2 Schumak:
1) Lidi chtějí podvědomě pomáhat ? Asi žiju na jiné planetě.. Podle mě když lidi vidí potápějící se firmu, tak jdou nakupovat k té, která hlásá jak je úspěšná, marketing je marketing a lidi spíš reagují na reklamu než na pseudoaltruistickou potřebu zachraňovat. Empatie k nákupům podle mě moc nepatří (snad leda u charitativních sbírek, i když ani to moc efekt nemívá, vyjma firem, které si to dají do daní).
2) Nikdo nikam nevloží peníze s cílem nestarat se vyjma naprostého blázna, své investice každý rozumný člověk chce kontrolovat. A jak by asi Číňani obstáli u svých akcionářů kdyby ani jejich injekce nepomohla a Opel šel ještě níž ke dnu ???
3) Vývoj auta netrvá pár týdnů a rozmach jeho prodeje taky ne, vždyť spousta lidí kupuje na doporučení známých apod. a to u auta, kterých zatím jezdí pár, jen tak lehce nepůjde. Jeden skvělý (resp. dobrý) výrobek firmu ze dna obvykle nevytáhne, musí profitovat i např. ze servisu a ND k předchozím výrobkům, reklamy (moc Oplů jsem si v drahých filmech nevšiml, možná v německých

), doplňkového prodeje apod. Kvalitní výrobek může navrátit důveru kupující síly k výrobci, ale pokud je na trhu široké spektrum obdobných produktů v obdobné ceně, tak je to konkurence jako kráva a pak už je to zase hlavně o marketingu.
4) Omezení výroby je dočasné řešení, protože když míň prodáš, tak taky míň vyděláš. I kdyby Ti to stačilo na provoz a rezervu, z čeho budeš financovat další rozvoj, resp. alespoň vývoj ??? Když Ti nebudou chodit lidi do hospody, tak spíš přejdeš na levnější pivo, změníš styl provozovny, uděláš akce na které bys mohl nalákat lidi, koupíš LCD (jako investici, která Tě nezabije) apod. a určitě nepropustíš obsluhu i kuchaře a nebudeš tam dělat sám (teda pokud to nebude vesnická hospoda, kde těch pár štamgastů zvládneš a ještě si s nimi během šichty vyliješ čumák

). I když vodu a suchý chleba Ti neberu, šetřit se musí.
5) Dotace nežádal jen Opel, ale to určitě víš.
Tím říkám jen svůj názor a Schumakovi neberu a nevyvracím ten jeho, jen jsem chtěl ukázat jiný pohled. A komentoval jsem právě jeho příspěvek, protože v jednom odstavci řekl více myšlenek, které mě přinutily se zamyslet.