Stránka 10 z 19
Napsal: 22 srp 2007, 12:37
od phill
Boči píše:Nekde sem se tady docetl, ze nekdo vytahne jen napajeni z EGR. (myslim ze to byl Phill). No jen by me zajimalo jestli nevite jak se pak bude auto chovat -> pak uz nemusim ten EGR zaslepovat ne ? Co vy na to ?
Zas tak moc jsem to nezkoumal, ale je to vlastne jen klapka s nejakou pruzinkou, ktera ten ventil drzi zavrenej. Pri malo seslapnutem plynu je tam pak civka, nebo motorek, ktera ho otvira. Takze kdyz se to napajeni jen vytahne, tak to subjektivne jezdilo jako se zaslepenym ventilem. Kazdopadne po nejake dobe jsme ho vymenili za jiny funkcni.
Jinak je to supr pocit po pul roce poskakovani v aute vytahnout jeden kabel a jezdit zas jako clovek a ne jak zenska v autoskole.

Napsal: 28 srp 2007, 20:34
od Piškót
Dnes mi to nedalo a zdělal jsem zapalovací lištu a prostříkal jsem vývody kontatků na svíčky a dotáhl ty šrubovací kontakty na svíčkách a světe div se! škubání na trojku v 50km/hod po prvním protáhnutí je pryč,uvidím co to bude dělat dál.Po nastartování mě vylítly otáčky 3,5tis asi nejspíš než se odpařil ten kontaktol a pak už to bylo v pohodě.Takže kluci děkuju alepoň za typa na zapalovací lištu

Uvidím jestli to bude škubat dál

,jestli jo tak alespoň vím,že je to lištou. Dojmy napíšu
Napsal: 04 zář 2007, 21:36
od kai81
Tak jsem taky vyřešil problémy s cukáním.Naštval jsem se a sehnal jsem si novej EGR (boční vývod-PIERBURG tzn.skoro originál) vyměnil jsem ho a cukání úplně přestalo.Původní EGR jsem už asi 3x za poslední půlrok čistil v ultrazvuku,někdy to na chvilku pomohl,někdy se to zase zhoršilo.Vypadal OK,kontrolka se mi rozsvítila pouze jednou při cestě z Chorvatska a po vymazání chyby už zase ne.Jinak chod měl dobrej.Takže jsem si dneska konečně užíval 50km/h v obci při lehce sešlápnutým plynu bez škubání...Jediný co se nezměnilo jsou špatný starty,když je motor studenej.Motor jde hlučně jakoby na 3 válce,pak jede,ale není to ono.Z toho zase nastartuje a jde tichonce a svižně..Takže pátrání pokračuje dál.Jinak ale výměnu EGR můžu doporučit,auto jde mnohem líp.

Napsal: 15 zář 2007, 21:29
od tokin
Tak toto téma začínám právě řešit. Jdu podle financí.Nejdříve sem měnil benzinový filtr - nepřeji Vám vidět, coz něj vyteklo za humus.Škubání hodně polevilo ale nepomohlo to úplně.Dalším krokem budou svíčky - dáte někdo radu jaké??Co pak??Zapalovací lištu?? Krokový motorek a EGR ventil je O.K., čistí mi ho pravidelně 1x ročně ve značkovém

servisu.
EGR
Napsal: 12 lis 2007, 15:56
od tokin
Tak jsem udělal všechny výše popsané kroky, vyblýskal jsem EGR ventil ale nepomáhalo.Nakonec sem měnil tu zap.lištu - super cena za 2000Kč original.Jinak 5000Kč.A od té doby vše O.K: Díky bohu?

Napsal: 12 lis 2007, 16:53
od Majklus
Ja kdyz jsem odpojil EGR ventil a nastartoval tak to chvilu slo ale pak to chciplo,zkousel jsemto asi 3x furt stejne,takze egr mam dobrej jen ho vycistit,pak sem zajel na diagnostiku nechal tam 100 kc vymazlimito a jel jsem spokojene domu
Napsal: 20 pro 2007, 08:48
od Oliver
Taky jsem měl tyto problémy, nebýt toho, že jsem auto svěřil na opravu jednomu známému člověku, který má servis a který tvrdil, že na to má všechny prostředky, tak jsem nemusel přijít o katalyzátor (cena 13 000,-), nemusel jsem kupovat lištu (cena 2 300,-), navíc mě ten "dobrák" asi odrovnal hydroštely, páč mám motor hlučný jako diesel! A taky mi rozešteloval asi vstřikovací trysky, za což bych ho nejraději zabil!Auto žere o litr více, než před tím.Ještě nemám všechny mouchy vychytané, ale mám alespoň o zkušenost více, měl jsem to udělat následně:
1) kontrola svíček - případně vyměnit
2) kontrola EGR ventilu a jeho vyčistění
3) kontrola zapalovací lišty
4) kontrola (proměření) lambda sondy - obě dvě
5) kontrola - vyčistění škrtící klapky
6) kontrola všech vzduchových hadiček
7) kontrola, případně výměna palivového filtru
8, kontrola, případně výměna vzduchového filtru
Pořadí těchto úkonů lze dělat od nejjednoduššího po nejsložitější, tak jak jsem to napsal to nemusí být, ale to jsou hlavní úkony, tak to alespoň nyní vidím já.
EGR nebo lišta
Napsal: 27 led 2008, 14:40
od Tomino
Nazdárek, tak bych se taky chtěl podělit o mé zkušenosti. Vloni touhle dobou mi začalo auto cukat, ztáta výkonu, jelo to jako by na 3 válce a to trvale, ať se jelo rychle pomalu nebo stálou rychlostí. Žádná kontrolka nesvítila. V servisu mi řekli, že mi udělala pápá zapalovací lišta. Následovala výměna lišty a svíček, celkem asi 5500,- a bylo OK.
Asi před 14 dny na mě začala svítit kontrolka motoru. Na jízdě nebylo nic znát. Cestou na diagnostiku kontrolka zhasla. Údajne vadnej EGR. Po pár dnech mi při nastartování studeného motoru dost začaly lítat otáčky, což po chvíli jízdy nebo opětovném nastartování přešlo. Včera mi auto po studenem startu malinko zacukalo, ale protože to hned přešlo, tak jsem to neřešil. Při dnešním studeném startu, bylo cukání již mnohem znatelnější a takový zvláštní zvuk, jakoby na 3 válce. Auto bylo líny a až když jsem se rozjel cca na 50 a více, tak se chytlo a cestou již necukalo. Predpokladam, že až pojedu teď z prace, bude to stejné jako ráno.
A teď ta otázka - je to EGR nebo lišta? Když mi to loni opravdu dělala lišta, tak to cukání bylo pořád.
Napsal: 27 led 2008, 14:48
od Majklus
Pokud to jede na3 a nekdy na 4 valce tak jeto vice problemu,od svicek az po vstrikovani paliva.je hodne verzi na problem,pokud to skube v nizkejch otackach tak jeto AGR a kdyz litaji otacky tak bud skrtici klapka ci Krokovej moturek
Re: EGR nebo lišta
Napsal: 29 led 2008, 20:51
od Oliver
[quote="Tomino"]Nazdárek, tak bych se taky chtěl podělit o mé zkušenosti.
No já bych řek, že to bude ten EGR, jde do něj z výfuku pěkný svinstvo, tak se podívej na EGR a svíčky to můžou být klidně taky.
Re: EGR nebo lišta
Napsal: 29 led 2008, 21:00
od Tomino
Oliver píše:Tomino píše:Nazdárek, tak bych se taky chtěl podělit o mé zkušenosti.
No já bych řek, že to bude ten EGR, jde do něj z výfuku pěkný svinstvo, tak se podívej na EGR a svíčky to můžou být klidně taky.
Dík za radu, ale byly měněný vloni touhle dobou se zapalovací lištou, tak doufám, že vydrží trochu delší dobu. Ono to možná na ty 3 válce nejede, ale je to takovej zvuk a pocit jako když jo, je to takový dusivý a najednou se chytne. No doufám že to výměna EGRu vyřeší!
Napsal: 29 led 2008, 21:03
od Oliver
pro Tomino:
jo a ještě se podívej na vzduchovou klapku, taky to může být tím, že je zanesená, ale je lepší ji demontovat, než tam stříkat, pokud je hodně zanesená nějaký čistící přípravek.
ggttg
Napsal: 29 led 2008, 22:42
od arnie
A co karbon? To je hodne casta zavada na oplech. A kdyz ti to jede jakoby na 3 valce! Mozna bych za to dal ruku do ohne!
Re: 1,6 16V - Škubání
Napsal: 09 úno 2008, 15:25
od obadal.rada
tak pánové tenhle problém jsem vyřešil tím že nejprve jsem dal jiný vzduchový sportovní filtr, a svíčky DENSO a všechno přestalo a vše OK

Napsal: 19 bře 2008, 00:47
od milhaus78
Čus, prolezl jsem toto téma, ale nemohu najít stále odpověď na můj problém. Mám Astru G 1,6 16V rv. 1998 a při přidání plynu zhruba na 2000 až 3000 otáček, to začne škubat. Vím, že radíte zaslepení ventilu, ale je divné, že i po výměně EGR ventilu auto stále škube a to mi přijde divné, že dám nový díl a žádné zlepšení. Můžete mi prosím poradit. PLS