Stránka 2 z 2

Re: nově naplněná klima přestala fungovat

Napsal: 28 úno 2010, 16:27
od Mojmec11
Dá se nějak zjistit,třeba kontrolou tlaku stav naplnění klimy? Abych to mohl sledovat po naplnění,chtěl bych se vyhnout situaci,aby mi to přestalo fungovat za chodu,aby se nepoškodil kompresor nebo něco.

Re: nově naplněná klima přestala fungovat

Napsal: 28 úno 2010, 18:54
od Luboš X17DTL
Myslím si, že stav naplnění klimy (tlak) jde zjistit diagnostikou, ale jen si to myslím. :D

Re: nově naplněná klima přestala fungovat

Napsal: 28 úno 2010, 18:57
od denny
Mojmec-nic nemusíš kontrolovat, kvůli poškození je to zařízeno tak,že není-li náplň,tak systém nepošle do cívky kompresoru impuls.prostě není-li tlak,tak ti systém na tvé mačkání tlačítka hází bobek. :D

Re: nově naplněná klima přestala fungovat

Napsal: 28 úno 2010, 19:29
od Mojmec11
To je mi jasné,ale já myslel dlouhodobé sledování taky,určitě se to plní na náký tlak a ten ubývá.A od jakého tlaku už klima nebude fungovat,nezapne? Prostě aby mi to někde na dovče uprostřed léta nevyfluslo.

Re: nově naplněná klima přestala fungovat

Napsal: 28 úno 2010, 19:41
od denny
Nejde tak ani"o ňáký tlak",ale o množství chladiva v gramech.Tlaky se pak měří po naplnění kvůli chlazení.Spodní na straně sání by se měl pohybovat okolo 2atm a vrchní by se měl chovat dle spouštění sahar chladiče ,ale asi tak od 7atm do 11atm.První spuštění sahar se děje asi tak při 13atm.Okolo 23atm skoro všechny systémy opět kompresor odstavují kvůli přetlakování.
Bohužel žádná diagnostika ti nedokáže zvážit náplň.
Ale většina systémů nedovolí zap kompresor pod 2atm na kterékoli straně.Někdy se tedy systém chová i tak že vyp a zap.Opel Astra má systém s tzv přímo běžícím kompresorem/má běžet po zap furt/.
Spousty japonských vozů a hodně Fordů má tzv nepřímo běžící kompresor.Nachladí-vyp a pak zase zap.Je to v takových pravidelných vlnách.Ale u Astry je to první známka nízké náplně.