Stránka 2 z 2

Re: Budík teplomeru

Napsal: 02 úno 2012, 16:21
od APiK
Oživím topic:
Když je doslova ledový motor a venkovní teplota pod -11 st., stalo se mi (2x jsem si toho všiml), že po nastartování motoru ručička teploměru stoupne přibližně do poloviny a zase hned sjede dolů. Pak už funguje jak má. Máte někdo podobnou zkušenost?

Re: Budík teplomeru

Napsal: 02 úno 2012, 17:05
od sabelt
Takovou zkušenost nemám :-)

Ale musím se přiklonit k verzi Trdla, motor se začne zahřívat vnitřně, aby posbíral rychle svoji vnitřní teplotu a dostal se na provozní přičemž to honí přes okruh topení, tam totiž není takovy odvod tepla jako z prednih chladiče, jakmile se teplota dostane na určitou mez, a je motor vnitřně relativně zahřán, otevírá velký okruh, který jde pres chladič vepredu pred motorem kde je také čidlo teploty vody, proto auto topí dřív než se ti zvedne rucicka :-)

Me to topí uz po cca 3 kilometrech jizdy a to je venku -11 :-)
Jen se mi stane, ze kdyz t nechavam na volnobech, kdy chladim turbo napriklad, tak se teplota vysplha nahoru pres 90 jako prd a musí se až pustit sahara abyto schladila, to ale kamaradovi na VW Golfu 4 nedela, tomu to drzí pekelnejch 90 furt. a termostat mam novej, kvalitní :-)

M.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 04 úno 2012, 00:20
od Re4DeR
Apik:
JJ přesně tohle se mi tuhle taky stalo když jsem vyjimečně nastartoval v -12. cca po 20 km začala stoupat teplota cca k 70 stupňům. Pak jsem musel zvolnit tempo a teplota šla dolu a potom zase nahoru a už to tam zůstalo.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 04 úno 2012, 05:05
od HerryCZ
Jo to je v poradku, alespon co vim ja. Zahriva se ti maly okruh, tak stoupa teplota. Potom se ti otevre termostat (velky okruh) a voda se schladi a tim padem klesne i rucicka teplomeru.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 04 úno 2012, 09:20
od RALFiK.GT
Přesně tak,já to měl takhle v létě.Když jsem jel po městě tak byla teplota80-90 a když jsem se za městem rozjel,tak padla na nulu.Byl to termostat kterej zůstal otevřenej a hnal vodu jen přes velkej okruh....Vyměn termostat a bude to v poho.Ted jak jsou ty mrazy ale stejně teplota moc nejde.Tady máme ted-17 a teplota mi ráno začne stoupat až když dorazím do města,nebo těsně před ním.Je prostě moc zima.Topit to jinak začne hned po pár kilometrech.Mám to do práce15km a topí to tak po těch5ti...

Re: Budík teplomeru

Napsal: 04 úno 2012, 09:41
od Fanous
no, ale co na to říká řídící jednotka nedává bohatší směs, když není celkový oběh (dle budíku) na provozní teplotě a nebo klesá bohatost směsi již po dosažení teploty v krátkým chladícím okruhu? Jde mi o to, že dokud nemám na budíku aspon 80°C, tak je spotřeba vysoká a kouří jak lokomotiva.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 04 úno 2012, 09:54
od RALFiK.GT
Řídící jednotka se přece neřídí teplotou ne.Připravuje směs na základě udajů z lambdy.Nejsem teda žádnej expert ale teplota na to asi nemá vliv.Když se motor trochu ohřeje tak asi dochází k lepšímu prohoření paliva,to jednotka zjistí podle změněním udaji z lamdy a ochudí směs.Takhle to cápu já.Jestli je to jinak tak se rád poučím...

Re: Budík teplomeru

Napsal: 04 úno 2012, 15:24
od APiK
Jenže vy mi nerozumíte. Mě IHNED po nastartování stoupla ručička teploměru na půlku a pak spadla dolů - to vše během 10vteřin. Motor byl zcela studený ba ledový -16st. Pak už vše OK. Stalo se mi to v jednom dnu 2x, pak už jsem si toho nevšiml (ani před tím).

To že po pár kilometrech termostat otevře velký okruh chlazení a ručička spadne a pak zpět vystoupá mi je samozřejmě jasné.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 16 zář 2013, 22:27
od Mou Fou
Ahojte,

ja mam podobny problem s termostatom. Uz som za posledny rok vymenil asi 3 termostaty a stale pretrvala tento problem neverim ze stale kupim chybny termostat.
Po prejdeni cca 5-6km (v lete)rucicka teplomera zacne stupat a dosiahne cca 85°C a ako nahle auto ide konstantnou rychlostou teplota klesa dole akoby bol otvoreny velky ohruh. Alebo z cca 85°C teplota klesne na nulu a potom spat na pracovnu. Co s tym?

Re: Budík teplomeru

Napsal: 18 zář 2013, 00:53
od martenson
vyměň čidlo teploty

Re: Budík teplomeru

Napsal: 18 zář 2013, 07:42
od Orec
Prosim,nevite nekdo jakej termostat mam koupit v kelly na muj motor? Nejak me to mate,je tam vic druhu. Dekuju. Mam 2.0 dti rok 2000.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 18 zář 2013, 09:03
od Alzafir
Nekupuj ho v Kelly, napiš členovi MirekG, pošli mu VIN, dá ti cenovou nabídku a neprodá něco, co odchází 8)

Re: Budík teplomeru

Napsal: 18 zář 2013, 16:28
od Orec
Mam tam slevy,velky. Tak proto tam.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 01 říj 2013, 15:30
od Orec
Kluci,mam dotaz. Termostat novy cca tejden. Je to wahler a parada. Teplota drzi,topi. Ohriva se pekne. Az dnes na semaforu na volnobeh sem si vsiml,ze rucicka zlehka klesla. Po rozjezdu ok. I kdyz jedu z kopce a necham rychlost nebo tak. V praci jsem zastavil a nechal to vrcet a rucicka pomalicku klesala. Po cca 15min byla pod 80ti stupnema. Cim to? Myslite spatnej termostat? Foukle tesneni? Nevim :-( Jo,to rano bylo 0 az 4 nad nulou venku. Diky moc za vase nazory.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 01 říj 2013, 19:42
od Orec
Jeste jsem zapomel napsat,ze fukar valil porad na dvojku :-)