Ahoj všem,prosím o radu a vaše názory,při zkoušení brzdného účinku se auto na těch zkušebních válcích houpalo a mechanik prohlásil-MÁTE ŠIŠATÁ PŘEDNÍ KOLA PANE -když pak zkoušel zadní kola tak auto nehoupalo,takže zadní jsou v pořádku.Když jsem mu řekl,že gumy mam NOVÉ ASI 1 MĚSÍC-DUNLOP 195/60 R15 SPORT a přezutí bylo odborně v pneuservisu a jestli mám tedy uplatnit reklamaci u prodejce pneumatik,nebo v pneuservisu a jak mám dále postupovat,tak jen pokrčil ramenama Taky je problém,že ty původní pneumatiky už nemám,zimní jsem taky vyhodil a chtěl jsem je kupovat před zimou a prý při reklamaci u prodejce pneumatik-musím ty reklamované pneu. tam poslat,nebo dovést a přezkoumání bude nějakou dobu trvat,ale na čem budu jezdit a auto na ulici stát,není i nějaká jiná možnost jak to vyřešit,nemůže to být i něco jiného než hned vada pneumatik-třeba že špatně sedla do ráfku,ale houpalo to na těch válcí celkem dost,tak fakt nevím ???? PŘEDEM DĚKUJI ZA KAŽDOU VÁŠÍ RADU A NÁZOR
Já bych prvně zajel do toho pneuservisu a nechal ty kola roztočit na vyvažovačce - tam to musí jít poznat jestli jsou šišatá nebo ne..si myslím.. Dále možnost přehodit přední kola za zadní a jít znovu na válce, jestli to přestane..
No ale kdyby byly šišaté, tak při brždění na silnici by vibroval i volant, ne? A při jízdě v určité rychlosti také, ne? Nebo se petu?
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV. My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV. My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Volant mi nevibruje při žádné rychlosti,jen mi občas auto na dvojku ztratí výkon a pak trvá nějakou dobu než se chytne-ale pak vyrazí jak když mu někdo zezadu pomůže a při rychlosti přez 120 km/h mi samo od sebe trochu zpomalí a pak se zas vrátí do zátahu,je to takové mírné zacukání,jak říkám volant je bez vibrací.Tak nevím,ale je divné,že by to ten mechanik v pneuservisu nepoznal,že jsou ty pneumatiky kazové a šišaté z výroby a jestli to poznal,tak proč mi to nerekl ,vždyť zadní kola už měl přezutý ty jsou dobrý a nasazený na autě a ty přední špatný už měl taky přezutý,takže bych mu stejně musel zaplatit 75% z ceny a plus ještě další peníze bych mu musel dát zase za vrácení starých pneumatik zpátky na auto,tak by na tom nakonec ještě vydělal .Nemůže to být teda něčím jiným????
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV. My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV. My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Šišatých pneumatik se docílí tak, že se dlouhodobě jezdí na podhuštěných. Jestli jsi je kupoval starší, pak by to bylo možné, jestli jsi je ale koupil jako úplně nové, pak ti nezbude nic jiného, než je reklamovat u prodejce. Každopádně ale nejdřív je potřeba zjistit, jestli je opravdu problém v pneumatikách. Kdyby byly šišatý, tak bys to za jízdy určitě poznal, protože při určité rychlosti, v tomhle případě hlavně při menší, tak asi 30-60 km/h by se auto houpalo, vlnilo a podobně. Úplně prvně bys měl přehodit přední za zadní a zkusit jízdu, pak zajet znova na válce a zkusit to. Logicky by se měl potom rozvlnit zase zadek, v tom případě budeš muset zajet do pneuservisu a nechat je dát na vyvažovačku, tam se to pozná stoprocentně. Okoukni ty kola hned, kolik mají na sobě závaží, protože jestli ho na sobě mají nápadně hodně, není něco úplně v pořádku. Jestli máš ráfky, které byly bez větších problémů a nejsou nijak hodně šišatý, pak nejspíš bude problém v těch gumách. Každopádně už jsem viděl funglové alu, co se obuly, vyvážily a po měsíci ježdění bylo kilo závaží málo. Pak by taky mohl být problém v kotoučích, ale podle mě by šišatý kotouče na válcích nepoznal a nerozhoupalo by to auto.
Takže já bych prvně zkontroloval kola (závaží), pak bych je vyměnil se zadkem a zajel znova na válce, když by problém přetrvával na předku, závada je jinde, když na zadku, je nejspíš něco s gumama, takže pneuservis a vyvažovačka a následná reklamace a když bude tohle všchno normální, pak mají oni problém s válcema a jel bych to zkontrolovat jinam.
Díky moc vám všem za rady -udělám to podle návodu MAJESTYHO je to jako obvykle super návod a v podstatě obsahuje všechno co jsem potřeboval vědět ,takže ještě jednou velký dík Majesty i vám všem co jste mi poradily
No myslím si,že kdyby to bylo tak moc šišaté jak píše tak by to snad v tom pneuservise ani nevyvážili ne? Jestli to houpe z autem tak by to asi s vyvažovačkou házelo jako se starou ždímačkou.
Jinak ještě jeden doplněk Pokud Vám za jízdy v určité rychlosti bude připadat, že auto pohupuje a přitom jedete po absolutní rovince na zachovalém asfaltu, tak příčinu můžete hledat i ve špatně nasazeném kole Astra mě po výměně tlumičů při 70km/h docela dost pohupovala, až jsem si připadal jak na houpačkách. Nakonec bylo špatně nasazené zadní kolo Už na heveru při povolení kola bylo vidět jak si dosedlo tak jak mělo původně
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV. My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV. My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!