Defender píše:Jojo podle mých info teď Škodovka vyvíjí, nebo možná už vyrábí řadu s Felxi fuel palivem (či jak se to píše), protože chtějí vyvážet na sever Evropy a tam na tu už jezdí hóóóódně dlouho
Pro informaci neznalých, jsou to vozy do kterých můžete tankovat fosilní paliva (N95-100) + E85 (vše jen samostatně) a jejich elektronika si to přebere
k tomuto, potom není potřeba nic řešit, motor má stejné svičky, ventily a pochybuji že bude mít jiné materiály.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Takže jen malý výňatek a následně odkaz na celý článek, takže pro kritiky a pochybovače, k tomuto už opravdu není co dodat
...Našinci je představa auta jezdícího na alkohol velmi vzdálená, ale třeba ve Švédsku je směs E85 / 85% bezvodného biolihu a 15% benzinu/ běžnou součástí nabídky čerpacích stanic od roku 2001. Zde jsou běžně prodávány např. vozy FORD s označením FFV - Flexi Fuel Vehecles a také VOLVO označené Bio Power , nebo i ŠKODA Multi Fuel ,která mohou spalovat 100% E85 .
I u nás vozidla , která mají zapsáno v TP ,že jsou přizpůsobena na provoz E85 jsou osvobozena od silniční daně. A např. Vena trade s.r.o. uvádí , že jejich neupravená Škoda Octavia 1,6 na E85 v poměru 1:1 s benzinem ujela již více než 35 000 km.
Auto má perfektní jízdní vlastnosti a neprojevila se žádná závada, ani se nezvýšila spotřeba.
tak sem to při tankování trocho poplet..natankoval jsem 26l čistýho éčka a "jen" 17litrů N95 mi to nějak ujelo.....a fíííha auto lítá jak vítr.... příště zkusíme ještě lepší poměr.....
.... sem se rozmyslel že na to půjdu pomale...aby mi zas motor nezdrhl z auta....
když jsem to zprůměroval tak 1 litr pohonných hmot mě vyšlo na 27.30,- Kč
Takže jsem po výletu do Jíčína opět tankoval a nacpal sem to tam 30L éčka + 11L N95 a zatím celkem (mám v tom docela bordel) asi tak 1800-2000 km na 1:1 a teď v poměru cca. 3:1 a uvidíme, ale zatím (najeto na tuto koncentraci asi 30km) to jede perfektně a konečná cena za litr paliva je 25.90 Kč
Jen jsem hodil dotaz do vyhledávače E85 Brno a vyhodilo mi to toto a nejen to, takže hledej šmudlo
"...Kolega jel dnes pres Brno a vsiml si, ze na cerpaci stanici Unicorn, ktera je na vjezdu do Brna z dalnice od vyskova (prvni sjezd), lze nacerpat ethanol za 26 CZK...."
Naposledy upravil(a) Defender dne 21 zář 2010, 19:20, celkem upraveno 2 x.
Tak a tady něco pro přečtení, samozřejmě znalý problematiky a provozu na vlastní kůži si z toho udělají vlastní názor, ale pro laiky a začínající docela dobrej úvod
Moje zkušenosti s ETANOLEM
na čistý najeto v součastnosti 320 Km , ranní starty jsou opravdu na infarkt. Cca 4 x startovat, potom motor škytne, prdne zakucká a pomalu cca 20 sec.
je z něj tuberák, potom vše v pořádku, jízda akcelerace, vše bez problému. Behem dne, motor byl prohřátý, starty na poprvé. Rozsvícela se kontrolka emisí,
hlavně při zátěži, cesta do kopce atd. né při rozjezdu.
Spotřeba město cca 8,7 L/1000
při ceně 24 Kč mě výšla na 208,8 na 100 Km
benzín spotřeba cca 7,5 cena 32 Kč = 240 Kč na 100 Km
takže na 100 Km ušetřeno cca 32 kč.
Ať si to každý přebere sám a co mu vyhovuje.
Nyní dočerpáno 95 v poměru 1:1 a start na poprvé- Vzum a jelo.
První dojem při startech mi silně připomínaly Š100 po týdením stání, kdo neví došlo k výpaření benzínu z karburátoru.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Já mám na mix E85 a N95 najeto asi 150 km, spotřeba je +/- stejna jako na čistý N95 (nemam palubni PC, takže odhadem), žádný nárust vykonu, větší živost motoru nebo něco takového ale nepociťuji.
For Spermin: je to zvláštní s těmi starty....já už se odvážil takovat v poměru cca 2:1 - - - E85:N95.
A starty jsou mnohem lepší než když jsem tankoval čistý N95 - jak jsem psal výše - žádný nepravidelný chod motoru, zápach benzínu, žádné vysoké otáčky - ihned to spadne pod 1000 ot/min a koukám máme stejný motory.......v jakém jsi to měl poměru ty? R.R.