Stránka 2 z 3
Napsal: 12 dub 2006, 01:31
od Vavra
2 palo
Y17DT ISUZU je 16V a poznáš to podle vstřik. čerpadla. Má ho za motorem směrem ke kabině. Vpředu je jenom turbo.
Nápis vzadu DTI je jen komerční značení. 8V má ta horší 50kW od opla.
Já mám taky Y17DT

a pořád si na tu lenoru do 2000ot. nemůžu zvyknout.

Turbo mi spíná až tak v 2200ot. Chci teď vyměnit váhu vzduchu, což mi ukázala diagnostika. Dál jsem uvažoval o zaslepení EGRu, ale to prý nemá smysl při těchto nižších otáčkách

Napsal: 12 dub 2006, 08:00
od palo
Myslis ze ten snimac vahy vzduchu, teda vaha vzduchu je dolezita hodnota pre spinanie turba. Ako sa vlastne spina turbo, mne to ide asi od 1800 otacok, keby sa to cidlo vahy nejako upravilo, potom by to slo aj od nizsich otacok?
Napsal: 12 dub 2006, 09:21
od Vojta
palo píše:Myslis ze ten snimac vahy vzduchu, teda vaha vzduchu je dolezita hodnota pre spinanie turba. Ako sa vlastne spina turbo, mne to ide asi od 1800 otacok, keby sa to cidlo vahy nejako upravilo, potom by to slo aj od nizsich otacok?
to je jedna ze součástek která nejvíc ovlivňuje výkon...upravit váhu asi moc nepujde
Napsal: 12 dub 2006, 14:05
od palo
Chcel som len vediet ci to ma vplyv na spinanie turba, ale hlavne som chcel vediet co spina turbo.
Napsal: 12 dub 2006, 14:45
od Vojta
palo píše:Chcel som len vediet ci to ma vplyv na spinanie turba, ale hlavne som chcel vediet co spina turbo.
turbo přece nic nespíná to jede furt ale řídící jednotka si selenoidnim ventilem řídí jestli pouští spaliny na lopatky nebo kolem
Napsal: 12 dub 2006, 15:08
od palo
Takze elektricky. Skusim tam dat merak a pozerat na otackomer, kedy to zopne. Dal si mi chrobaka do hlavy. Ak by sa mi to podarilo nejako ovplyvnit, napisem vysledok.
Napsal: 12 dub 2006, 15:21
od Návštěvník
Mám motor 1.7 DTI a vypozoroval jsem že se turbo u tohoto typu ničim nespíná, to prostě roztáčej výfukový plyny. Naopak je tam ventil které sníží zatížení turba (podtlakem z vývěvy), pravděpodobně když je už dost natlakováno. Když jsem auto koupil tak mi to taky začínalo táhnout mezi 1800 a 2000. Bylo to jednak váhou vzduch a EGR ventilem, ten jsem jednoduše zaslepil. Tím zmizela výkonová díra mezi 1500 až 1800. Ale pořád to začínalo táhnout tak od 1800. Váhu vzduch se mi nechtělo kupovat novou. Výrazně pomohlo zvětšení otvorů ve váze přes který proudí vzduch. Tím mi začal motor krásně zabírat od 1500. Po této úpravě to jezdilo srovnatelně s 66 kW TDI. Už jsem na to najel 30tis. V poslední době to ale začíná zase zabírat vejš. Zkusim ještě zvětšit otvory ve váze. Ale mám pocit že už to je stejně na hranici funkčnosti snímače a budu muset koupit novou váhu vzduchu.
Napsal: 12 dub 2006, 15:52
od Vojta
Napsal: 12 dub 2006, 16:43
od Zavi
Ve váze jsou čidla která snímají množství nasávaného vzduchu. Když ten snímač je vadný tak logicky dává řídící jednotce informaci o menším množství vzduchu. Podle množství nasávanýho vzduchu řídící jednotka vypočítá množství nafty. Aby do řídící jednotky šla informace o dostatečným množství vzduchu z vadný váhy stačí zvětšit komoru přez kterou proudí vzduch. Věř nebo nevěř ale mám to vyzkoušený a funguje to. Tímto způsobem váhu neopravíš ale poznáš že je vadná a určitou dobu to pak jede celkem dobře.
Napsal: 12 dub 2006, 18:15
od Vojta
Zavi píše:Ve váze jsou čidla která snímají množství nasávaného vzduchu. Když ten snímač je vadný tak logicky dává řídící jednotce informaci o menším množství vzduchu. Podle množství nasávanýho vzduchu řídící jednotka vypočítá množství nafty. Aby do řídící jednotky šla informace o dostatečným množství vzduchu z vadný váhy stačí zvětšit komoru přez kterou proudí vzduch. Věř nebo nevěř ale mám to vyzkoušený a funguje to. Tímto způsobem váhu neopravíš ale poznáš že je vadná a určitou dobu to pak jede celkem dobře.
mě ale neni jasný do čeho děláš tu díru, to čidlo je přece uvnitř trubky a zdaleka nezavírá celej průřez kde proudí vzduch....
Napsal: 13 dub 2006, 16:38
od Zavi
Na tom čidle je meandr v něm asi tři elektrody v podobě drátku, navim přesně jak to funguje ale asi ty drátky jsou to čidlo a nějak detekujou množství vzduchu. Kdyby o tom někdo věděl víc ať to napíše. No a uprostřed toho meandru jsem vyvrtal 3mm otvor. Tím pádem začne procházet přes elektrody více vzduchu a váha to detekuje.
Gary
Napsal: 13 dub 2006, 18:44
od Gary
Váha pracuje tak že se žhaví odporová spirálka a měří se množství vzduchu potřebné k jejímu ochlazení na danou teplotu.Tuto hodnotu pak zpraceje řidící jednotka.Když zmenšíš průtok,třeba nějakým menším kroužkem na síťce před váhou ,tak tím přidáš na naftě.Doporučuju vyzkoušet .Jede to líp ale o něco málo to více papá.
Napsal: 18 dub 2006, 08:17
od Návštěvník
Chlapci, nejako si odporujete. Jeden zvacsuje a druhy zmensuje. Nebude to nejaka haluz ?
Napsal: 18 dub 2006, 09:19
od Vojta
2 gary: sice přidáš na naftě ale ubereš na vzduchu takže to jede stejně ale víc to žere
Gary
Napsal: 19 dub 2006, 08:30
od Gary
Mě se takhle povedlo ojebat váhu vzduchu a tím i kontrolku elektroniky motoru.Ale bylo to jen dočasné řešení než jsem váhu koupil novou.