Tak ja to vemu od utery...
Privezl jsem auto do Polska za takovymi sikovnymi mechaniky, kteri se staraji o tatovou Zafiru B, aby mi udelali rozvody.

Dily jsem si sehnal sam,takze v poho. Zeptal se me, jestli se maji podivat i na klinovy remen a kladky...

u corsy B me v minulosti vydupal jeden servis s tim,ze mi vymenil sice klinak, ale zhodnotili, ze zbytek je ok a ja po 300km diky tomu novy remen prerval, protoze se rozpadla jedna z kladek.... a navic mi tou ranou praskl i chladic.

Takze super... tohle jsem nechtel opakovat.
Tak jsem souhlasil, ale at to zkontroluji. No... za pět dvanact.... lozisko kladky uz koncilo zivotnost, proto jsem slysel takovy divny zvuk...

a ja myslel, ze alternator mi diky tomu zvuku pujde do kytek...takze vymena rozvodu (INA) a klinoveho remene (Gates) vcetne kladek, vymena alivoveho filtru... mam to vyfocene... neuveritelne zhnily dil

, pak to tu dam, nikdy nebyl meneny, desne, dal jsem originalni novy (GM nebo bosch, ted nevim). No a u rozvodu se zjistilo, ze se rozpadla izolace starim - zpuchrenim u cidla na otacky motoru a nefunguje asi uz spravne a nebo brzy se to zkratuje. Div, ze to nezkratovalo.

Tak se to vymenilo.... To cidlo mi neudelalo zrovna radost, nebylo tak levne sakra.
Ve stredu to bylo hotove. Prijel jsem si proto a jel pro dceru do ostravy. Behem jizdy jsem zjistil, ze auto si nerozumi nejak s mym razenim.

Ve meste na ty kvalty v tech otackach uz zacinal motor kuckat, ze to neutahne - myslim jakoze nizke otacky na danou rychlost. Dam priklad, mam vyzkousene z predtim, ze na 3.rychl.st. jsem mohl jet 30kmh, 4.st - 40kmh a to zvladla i 5tka. Nerikam,ze tak jezdim,jen co v klidu zvladla. jenze ted? mam trojku a motor pri 60tce proste kucka, skube, neni realne udrzet konst.rychlost aby to necukalo. Dela to i pri 60-80kmh na 4 r.st.

Pri silnejsim seslapnuti se to nedusi. Bezne se to zacne cukat i peknych 1500ot/min, ale i vyse v konst.rychlosti.

Na volnobeh otacky podivne kolisaji... +-50-100ot/min, ale diky tomu to ma zvuk spise jak tise blafajici dieselova lokomotiva...

na volnobehu jsou i znatelne vibrace v interieru i cit na volantu.
Tak vcera (ctvrtek) jsem ho tam odvezl zpet. Zajelo se znovu pro druhe cidlo otacek motoru, dalo se tam,ale nic, zadna zmena. Tak objednali jinou znacku, ta bohuzel neprisla zatim. Dneska uvidim. Diagnostika nic nehlasi, zadna chyba. Tak ja nevim, co to sakra je.
ted mam ale dotaz k dalsim budoucim vecem... uvazuju o PP. Samozrejme se mi zamlouva ten predelany na TID. Ale tak se ptam, kdyz budu mit moznost sehnat si za 300kc GID, bude v aute vse potrebne mimo packu steracu a nebo bych musel jeste dal neco koupit (kabely, elektronika a jine...) Budu k tomu potrebovat i origo radio, to totiz taky nemam...
a druhy dotaz, mam obyc. klimu. Kdyz mam zase moznost mit dobre digiklimu, ten panel ovladaci, je to vsechno a nebo se budu muset shanet po nejakych jinych dilech? Lze to takhle upgradovat? mozna mam blbe dotazy, ale astru mam 2.mesic

diky za odpovedi , doufam,ze dnes bude auto fit.

Hoi
