Lanko plynu u tempomatu úplná hračka, odjistíš páčku na lanku, a pak popotahuješ pomalu bowden, až se lanko pohne, pak kousek vrátíš zpět a je to.
V autě jediná příprava která byla, je, že u pedálu spojky byl otvor na spojkový spínač, v motorovém prostoru tři díry na upevnění držáku tempomatu a držáky na lanko tempomatu + uchycení na škrtící klapce. Nic víc.
Tady na fóru jsem sehnal řídící jednotku tempomatu i s lankem a držákem, spojkový spínač, brzdový spínač (ten jsem nakonec nepotřeboval), kompletní motorovu kabeláž (z té jsem si vybral kabely co jsem potřeboval a konektor s kusem kabeláže k tempomatu) a pak ještě konektor k spojkovému spínači.
Dál jsem sháněl páčku tempomatu, koupil jsem použitou a po montáži jsem zjistil, že blinkry jdou hodně zlehka, nedrží v poloze a když drží, tak se nevrací s volantem, takže jsem koupil novou - sice né originál, ale jinak úplně stejnou za 890kč u
www.automedik.cz a ta šlape perfektně.
Pak už jen vlastní montáž, nejdříve jsem namontoval držák řídící jednotky, pak do něj uchytil jednotku, protáhl lanko a začal tahat kabeláž. Kolem lanka kapoty se mi povedlo protáhnout 6 kabelů (už tam mám jeden k MIDu) víc se mi nepodařilo, ale stačí to. Osadil jsem spojkový spínač (kabeláž budu teprve dopojovat) a pak zapojoval kabely - v motorovém prostoru jsem použil svorkovnici (čokoládu) se 7mi vstupy, jelikož jsem nesehnal konektor k páčce, tak jsem ho u páčky ustřihl a opět použil svorkovnici. Napájení k páčce jsem natáhl od spojkového spínače - kdo montoval MID, tak už má potřebné kabely od něj natažené.
Na montáž jiného brzdového spínače jsem si netroufl, nějak jsem se k němu nemohl dostat, ale ještě od montáže MIDu si pamatuji že jsem konektor od něj vyndaval vrchem po vyndání budíků.
Signál rychlosti jsem táhl od rádia (je to kablík modročervený co není na kraji, tan krajní nezapojovat, nefunguje to - vyzkoušeno) - při tom jsem i vyměnil žárovky v středovém panelu - ale kvůli montáži tempomatu není třeba celý panel rozebírat, jen vyndat rádio.
Po zapojení kabeláže mi už zbývalo jen zapřahnout lanko, takže jsem sundal sání - odháčkuje se kryt filtru, vyndá se jeden konektor co je do potrubí, vyháknou se hadice co jsou v držácích - není třeba žádnou hadici nikde odpojovat!! - a pak už jen povolit svorku na hrdle klapky, dá se k ní docela dobře dostat šroubovákem, stahne se sání z klapky a opatrně pootočí stranou. Pak se stáhne lanko plynu z klapky - je na kuličce, tak je potřeba do té sponky zezadu opatrně strčit šroubovák a pomalinku ji odjistit, pak se stáhne lanko, zahákne oko lanka tempomatu a vše dá zpět. Ještě by asi lanko tempomatu mělo být zajištěno ségrovkou, je tam pro ni drážka, ale já ji nedával. Jinak doporučuji si něčím překrýt vstup do klapky, aby tam něco nespadlo.
No a to je asi vše, snad jsem na nic nezapoměl, kdyby někoho ještě něco zajímalo, pokud budu vědět, tak otázky zodpovím. Mě už zbývá jen dopropojit spojkový spínač, který mám zatím přemostěný a připojit napájení na 12V spínaných, zatím to mám natvrdo, takže před cestou zapojuji a po cestě odpojuji.
Tedy nějak jsem se rozepsal
