Stránka 2 z 2
Re: problém s otáčkami
Napsal: 26 kvě 2009, 22:06
od Trdlo
Já už asi taky neumím číst, sorry.
Samozřejmě je normální, že než se motor dostane na určitou teplotu, tak je v činnosti automatický sytič a tím jsou otáčky vyšší.
Edit: ještě dodám kvůli rýpalům - automatickým sytičem u těchto aut rozuměj že si RJ nastaví polohu klapky nebo krokáče na trochu přiotevřenou, tím se zvýší otáčky, po dosažení potřebné teploty se klapka/krokáč opět uzavře. To jen aby jste nehledali lanka sytiče jak u schade...
Re: problém s otáčkami
Napsal: 27 kvě 2009, 11:27
od dany2ka
tak mi teda vysvětli, jaktože po sytiči neni v zimě ani památky, otáčky držej perfektně hned, ikdyž je -10° nebo +10° ,ale jak je cca nad +18° zvýšej se na těch cca 2200 a pak to po chvíli opadne na normál, prostě na ty zvýšený ot. se jede blbě!

Re: problém s otáčkami
Napsal: 27 kvě 2009, 12:04
od Phrz
tak takhle to maj snad vsichni uz se to tu nekde dlouho resilo a tusim ze nevyresilo, ja osobne to mam taky, poptaval jsem to v oplu a bylo mi receno ze u tohodle to jeste nemaj moc vychytany... a zase mi bylo receno ..."nevymejslej blbosti a jezdi"

Re: problém s otáčkami
Napsal: 27 kvě 2009, 15:16
od dany2ka
jj vím že se to tu řešilo, taky sem si početl, ale nechápu proč je to sytič, když v zimě žádnej neni a v létě jo?!!jak je to teda?!
Re: problém s otáčkami
Napsal: 28 kvě 2009, 10:18
od Arwy
Zvýšené otáčky slúžia k rýchlejšiemu zohriatiu katalizátora a uvedenia ho do činnosti. Prečo to nerobí v zime neviem. Mne X16XEL pri studemom motore v zime a aj v lete točil asi 1200 a po chvílke padol na cca 800.
Ak máte pochybnosti, tak to hodte na diagnostiku, mrknite na live data na hodnoty požadované a skutočné voľ. otáčky. Ak sú zhruba zhodné je to OK, ak sú rozdielne tak je niekde problém a potom riešte kde.
Re: problém s otáčkami
Napsal: 28 kvě 2009, 10:41
od Shimmeron
hmm ja mam astru novu a teraz v jak je vonku tak bezne ked natocim vyletia otacky na cca 1200 - 1500, potom spadnu dolu, a ked je zimsie ako vcera napriklad bolo v noci pod 10 stupnov a rano vyskocili drzali 1000 asi pol km a potom padli a secko ok, tak teda

ci som OT

Re: problém s otáčkami
Napsal: 16 čer 2009, 21:25
od dateli
Zvýšené otáčky slúžia k rýchlejšiemu zohriatiu katalizátora a uvedenia ho do činnosti. Prečo to nerobí v zime neviem. Mne X16XEL pri studemom motore v zime a aj v lete točil asi 1200 a po chvílke padol na cca 800.
Ak máte pochybnosti, tak to hodte na diagnostiku, mrknite na live data na hodnoty požadované a skutočné voľ. otáčky. Ak sú zhruba zhodné je to OK, ak sú rozdielne tak je niekde problém a potom riešte kde.[/quote
Kde se daji sehnat ty požadované hodnoty Nemam paru DIKY
Re: problém s otáčkami
Napsal: 17 čer 2009, 07:47
od Arwy
Cez diagnostiku v live datach. Dokáže to AB COM a aj OP COM.
Re: problém s otáčkami
Napsal: 17 čer 2009, 07:58
od langdon2
Ja ked nastartujem studeny motor...tak mam 1500otacok. Cca po minute mi same klesnu na 800 a na pal pc. to videt ze mi troska kolisu cca o 30otacok hore dole...Niekedy aj o 50
Re: problém s otáčkami
Napsal: 17 čer 2009, 08:01
od peet100
Zase na druhu stranu v zime ked je olej zatuhnuty nikede na spodu vane a nastartujes tak nie je zase bohvie ake terno ked ti vyletia otacky na 1500 ci 2000.. Zase v lete nie je taky stuhnuty.. Mne to robi tiez a dnes je slnecno takze mi zase vyskocia na tych 1500.. Ja to uz neriesim...
Re: problém s otáčkami
Napsal: 17 čer 2009, 08:14
od langdon2
Zatuhnuty olej?Tak to ja neviem co je....POuzivam 5W30 a aj ked vonku mrzne je pekne riedky...
Re: problém s otáčkami
Napsal: 17 čer 2009, 11:21
od peet100
no mozes pouzivat hocijaky olej ale ked je jednak vsetok olej dole a kym sa rozdistribuje do celeho motora tak to tiez trva a ked je chladno tak olej je sice redsi ale ma trosku vyssiu viskozitu
Re: problém s otáčkami
Napsal: 17 čer 2009, 18:14
od dateli
Ja měl na mysli Tabulkove hodnoty S ktery ma bych mohl porovnavat live data

Re: problém s otáčkami
Napsal: 19 čer 2009, 06:39
od Arwy
Hodnota požadované voľnobežné otáčky je tiež zobrazená v live datach (v AB COMe a aj OP COMe).