Stránka 9 z 10
Re: EGR ventil
Napsal: 21 lis 2012, 22:39
od Willy
Ahoj všichni,
mám problém se svojí Astrou G, motor X17DTL. Normálně nastartuju, vše funguje jak má. Po nějaké době jízdy (od 5 - 20 min, různě) se objeví kontrolka motoru a motor spadne do nouzáku. Někdy kontrolka zase zhasne a motor jede jak má, jindy zůstane svítit až do vypnutí klíčku. Po dalším nastartování se kontrolka objeví zase až v různorodém intervalu nebo se neobjeví vůbec. Každopádně když držím motor při jízdě na víc jak 3000 otáček tak se žádná chyba neobjeví a auto jede v poho, stejně tak se závada nikdy neobjeví ani při volnoběhu (libovolně dlouhém). Je mi jasný, že bez pořádný diagnostiky to tady bude "vaření z vody", takže kromě možných rad co to může být bych byl vděčný i za radu na koho bych se mohl obrátit s diagnostikou v Praze nebo okolí (Říčany). Jasně že můžu zajet do prvního servisu který má diagnostiku ale raději bych někoho zdejšího - znalého. Díky za rady
Re: EGR ventil
Napsal: 21 lis 2012, 22:54
od matozippi
skus
vyblikat kod chyby ak to na tvojom aute ide...
alebo sa obrat na niekoho s diag
Re: EGR ventil
Napsal: 22 lis 2012, 00:24
od Willy
Tak jsem s radostí dal na tvojí radu, sebral kancelářskou svorku, naběhnul do auta a .... No prostě zjistil jsem, že patřím k těm co, bohužel, pin č. 6 v konektoru nemají. Takže to musím řešit nějakou diagnostikou, ach jo. Abych si troufnul tu svorku píchat do všech možných kontaktů, tak na to nemám nervy, nechci něco odpálit.

Re: EGR ventil
Napsal: 27 lis 2012, 22:18
od Willy
Takže můj problém vyřešen. Byla to váha vzduchu. Na diagnostice to ukazovalo chybu na EGR a právě na váze. Výměna váhy vše vyřešila.
Re: EGR ventil
Napsal: 07 pro 2012, 11:49
od zemic
Prosím pošlete mi nějaký odkaz kde najdu jak vypadá EGR ventil na Opel Astra Caravan 1.7 TD - 1998 - X17DTL
Nebo číselné označení produktu. Nějak to nemohu dohledat. Popř. jestli můžete poradit kde objednat.
D9ky Petr
Re: EGR ventil
Napsal: 15 úno 2013, 18:18
od jerry mouse
U benzinu som prečital cele vlakno o EGR ventilu takže, to storry celkom dobre ovladam, ale otazkou je ako je na tom motor Y22DTR r.v 10/2002 s elektronickym EGR-kom Wahler, mam namysli či su s tym peripetia ako u niektorych novšich G Astrach s dvojitou lambdou. Ked som pri cca 165tkm riešil turbo, tak som urobil rozborku sacieho potrubia pri usti sacich ventilov a bolo to tam na cca 20percent riadne znečistene dechovymi sadzami a tomu podobnemu sajrajtu. Riešil to už niekto amputaciou natvrdo, pripadne ake to ma zhoršenie behu motora, alebo sa to da volako šikovne ojebkať.

Re: EGR ventil
Napsal: 15 úno 2013, 20:34
od matozippi
ak som tu dobre cital, oklamat EGR sa na diesloch neda... proste musi fungovat
to ze si mal zasrate sanie je uplne normalna vec, robia to vsetky verzie dieslov a treba to mechanicky vycistit
ako rychlo sa to zaspini zalezi od stylu jazdy
Re: EGR ventil
Napsal: 15 úno 2013, 20:47
od jerry mouse
matozippi píše:ak som tu dobre cital, oklamat EGR sa na diesloch neda... proste musi fungovat
to ze si mal zasrate sanie je uplne normalna vec, robia to vsetky verzie dieslov a treba to mechanicky vycistit
ako rychlo sa to zaspini zalezi od stylu jazdy
Motor to k svojmu štastiu vonkoncom nepotrebuje, ale je to skor vymysel eko-maniakov a inych ludi ktory na jednoduchej veci dokažu zarobit stovky eur. Maju to čudo aj stare 20r dizlaky, alebo iba minus par rokov povedzme z nastupom turba a predpisov Euro 3.4.5?
Re: EGR ventil
Napsal: 17 úno 2013, 20:21
od matozippi
jerry mouse píše:Motor to k svojmu štastiu vonkoncom nepotrebuje...
mne to vysvetlovat nemusis

vysvetli to svojej riadiacej jednotke ktoru mas v aute

ci potrebuje funkcny EGR alebo nie
Re: EGR ventil
Napsal: 05 bře 2013, 14:38
od dadake
zdravím chci se jen zeptat zda jde zaslepit egr na x17dtl?
Re: EGR ventil
Napsal: 05 bře 2013, 20:07
od jerry mouse
matozippi píše:jerry mouse píše:Motor to k svojmu štastiu vonkoncom nepotrebuje...
mne to vysvetlovat nemusis

vysvetli to svojej riadiacej jednotke ktoru mas v aute

ci potrebuje funkcny EGR alebo nie
Jasne chapem to, ale napriklad keby som jednotku ojebkal tak, že vymontujem ventil z motora, alebo dam don zaslepku aby netahal sadze pripadne ine tesnenie pod stop klapku tam kde vyustuje vyfuk do sacieho potrubia. Ventil by som nechal zapojeny nech si RJ mysli, že je všetko OK, ale neviem či to pozna aj zvyšeny odpor na magnetickej cievke sposobeny vyššim tlakom vyfukovych plynov, ktore posobia na otvaraci ventil ako aj na cele zariadenie.
Re: EGR ventil
Napsal: 06 bře 2013, 08:14
od Alzafir
Jednotka dostává signál feedback z EGRu, ale ani ten nutně mít nemusí, umí si ho dopočítat ( tohle nevím, jestli 100% platí u všech modelů, ale na pár Zafirách jsem to s úspěchem praktikoval)
Zapomeň na mechanické záslepky. Jestli chceš odstranit EGR, začni vyvíjet nový soft pro jednotku
V motoru máš MAP a váhu vzduchu. A zvlášť váha pozná , jestli EGR funguje nebo ne. Změna v hmotnosti nasávaného vzduchu při otevřeném a zavřeném EGRu je markantní. A na základě např těchto hodnot to jednotka pozná.

Re: EGR ventil
Napsal: 03 pro 2013, 18:42
od Paliza
Zdravim...mam 2,2 DTI Y22DTR a blbne tam Egr...trosku jsem to tu procital ale jsem motorovy analfabet tak se radsi ptam...musim ten Egr vymenit nebo se da u tohoto motoru odstavit v ridici jednotce...jinak Egr se cistil a vaha taky nic nepomohlo...dik za odpoved
Re: EGR ventil
Napsal: 03 pro 2013, 19:51
od Alzafir
Tak za prvé, váha se tu nečistí!!!! To je pověra, ono tam není co čistit, je to konstrukčně ošetřené.
EGR nezaslepíš, to nejde, musel bys přehrát soft v jednotce, ovšem jestli už někdo takový soft někdo vyvinul...to nevím.
EGR by se měl čistit s každou výměnou oleje, tím oddálíš jeho smrt.
Tak a k tomu, co potřebuješ vědět, výměna tě stejně nemine, ovšem pokud ti píše diagnostika chybu feedbacku, to se dá řešit.
Napiš mi výpis z diagnostiky, pak ti poradím, co dál.
Egr musí každopádně mechanicky chodit, nesmí drhnout, pružina musí otevřený EGR spolehlivě zavřít ( když ho zkoušíš bez motoru)
Re: EGR ventil
Napsal: 03 led 2014, 21:15
od Mirajsek
Ahoj borci,
zakoupil jsem EGR ventil z bouračky na moje auto v podpisu. Ten můj, už je asi na odchodu. Jen mám problém s tím, že současný vypadá takto:
http://ecat.elit.cz/AGR-Ventil-PIERBURG ... c3Mi4xMi4w
A já tu mám ten na přiloženém fotu, který má ještě navíc konektor. Jaký je rozdíl? Já mám auto z roku 2000 a ten s tím konektorem je z roku 2003, což by mělo být stejné ne?