To jsem netušil, že koupit Zafiru B za +-300kKČ je v Brně takový problém.Zatím jsem potkal 2 funkční obchodní modely:
0. Přišel do bazaru, uviděl, projel, zavezl na STK ke známému, (vše je OK) zaplatil, mám ji - neexistuje. (možna v Praze, nebo něco v Ostravě, Zlině, Č Budějovicích nebo v Liberci - kdekoli, ale za žádných okolností v Brně

). Anebo existuje za 400K - nemám
1. Pošleme ti nějaké fotky a nějaký popis, zaplatíš 30k zálohu, přivezeme ji, převezmeš ji "jak stojí a leží" (prý je takovahle formulace zakotvena v zákoně!

) , zaplatíš zbytek ceny a pak si s tím dělej, co chceš. Když bude opravena po bouračce nebo po skakání přes obrubníky s rádoby vyrovnanou geometrií, nebo vydřenou spojkou, nebo sedřeným motorem - vše je tvůj problém. Veškeré riziko je tvoje a jediné, na co můžeš spoléhat je, "že přece ti nedovezeme nějaký vrak abychom si nepoškozovali jméno firmy!". Jenomže jak takový malinký já můžu poškodit jméno firmy? Nejsem velkoodběratel ani nějaká celebrita

. Můžu řvát sebevíc, ale žádné jméno tím nepoškodím.... Všechno riziko je na mně - to se mi nějak nelíbí.
2. Najdeme ti auto v D přes internet. Zajedeš tam s námi (díky nám bude cena nižší, než je inzerována). Prohlédneš si je, projedeš, jestli chceš, zaplatíš si kontrolu na tamní STK (cca 100EUR), a pokud umíš dobře německy (neumím - jen trochu

), tak pochopíš, co je nebo není s autem špatně. Zaplatíš auto v EUR, dostaneš převozní značky (nevíte kolík stojí?) . Přijedeš s ní domů a buď ji přihlásíš sám, nebo ti s tím pomůžeme. Za to vše chceme provizi 10kKČ. Výhoda: snížení ceny oproti inzerované v D je vyšší, než provize. Nevýhoda - jaká nesu rizika? Jaká při nákupu, jaká při převozu a jaká u nás?
Jak je to v D s původem vozidel (prodává autorizovaný prodejce)? Jak je to s přetáčením tachometrů, zakrýváním vad apod?
Poraďte, prosím, co s tím? Jaký model je pro mne bezpečnější. Riskují své vlastní úspory, a ty se jen tak neobnoví.
Děkují
Viktor