Právě je 21 črc 2019, 14:57





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 08 bře 2019, 13:52 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 214
Ahoj!

Oživím toto téma mojí závadou.
Po letech spokojeného užívání dálkového centrálního zamykání, originálního, ale dodělaného se včera začalo dít, respektive nedít. Normálně jsem na vzdálenost cca 7m byl celou dobu auto schopen odemknout či zamknout, 5m byla naprostá jistota. Včera však nic! Ledka v ovladači bliká, auto nereaguje, říkám si paráda a to mám zavřeno na dvakrát, na závoru :(.
Přijdu k autu blíž a pořád to nejde, až když dám dálkáč do míst kde se nachází BCM, tak auto poslechne a odemkne. Hurá.

Dneska jsem to chtěl vyřešit, takže nejdřív jsem zkusil druhý klíč, ale to samé, velmi malý, prakticky nulový dosah. Baterky vyměněné a změřené, 3,22V. Nastoupila diagnostika, jen OpCom, ale v BCM byla nějaká stará chyba komunikace - not preset. Smáznus jsem jí, znovu se neobjevila, ale změna k lepšímu se nekoná. Dále jsem odebral načtené klíče a přes diagnostiku je znovu synchronizoval, bez efektu, pak jsem upravil kódování BCM tak, aby se teď na závoru nezamykalo, pro jistotu.
Nevím tedy kde by měla Corsa C anténu na centrál, ale předpokládám, že vše je integrováno do toho BCM, samostatná jednotka na centrál zde není, viz i schema pro Corsu.
Neví někdo po čem jít, když je tak mizerný dosah centrálu?
Přitom na ovládání klíčem v zámku to reaguje dobře, vše se hýbe, včetně zámku třetích dveří a palivové nádrže. Když jsem to zkoušel, tak se na chvilku přestal centrál hýbat úplně - patrně proudovým přetížením, asi desetkrát v kuse zamčeno a odemčeno klíčem v zámku. Po cca 1 minutě už zase vše šlo.

Děkuji za postřehy a vodítka!

Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 08 bře 2019, 15:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 led 2006, 09:33
Příspěvky: 3080
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Marku, nemáš v autě něco, co by ti rušilo těch 433MHz pro dálku? Třeba nějaký dodělaný BT převodník nebo není poblíž auta něco, co by ten příjem rušilo? zkusils popojet jinam, jestli nebude změna?

_________________
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 08 bře 2019, 16:16 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 214
Ahoj!

Tak ještě než jsem si přečetl Tvoji odpověď, jsem byl ve městě na nákupu. Tam jsem měl cca tři zastávky. Pokaždé šlo auto zamknout na dříve běžnou vzdálenost a odemknout na vzdálenost alespoň čtyř aut v koloně na parkovišti. Měl jsem pro testy sebou oba klíče a makají oba stejně dobře.
Po návratu k domu jsem byl opět v koncích! Souhlasím s Tebou, něco mi, nám, začalo velmi tvrdě rušit přenosovou frekvenci 433MHz. Kolem máme sousedy, většinou důchodce, ale naproti je koumák zabezpečovák, tak si asi něco vyrobil. Uvidíme.
Náš dům jsem na chvilku včetně garáže odpojit hlavním jističem od proudu, ale rušení neustalo, tak my to nejsme.
Obešel jsem už dva sousedy, jedni se vrátili z hor, ti nic nového nemají, sousedka má doma novou sušičku, ale vypnutou, ta to nedělá, ale ani jí nejde auto, Fiat na vzdálenost tří metrů kloudně na poprvé otevřít či zavřít, dokonce říkala, že již několikrát přišla k odemčenému autu, přestože ho zamkla. Také to ukazuje na nějaké rušení.
No budu pátrat dál, hlavně, že auto bude na 99% v pořádku, uf.

Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 08 bře 2019, 16:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 led 2006, 09:33
Příspěvky: 3080
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Když nic nepomůže, zkus se domluvit na ČTÚ :wink:

_________________
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 08 bře 2019, 16:44 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 214
Ahoj!

Už jsem koukal na jejich stránky.
Jde o parametry sítí 433MHz, vysílací výkon a doba vysílání.
Má to vysílat impulsně větším výkonem, nebo déle ale o to menším výkonem, tedy dosahem.
Tohle vyruší celej prostor před domem a dál a jede to trvale.

Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 08 bře 2019, 19:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 14 črc 2009, 20:42
Příspěvky: 126
Bydliště: Staměřice
Hoj Přerov parkoviště prodejna Konvička ,tam to taky nefunguje je tam velký sídliště.Jednotka je zahcena a rušena ,ale jezdím tam tak 1 x ročne takže klíč :cry:

_________________
astra-g-caravan 1.4 16v x14xe/ 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 14 bře 2019, 00:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2009, 11:03
Příspěvky: 1538
Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Já už mám několik let tak doku*vený klíče,že to nejde opravit,odemykám ručně a mám svetý pokoj. :lol: :lol: :lol:

_________________
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,LPG,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 24 bře 2019, 11:34 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 214
Ahoj!

Tak mé story s centrálním zamykáním pokračuje.
Problém s dosahem byl vyřešen, navíc po vichřici, která zasáhla snad celé území došlo k výpadku proudu na více jak 8 hodin, to ale není podstatné, čímž došlo k vypnutí zdroje rušení a při jeho pravděpodobné reaktivaci po obnovení dodávek proudu už má jinou frekvenci a mě to neruší :)

Jenže začalo blbnout zamykání jako takové, zcela jsem přišel o Deadlock, někdy auto zamklo, někdy ne, občas zamklo a odpojilo přívod proudu do servopohonů a já musel na 10 vteřin vyndat pojistku F1 aby to opět šlo.

Podezíral jsem nejprve relátka centrálního zamykání u BCM, ale ta byla v pořádku, pak jsem přes diagnostiku koukal přímo na BCM a zjistil, že je nějaký poblázněný. Zkusil jsem jej přeprogramovat, ale nepomohlo to. Pátral jsem, zda by nestačilo naprogramovat nový Index kód v BCM, nakonec to nepomohlo, ale zjistil jsem, jak Index kódy i přes OpCom China klon programovat a hlavně co který s autem, potažmo BCM udělá.
Některý, třeba 3x umí bez dalšího hardwarového zásahu aktivovat v BCM funkci dotahu oken pomocí dálkového ovládání, ale za cenu cca zdvojnásobení frekvence přerušování blinkrů - zřejmě to v nějaké zemi požadují, dalo by se na to zvyknout, ale měl jsem z toho stále pocit, že mám prasklou žárovku :)
Jiné Index kódy 0x způsobovaly nefunkčnost regulace jasu podsvitu přístrojů. Na doporučení z britského fóra jsem nakonec naprogramoval Index kód 15, dobrá je i 16, nebo 17, v sadě vlastností se liší pouze pevně daným nastavením pro funkci zamykání jako je nejdříve odemknutí dveří řidiče, nefunkční Deadlock a kód 18 dělal zamykání rovnou na Deadlock bez nutnosti dvojího stisku dálkového ovládání.
(Závěr je takový, že BCM zjevně umí mnoho věcí a záleží na naprogramování, umí bez dalšího hardwaru i dotah oken pomocí dálky :) )

Dále jsem se tedy vrhnul na kabeláž v průchodkách, ale byla jako nová, kontrolu konektorů do dveří, ale také bez nalezení závady. Poslední štací byly zámky samotné. Vymontoval jsem nejdříve zámek u řidiče, vyčistil, podle zdejšího návodu a zdravého rozumu rozebral. V zámku jsou dva micro přepínače, jeden jako je v návodu, druhý, patrně pro Deadlock, jiný, takovej trojúhelník s přepínací páčkou. Oba jsem přeměřil, funkčí jsou, jen na sobě mají silikonový potah - proti vlhkosti, ale dávno popraskaný v místech mechanického pohybu. Dále v zámku jsou dva elektromotůrky a na desce s micro spínači je několik odpůrků. Následně jsem zámek složil, začal poslušně zamykat, ale Deadlock stále nešel.

Dal jsem si pouzičku a hledal, zda nenajdu podle čísel "nové" zámky, abych měl na výměnu. Poštěstilo se a na Allegru jsem našel přesně ty stejné (obě strany), podle fotografií zachovalé. Objednal jsem a za bratru 1700,- a čekal až přijdou. Za tři dny jsem obdržel zásilku a vrátil se k práci. Zapojil jsem zámek a zkusil funkci. Vše začalo okamžitě správně fungovat, tedy na té straně řidiče, strana spolujezdce sice zamkla, ale Deadlock nic.
Zadělal jsem tedy dveře u řidiče, pěkně jsem si s tím vyhrál, oprava fólie, přelepení izoloční páskou, čímž se částečně i odhlučnilo, nové příchytky čalounění a vrhnul jsem se do dveří spolujezdce. Stejná procedura, výměna zámku, zjištění a ověření funkčnosti včetně Deadlocku, precizní zadělání a konečně hotovo.

Už jen zbude zauvažovat, co oddělalo oba zámky (minimálně Deadlock), zbláznilo BCM. Má to souvislost s intenzivním rušení, kterým došlo k přetížení soustavy a samovolnému spínání, sepnutí obvodů Deadlock, nebo je to souhra několika náhod ?

Toť malé poznatky.

Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 24 bře 2019, 12:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2870
Bydliště: Ostrava
Trochu jsi mě zmátl programováním BCM, marně jsem uvažoval, kde v Astře je a ejhle, ty máš Corsu. Podle popisu se takhle umí tvářit spínač dveří řidiče, to jsi jistě ověřoval, jinak dobré vědět, že i tady číňan leccos zvládne. Nemáš fotku , co je za elektroniku v tom zámku? Muselo by tam být něco chytrého, aby to odešlo, motory, odpory, těm bys mohl topit mikrovlnama za uchem a bude jim to jedno.

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 24 bře 2019, 15:39 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 214
Ahoj!
Fotky nemám, ale než ty staré zámky vyexpeduji do odpadu, nejsíš elektro :D , tak ho rozeberu a foto elektroniky udělám.
Servomotorek pro Deadlock je podstatně menší než ten co pohání vlastní zámek, trvalé napájení by nemusel přežít. Zkusím ho, zda je jako takový vůbec funkční.
Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 24 bře 2019, 15:52 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 214
Elektronika v zámku, dva odpůrky a dva spínače, víc tam není:

Obrázek

Obrázek

Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 24 bře 2019, 16:14 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 214
Ahoj.
Když už jsem byl pro tu desku s elektronikou, vzal jsem na přeměření servomotorek DEADLOCK.
Nejdříve jsem ho změřil měřákem, kde výsledek je velmi zajimavých cca 4,5MOhmu. Hodnota se navíc mění a to plynule při otáčení rotoru postupně až k 0, ale jen při jednom směru otáčení, opačně to jde skokově. Navíc když na něj přiložím napětí, sám se nehne a to ani s opačnou polaritou. K vlastnímu krátkému pohybu dojde pouze když mu rukou pomůžu o nespecifikovatelný úhel a sám se opět zastaví. Doprovází to jiskření uvnitř motorku.
Z výše uvedeného usuzuji na KO tohoto motorku a tím tedy i KO DEADLOCKU. Otázkou je proč? Stále mne napadá pouze to přetížení. Ještě kouknu dovnitř motorku.
Jistou alternativou by bylo, pokud je to motorek takzvaně pouze krokový, ale to by zase nepotřeboval zpětnou vazbu pomocí toho přepínače.
Komutátor má tři lamely, tedy rotor tři vinutí, dvě pěkně černé, stator je permanentní magnet.
Když by si chtěl hledat něco bližšího k tomu motorku, má na sobě označení:
41002074 02
10418
3D0343

Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 24 bře 2019, 20:57 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 214
Ahoj!
Tak jsem si ověřil, že je to klasický motorek a na to, že je celá Corsa z roku 2001, je ještě samostatně k sehnání na obchodech převážně v Číně. Na Ebay je mají konstrukčně stejné, ale s příliš krátkou hřídelkou na které je hnací šnek.

Na vyhledávání jsem použil klíčová slova: 12V, small worm.

Takže je jasno, motorky jsou vlastně spálené trvalým proudem = trvalým záběrem v dorazu mechanismu DEADLOCKU, který nevydržely.

Nedaří se mi zatím najít náhradu za ten druhý micro spínač, když bych ho našel, tak si zámky zrenovuju.

Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 25 bře 2019, 13:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2870
Bydliště: Ostrava
Pěkná práce 8)
Ty motorky jsou určitě "analogové" a že jsou přetěžované, myslím, že motorky v klapkách ventilace jsou na tom stejně, žádné koncové vypínání. U toho zámku by to čistě teoreticky mohl řešit mikrospínač. No ale že by odešly oba najednou?? :twisted:

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dálkové centrální zamykání
PříspěvekNapsal: 25 bře 2019, 13:18 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 214
Ahoj.

No právě, že si myslím, že ten druhý mikrospínač tam od toho je, ale proč je BCM ignoroval a usmažil ve vlastní štávě a rovnou oba, toť otázka. Dávám to do souvislosti s tím rušením, které pomátlo celej ten BCM. Ne nadarmo má vysílací pásmo 433MHz velká omezení vysílacího výkonu a když vemu v jakém okruhu to tady rušilo, tak mě potěš.

Díky, Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz