Stránka 10 z 24
Re: Termostat
Napsal: 01 bře 2009, 08:36
od Trdlo
Jenomže to je věc druhovýroby, ony se začnou dělat i na Ztkové.
Btw: Ono rozdíl mezi Zkovým motorem a Xkovým je zanedbatelný, krom pár maličkostí je to to samý.

Takže zrovna u termostatu, pokud nutně chceš měnit jen vložku, tak koupíš na x kový a táš ho na z kový. (pokud se stále bavíme o té 1.8

)
Re: Termostat
Napsal: 01 bře 2009, 08:42
od Mike.S
ta první věta to vysvětluje, druhovýroba, já právě myslel, že u toho Xka se to dá vyměnit buť celé nebo jenom ta vložka a jestli tomu teda dobře rozumím, z výroby je tam ten s nalisovanou vložkou, pak už to byle jenom otázka první výměny termostatu jo?
Re: Termostat
Napsal: 01 bře 2009, 08:46
od Trdlo
jo, origo je prostě jen celý. Druhovýroba nabízí i jinou možnost.

Ale stále mluvíme o benzínu X18XE, Z18XE, Z18XEL. (platí to o více motorech, ale po včerejšku jsem línej to teď hledat.

)
Re: Termostat
Napsal: 01 bře 2009, 21:53
od Ďuri
Vie tu niekto či sa do 2.0Di dával priohrev motora? - používa to Tdi aj Hdi... Alebo pohráva sa tu niekto tak ako ja s myšlienkou na dorobenie niečoho takéhoto?
Ďakujem za odpovede...
Re: Termostat
Napsal: 04 bře 2009, 17:13
od Ďuri
háááálóóó...

Re: Termostat
Napsal: 04 bře 2009, 18:28
od Mike.S
tím příhřevem myslíš něco jako bufík?
Re: Termostat
Napsal: 04 bře 2009, 19:28
od Frydex
Ale houby, to je nezávislé topení. On myslí topnou spirálu u bloku motoru, která ohřeje vodu na bloku před startem. Jako by sis vařil vodu v hrnku topnou ponornou spirálou. Něco podobného to je. Znám to z náklaďáku, ale o Astře nevím, že by to měla..
Re: Termostat
Napsal: 04 bře 2009, 19:30
od Mike.S
no já právě nevěděl o co mu jde, protože ten bufik se dá použít i jako předhřev motoru
Re: Termostat
Napsal: 04 bře 2009, 21:31
od Ďuri
presne tak - špirála...

Takže nič? Ak to nepôjde origo a Astra nepôjde z domu tak to tam dobúcham...nejako...snáď... ak to bude fungovať a auto neľahne popolom od nejakého skratu tak potom (raz) dodám foto.
PS: ne bufík svojpomocne by som si asi určite netrúfol
CAF
Re: Termostat
Napsal: 04 bře 2009, 21:40
od denny
Frydex píše:Ale houby, to je nezávislé topení. On myslí topnou spirálu u bloku motoru, která ohřeje vodu na bloku před startem. Jako by sis vařil vodu v hrnku topnou ponornou spirálou. Něco podobného to je. Znám to z náklaďáku, ale o Astře nevím, že by to měla..
Mívali to E Kadetty pro severské státy 16D.Připojovalo se to na 220V do zásuvky.
Re: Termostat
Napsal: 05 bře 2009, 15:42
od Arwy
Zdá sa mi že niekde v EPC som videl elektrickú špirálu alebo niečo také, myslím že to bolo umiestnené niekde pri radiatore v stredovom paneli, tak že sa to do G Astier zrejme montovalo.
Re: Termostat
Napsal: 05 bře 2009, 19:36
od Ďuri
Arwy píše:Zdá sa mi že niekde v EPC som videl elektrickú špirálu alebo niečo také, myslím že to bolo umiestnené niekde pri radiatore v stredovom paneli, tak že sa to do G Astier zrejme montovalo.
Rozmýšlal som nad podobným riešením - vsadiť to do okruhu kúrenia. Nevieš k tomu dohladať nejaké podrobnosti? Budem rád všetkému.
Ď.
Re: Termostat
Napsal: 05 bře 2009, 20:40
od Arwy
Od modelového roku 1999 bolo podľa TISu nahradené naftové prídavné kúrenie pre motor X20DTL elektrickým.
Re: Termostat
Napsal: 30 bře 2009, 21:36
od Zralok
Dnes jsem si všiml, že při startu studeného motoru začala hned chladící kapalina kolovat přes expanzku. To je asi termostat pořád otevřený že? Protože na minulém autě si pamatuji že do expanzky to teklo, až když se motor zahřál na teplotu kdy termostat sepnul. Nebo je to u Astry jinak?
Re: Termostat
Napsal: 31 bře 2009, 06:38
od Luboš X17DTL
Z malého okruhu chlazení musí jít voda, cirkulace musí být. To je ta hadička, když stojíš před čumákem, zleva, jakoby od motoru. Po otevření termostatu jde voda z hadičky podél blatníku, jakoby zepředu. Pokud to máš tak, OK. Pokud ti jde za studena zepředu, termostat KO.