Zhruba před měsícem jsem řešil co s tou spotřebou
oleje pokud ho nechci dolívat po litrech (bral 0,6l/1000km, najeto 137000km a začalo už i kouřit) nebo auto hodit z Macochy. Měl jsem měnit rozvody tak bylo nakonec rozhodnuto, že se to vezme pěkně z gruntu a krom toho ho mám teprve rok takže bych ho rád ještě nějakej rok používal

. V servisu rozdělali motor a mrkli co je za problém a jak říkali už při příjmu....jednoznačně kroužky u tohoto typu motoru a roku výroby. Mechanik mi to ukazoval a byly totálně zapečené a stírátka zůstali dole takže se olej nestíral, ale zůstaval nahoře a vesele se spaloval. Takže nějaká dekarbonizace má minimální účinek na takovej humus. Pravda nejlevněší oprava to nebyla, ale dávat to někomu do stodoly kde nemají ani přípravky na výměnu, aby se ušetřilo mi přišlo blbost a takhle je to i se zárukou. Celková cena vyšla na 35 tyček včetně práce a DPH. A to na použitý originál materiál byla sleva 30%

Dají se tam použít neoriginál kroužky za 1.000 Kč nebo originál za 2.000. Já dal originál. Nechala se přebrousit hlava, zapracovali na ojnici, vyměnili gufera a rozvody se dělali komplet i s čerpadlem. Dodatečně se ještě sjížděli přední kotouče. V příloze jsem hodil rozepsanou fakturu s materiálem a prací pro představu co se tam všechno dávalo a co co stálo. Zatím mám najeto zhruba 1500km a je to bez spotřeby
oleje. Uvidíme jak to bude pokračovat dál. Ale myslím, že po takové generálce motoru to musí nějakou dobu vydržet
