rozsahu otacek
To ze ma nejvetsi silu mezi 2-3tisicema neznamena ze pak uz nejede - vykon vetsinou roste az ke 4tisicum. Nafta uz davno neni jenom na levny a pomaly jezdeni. Ostatne se staci podivat na muj prispevek na predchozi strance, kde jsem opsal vysledky srovnavaciho testu benzin vs. nafta u Omegy.
Napsal: 16 srp 2006, 18:49
od manli2
Zigi píše:AstraDTI píše:Zigi píše:Vzdyt prave zrychleni z 0-100 je pro naftu utrpenim,protoze se neda vytacet a taha jen v nizkem rozsahu otacek
To ze ma nejvetsi silu mezi 2-3tisicema neznamena ze pak uz nejede - vykon vetsinou roste az ke 4tisicum. Nafta uz davno neni jenom na levny a pomaly jezdeni. Ostatne se staci podivat na muj prispevek na predchozi strance, kde jsem opsal vysledky srovnavaciho testu benzin vs. nafta u Omegy.
Vzdyt ja nerikam ze se neda tocit do 4t ot,ale to je vsechno!
Benzin taha do 6t ot a nekdy i vic!
a tak tahá jen do 4000 ot no....
http://galerie.autorevue.cz/data/531/me ... raz016.jpg 
Napsal: 16 srp 2006, 19:28
od AstraDTI
Jeje, co bych dal za to kdyby mi rychlost na rovine omezoval opravdu maximalni vykon a ne to ze mam kratky prevody a pri 200 tocim uz prez 4000ot ...

Napsal: 17 srp 2006, 09:09
od Luky
7.9l prumer, hmm, panacek s tim asi jezdi jako prase. To ani s Mondeem se nedostanu nad 7l, i kdyz pravda, 240 to fakt nejede

Napsal: 17 srp 2006, 10:31
od AstraDTI
No ono to taky bude mit vetsi motor ... takze 8l super spotreba. Ja se na nemecky dalnici taky dostanu nekam mezi 7 a 8 litru/100km.