Tak abych to tu opět oživil, po asi dvou letech jsem se odhodlal vyměnit gufero na řadící tyči převodovky F35, co mě trápilo docela dost a olej už fakt jen "neprolínal". Navíc jsem chtěl hned pořádně opucovat rám motoru a udělat GO brzdových trubek.
Začal jsem s tím v listopadu, po večerech postupně odstrojoval a kuchal, co bylo třeba.
Převodovka byla venku, hned jsem teda objednal i spojku s ložiskem, ale měřením jsem zjistil rozdíl tloušťky obložení nové a původní spojky- obloření- je necelý 1mm, což na skoro 250tkm na tachomertu...

Spojku jsem asi měnit nemusel, ložisku to už ale neuškodilo.
Převodovka odvezena do sanatoria členovi Pramet, tímto mu moc děkuji za to, co předvedl, je to fakt machr. Převodovku rozebral, odhalil poškozené válečky ve výstupním ložisku diferenciálu. Myslel, jsem, že nebude problém ho sehnat, ovšem je to origo GM, Timken NP727209/NP106970, a to je problém. Zde musím poděkovat Vojtovi, nasměroval mě na Ebayi na jakési ložiska a tam bylo číslo náhrady-SKF 32010. A to se dá leckde objednat.
Takže tohle byl první prostoj, nakonec obě ložiska vyměněné, převodovka složená a hurá vše složit. A to byl bohužel průser. Po startu a protočení diferáku na špalkách ( trvalo to skoro přesně měsíc a nafta nespadla

) se ozývaly podivné zvuky, postupným odpojováním brzdičů, hřídelí...jsem nakonec zjistil , že "něco" v převodovce je špatně. Takže za velkého jásotu a nadšení a nových vyjmenovaných slov po F zase vše ven, rám motoru, převodovku, vše už šlo výrazně rychleji ven, asi tak 4 hodinky, jsem převodovku opět převezl na "plicní", a ejhle, miska vymezující vůi mezi výstupním ložiskem diferenciálu a planetovým kolem vypadla a lítala uvnitř diferáku. Proč? Toť otázka. Sehnat tuto misku? Nemožné, nový origo diferák 20 litrů, jediný "dodavatel" na ebayi v Austrálii, takže nic. Přicházel v úvahu vrakáč a jiná převodovka. No ale nebylo co zkazit a kolega Pramet tu misku opět oživil, nahříval, tvaroval... prostě se mu skvěle povedlo vrátit do původního stavu. Neuvěřitelné, alespoň pro mě.
Opětná montáž převodovky, rámu a těch dalších všech nesmyslů, už vše šlape a mám za sebou i STK
Takže mám za sebou náročnou akci, auto 2 měsíce na špalkách, ale převodovka, brzdové trubky, rám motoru, plastové úchytky trubek, motorový prostor, vše natřené, vyměněné nebo opravené. Na 14letého veterána zase jako nové!!
A pár fotoeček z GO.
A Zafira s Y22DTR skutečně nemá dvouhmotový setrvačník
