Stránka 8 z 24
Napsal: 18 pro 2007, 09:06
od Stand
Tak mi ted taky začal nedovírat termostat:(
Už jsem objednal nový, snad dorazí do vánoc, autí zatím stojí doma abych zbytečně nejezdil se studenym motorem.
Přišlo to zničeho nic a zedne na den(Projevilo se to přesně tak jak tu všichni píšou, jistotu jsem zjískal když sem po ujetí 4km v mrazu a s ručičkou teploměru uplně dole, šáhl na hadici od termostatu k chladiči která byla teplá..)
Ještě že na 1,7DTI je termostat jen malá položka..
Napsal: 22 pro 2007, 11:25
od sovicka
Tak dnes jsem vyměnil a je to paráda!
Na mém motoru je výměna hračka - jen jsou potřeba specielní kleště na sundání těch věcí co drží hadice - jde to i bez nich, ale je to méně komfortnější.
Nejdelší část bylo vypouštění chladící kapaliny, pak sundat jednu hadici, sundat dva šrouby, vyjmout termostat, vyndat zbývající hadici a čidlo a .. hotovo!
Teď to topí parádně, po pár kilometrech ručička vylezla přesně doprostřed stupnice a tam zůstala po celou dobu - přesně tak jak to má být.
Jen malá věc které jsem si všiml: po pár km je třeba dolít chladící směs, protože systém se v otáčkách ještě doodvzdušní.
Napsal: 22 pro 2007, 21:47
od Orec
Jak mám prosím sundat to čidlo? Drží to jak přibitý? A ještě otázečka,když náhlásím typ motoru,tak mě prodají to co tam bude pasovat? A kdyby někdo věděl,kde v Brně koupit? Děkuju moc předem.
Napsal: 22 pro 2007, 22:08
od Frydex
Tak tady jsou jednou pro vždy !!! Termostaty pro naše motory !! jsou to jen termostaty bez jakéhokoliv obalu a jejich kódy. Písmeno "K" v názvu označuje KIT ke kterému je přibaleno těsnění a "O"-kroužky a pod. Je jen o pár korun dražší, než obyč.

Napsal: 05 led 2008, 15:30
od Frydex
Tak jsem dneska provedl výměnu termostatu, a s výsledkem jsem spokojený. Kupoval jsem pro svoji drošku termostat s označením QTH 203K.
Auto jsem nechal po nastartování asi 10 minut na volnoběh a pak jsem to byl projet. Ručka na teploměru se začala hýbat asi po 5ti kilometrech a po deseti kilometrech a bylo zřetelné jak se termostat otevřel. Těsně před hranicí devadasáti stupňů se ručička teploměru zastavila a klesla zhruba na 85 stupňů, kde pak už zůstala.
U mého motoru je docela blbý přístup, takže musela ven baterka a plastový držák na kterém stojí. Pak už to byla hračka. Dva šrouby na deklu termostatu, starý ven a nový tam. V krabičce byly i nějaké těsnění a gumové "o" kroužky, ale jsou pro jiné auta a motory (je to univerzální balení). Nepoužil jsem ani jedno. jen termostat. Těsnění které je na deklu termostatu, drželo jak přilepené, tak jsem ho tam nechal.

Napsal: 05 led 2008, 23:02
od milosh
pane frydex dovolil jsem si hodit obrazek sem na forum, dokud to nekdo nesmaze bude to zde

Napsal: 05 led 2008, 23:33
od Frydex
pane frydex.... heh... děláš, jak by mi bylo šedesát..
a s obrázkem jenom dobře.... ať se neztratí...

Napsal: 07 led 2008, 20:17
od Petrik
Zdar chlapi, tak jsem v sobotu vyměnil termostat u své "zelená sršéň" a můžu jen doporučit. Teploučko a motůrek si vrní. Výměna v pohodě, jen ten termostat by mohl být levnější

. Ale snad se mi to zaplatí na benzínu. Mějte se!
Napsal: 07 led 2008, 20:35
od milosh
Vam to vsem netopi? Me zacne auto topit tak po 2-3km jizdy coz je ok ne? ale teplota nejde nikdy vic nez tak tech 85C, tak to je v pohode ne?
Napsal: 07 led 2008, 21:06
od Frydex
Topit to začíná hned, a teplota po deseti km je těch 85-90 st, podle toho jak moc topím.
Napsal: 07 led 2008, 21:09
od spermin
Frydex píše:Topit to začíná hned, a teplota po deseti km je těch 85-90 st, podle toho jak moc topím.
pokud jsi starý nevyhodil, vem ho na sraz OV. podívám se na to, mám ideu

Napsal: 07 led 2008, 21:25
od rychlyradim
přidávám se k Miloshovi! též topí po 2-3km a teplota více jak 85C ani rána...jen když se stojí samozřejmě...... a autíčko pěkně topí a topí...
je vidět že máme stejné motory (X16XEL)
Napsal: 07 led 2008, 21:37
od spermin
Mi teda po 2 KM začne teprve vlažit, a teplota se začne zvedat cca po7 KM.
Ale drží CCA 87°C

A s papírem vpředu drží tak 92°C
Napsal: 07 led 2008, 21:57
od Salám
Já nemůžu pochopit jak někdo může do moderního auta, které má chlazení motoru řízeno elektronicky strkat před chladič nějaké papíry jako u Š 120...mimochodem já jsem ani tam ty papíry nestrkal
jinak se tak přidávám...po 2 km začne pomalu topit a cca po 7 se začne hýbat ručka teploměru
Napsal: 07 led 2008, 22:00
od spermin
to proto, že pojíždím po OV a max 7 km. projeď to při -8 a poznáš rozdíl
