Stránka 1 z 7
Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 11 črc 2008, 09:38
od Arwy
Upozornenie: neručím za akékoľvek škody spôsobené týmto návodom. Každý si musí zvážiť sám či je schopný tieto pracovné činnosti zvládnuť alebo nie. Ak sa počas prác dostanete do štádia, kedy nebudete vedieť pokračovať ďalej, tak všetko zložte späť opačným postupom.
1. Odpojíme akumulátor a počkáme 1 min. na vybitie kondenzátora
2. Zasunieme kľúč do zámku a odomkneme volant. Otočíme ho o 90° doľava aby sme mali prístup ku skrutke. Vyberieme krytku a vyskrutkujeme skrutku. To isté urobíme aj na pravej strane. Na poradí strán nezáleží
3. Demontujeme vrchný kryt. Pri demontáži z krytu vyberieme gumené manžety pačiek svetiel a stieračov
4. Vyskrutkujeme spodnú skrutku zo spodného krytu.
5. Páku nastavovania výšky volantu vyklopíme do vhodného uhla, a demontujeme rukoväť.
6. Vyskrutkujeme vrchné skrutky spodného krytu, po jednej na ľavej a pravej strane. Pritom krytku zospodu pridržiavame rukou. Krytku demontujeme. Súčasne vyberieme gumovú manžetu zámku a dávame pozor na páku nastavovania výšky volantu, aby sme zbytočne nepoškodili (nepoškriabali) spodný kryt.
7. Odpojíme konektor od páčky stieračov a dáme ho bokom aby mám nezavadzal. Demontujeme páčku stieračov tak, že zatlačíme z vrchu a zospodu za zaisťovacie jazýčky.
8. Ak sme správne postupovali, tak by sme sa mali dostať do takéhoto štádia:
9. Pristúpime k samotnej demontáži vložky zámku. Do zámku vsunieme kľúč a otáčame ho do polohy I. Súčasne cez otvor na vrchnej strane tlačíme tenkým skrutkovačom až dôjde k uvoľneniu vložky
10. Ak je po vybratí vložky záverný čap zámku riadenia zaskočený, pomocou skrutkovača ho odblokujeme – zatlačíme ho smerom k podlahe. Inak sa nebude dať vložka namontovať späť
11. Montáž prevedieme v opačnom poradí.
Napsal: 11 črc 2008, 09:43
od Arwy
Leto máme v plnej paráde, slniečko pečie ostošesť a tak sa aj zvyšuje pravdepodobnosť zadierania alebo zadretia zámku spínacej skrinky. Je dosť nepríjemné, keď zistíte že sa nedá vôbec otočiť kľúčikom v zámku. Naštartovať sa nedá, nemôžte sa dať ani odtiahnuť lebo je zamknutý aj volant a čo teraz? Skúsme sa najskôr pozrieť čo daný problém spôsobuje. Podľa môjho názoru sú za to zodpovedné kovové piliny ktoré vznikajú pohybom jednotlivých súčasti v samotnom zámku. Vplyvom vzrastajúcej teploty interiéru a rozťažnosti kovu dôjde vďaka týmto pilinám k zablokovaniu mechanizmu zámku.
Tak že čo urobiť keď sa ocitnete v takejto situácií? V prvom rade je potrebné zámok rozchodiť tak aby sa dalo otáčať kľúčom aspoň do polohy I. Táto poloha je potrebná na demontáž zámku. Inak sa bude musieť vybrať násilným spôsobom. Mne sa to podarilo WD-čkom. Trvalo mi to síce asi 20 min. ale nakoniec to povolilo. Cez otvor kľúča som vstrekoval WD 40 a neustále som sa snažil kľúčom otočiť. Vždy keď som kľúč vytiahol zo zámku, tak som z neho zotrel jemné piliny. Pokiaľ by tento postup bol neúčinný, tak skúste počkať ak je to možné, kým sa vonku neochladí a postup zopakovať (napr. ráno). Po demontáži zámku prevedieme jeho riadnu očistu, hlavne vypláchnutie kovových pilín.
Ja som na vyplavenie pilín použil WD-40. Myslím si, že dobrá by bola aj motorová nafta. Mala by to byť dostatočne riedka a zároveň mastná kvapalina.
Časť vyplavených pilín:

Pred spätnou montážou je potrebné vyčistiť aj samotné puzdro pod volantom a zámok premazať vhodným mazacím tukom. Jasom použil silikónovú vazelínu Opel. Tento postup som použil u Astry X16XEL r.v. 2000 na ktorej sa mi zámok zasekol a aj na Z14XE r.v. 2002 na ktorej to bolo preventívne (a je to poznať na otáčaní kľúča) pred dovolenkou v Chorvátsku.
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 03 črc 2009, 21:44
od milosh
prosim o znovunahrani obrazku
http://arwy-cabs.ic.cz/Astra/Spinacka/S7.JPG
jet am z nej jen kousek

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 03 črc 2009, 22:06
od adam09
Pokazím něco když to jen prostříknu WDčkem ? Je nutné to vyndavat ?
Jde mi klíč ztuha vyndavat.
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 04 črc 2009, 08:15
od zEjn
Ja to prostrikaval, ale nepomohlo. Apikovi nebo nekomu to zas pomohlo, asi nebudeme mit vsichni stejnou chybu

Kazdopadne zkusit to muzes, akorat budes chvilu vytahovat cernej klic.
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 04 črc 2009, 08:34
od spermin
vazelinu do systému zámku nedoporučuji,

TOUŽÍT TZV.SUCHÉ MAZIVO, ale grafit zrovna né. Něco na bázi teflonu.
A k vypláchnutí stačí tech. benzín nebo silnější koncentrát Jaru. vysušit a máznout.
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 04 črc 2009, 08:36
od mexxo
zEjn píše:...asi nebudeme mit vsichni stejnou chybu ...
Myslím, že máme vštci rovnakú chybu, len v rôznom štádiu poškodenia. Mne najskôr pomohlo WDčko, potom nasledovala výmena vložky a ešte aj tú bolo treba časom premazať mazivom. Teraz je ako spínačka nová.
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 04 črc 2009, 08:36
od Mike.S
a proč né grafit, zámečníci přece používají na mazání zámků právě grafit ne?
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 04 črc 2009, 11:03
od adam09
Takže to prostříknu lehce WDčkem, kdo maže ten jede.
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 04 črc 2009, 12:05
od MAX - CZ
To adam09: zkus to jen prostříknout, ale mě to nepomohlo, problém byl až dál v mechanizmu, tak jsem musel vytáhnout vložku a prostíknout to dál. Nyní naprosto OK.

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 04 črc 2009, 12:34
od Mike.S
dneska jsem koupil tohle

koupil jsem to u nás v klíčové službě za 77,-Kč, první jsem to zkusil na normální vložce FAB, ze které mi už skoro nešel vytáhnout ani klíč a dopadlo to dobře, zámek šlape jako nový, teď jsem to zkusil do spínačky a šlape taky bezvadně, tak uvidíme jak dlouho jí to vyrdží, jo a zapomněl jsem napsat, že jsem ji ani nerozdělával, prostě jsem ji sprostě prostříkl a bylo

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 04 črc 2009, 20:53
od IGI
Jo chlapi používat jen k tomu určený olej. Kdysi jsem to na SEATU nastříkal WD a bylo to v pr...i. Musel přijet mechanik a dodrbal jsem to prý tím WD, že rozpustil všechen bordel za 100 let, který zatekl kde se dá pak to ztuhlo a nedalo se s tím otočit. Frajer tam stříkl nějaký speciál FAB asi a za pár minut jsem odfrčel.

a no problem. Pokud by se zámek rozebral a vystříkal do čista tak i WD by mohlo být OK.

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 05 črc 2009, 08:51
od spermin
Mike.S píše:a proč né grafit, zámečníci přece používají na mazání zámků právě grafit ne?
grafit jsou jenmé šupinky uhlíku které jsou velmi tvrdé jako (diamant) brusná pasta. MŮŽE

nadělat neplechu
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 05 črc 2009, 16:25
od Mike.S
to je podle mně pěkná blbost, kdyby dělal neplechu, tak by ho nedávali ne?

právě že normálním olejem se dá pěkně zku**it zámek, grafitem

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Napsal: 06 črc 2009, 19:02
od Frydex
Může mi někdo říct, proč se musí odpujit baterie, při demontáži té vložky ?