Právě je 22 črc 2019, 13:55





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 09 lis 2017, 18:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Příspěvky: 3367
Bydliště: Prostějov (TIR)
Chlapiska jen zhruba "návod" jak na to při prasklé hadičce v nádrži nebo pro výměnu čerpadla na Zafiře - pro Astru G tam je otvor pod sedadlem tak že odpadá 90% práce co na Zafiře.


Tak jsem začal mít problémy se zafirkou - vše se stalo nenadále - Manželka normálně přijela odstavila auto a já ráno pomalu ani nenastartoval - musel sem držet otáčky "rychlým pumpováním pedálu plynu" abych aspoň dostal motor na 1000rpm. Jakmile jsem pustil pedál okamžitě šli otáčky dolů začalo to silně kolísat až to zdechlo.
Po chvilce se objevily hlášky:

0500 Čidlo rychlosti vozidla
0340 Nesprávný signál čidla vačkové hřídele.

Podezření bylo na vadné čerpadlo, nebo prasklá 15cm hadička od čerpadla co je v nádrži a vede do víčka.
Bylo to to druhé prasklá hadička - co sem ale nevěděl byl fakt že tohle je poměrně dost častá závada!! Asi udělali v rajchu soudruzi chybu :-) Za těch 16 let holt měla asi nárok.

Bohužel jako na potvoru Zafira A nemá víčko v podlaze jako Astra G tak že musí celá nádrž ven spodkem auta.¨

Není to tak hrozný jak se zdá ale je třeba auto co nejvíce zvednout!

Auto jsem zevedl za pomocí origo zvedáku podloženýho cihlama :-) je to vratký ale drželo to...

Demontáž byla vcelku jednoduchá -


Nástroje:
ořech 13 + ráčna + 15cm nádstavec
plochý malý šroubovák
štípačky
kleště
baterka
spousta cihel :-)

Materiál pro opravu:
20cm hadice s vnitřním průměrem 8mm která snese tlak min 3 bary a je odolná v benzinu z obou stran.
2x skapáska na průměr hadičky pro čerpadlo
2x skapáska na hadici hrdla nádrže
1x skapáska na hadičku co vede do nádrže co je hned vedle velké nalévací díry pro hrdlo nádrže.


Popis demontáže:
Auto zvedneme co to jde :-) (pravá strana v popisech je brána jako strana spolujezdce)

Plochý šroubovák a kleště - tím jsem oddělal P bowden od ruční brzdy ze třmenu PZ kola (je to třeba jinak nádrž skrz bowden nedáte dolů) - jde to poměrně lehce - pak závlačka co ho drží na třmenu a vysunete celý lanko z třmenu ven.

Pak rozpojit svazek drátů od čerpadla a plováku (jsou schovaný hluboko v karoserii zespodu přímo nad nápravou uprostřed)

odšroubovat šroub (ořechem 13) co drží nalévací hrdlo u PZ kola, oddělat skapásky nalévacího hrdla nahoře a rozpojit hrdlo a gumovou hadici nádrže.

U palivového filtru odpojit hadičku (za pomocí plochého šroubováku) co vede Z filtru dopředu auta k motoru - stačí opravdu odpojit pouze tuto hadičku.

ořech 13 + ráčna na povolení plechových držáků nádrže (u Zadní nápravy 3x šly ztuha ve předu 2x ty šli krásně - dva šrouby proto, že dva plechové držáky jsou spojené do A) Odšroubovat je a spustit nádrž opatrně dolů - nahoře bude malá černá hadička (C) nasunutá na žlutý výstupek z nádrže . vysunutím jí oddělat - rozpojit. jde to ztuha ale jde to - asi odvzdušnění nádrže

Pak rozpojit nalévací hadici nahoře aby nám nevytekl benzin
Pak rozpojit menší hadičku co je u té velké nalévací - zde to je problém je tam málo místa a skapáska je lisovaná - odcvaknout kleštěma a vysunout jí - bacha na benál!!

Pak máte celou nádrž venku.

Demontáž víka je jednoduchá - je tam kruhová železná matice tu za pomocí majzlíku a kladiva opatrně vyklepnout ze zarážek a jsme u čerpadla.

Zde bacha na drátky - je tam malý drátek na ukostření ten oddělat a další 4 drátky jsou na dvou samostatných koncovkách - ty rozpojit.

Čerpadlo tam drží za pomocí 2 plastových zarážek - vmáčknutím k sobě obou jde ven. Hadička co jde zespodu je zřejmě vratná z přepadu. Hadička co je přímo zezhora čerpadla a vede do víčka nádrže je onen problém kdy čerpadlo přes tuhle hadičku tlačí palivo ven.

Zajištění hadiček je origo skapáskama bez možnosti zpětné montáže tak že uštípnout je je nezbytné. Pak je nahradíme novýma.

Zpětná montáž je už otázka obráceného postupu.

Osobně jsem se setkal jen s jedním problémem a to mou blbostí jsem si urval T spojku co je u filtru paliva. Tak sem jí musel nějak nahradit ( viz foto mého bastlení) až budu někde na vraku tak to zkusím sehnat a dát to tam, ale bez problémů to drží. Asi to ani nebudu řešit.. Dal sem hned nový filtr. Ten tam vydrží možná až do zvrakování auta :mrgreen:

No a teď foto chronologicky dle postupu co jsem stačil nafotit.







Auto zvedneme čím výše tím lépe :-)
Obrázek


Zadní bowden na ruční brzdu segrovka v červeném
Obrázek

Obrázek


Bohužel nemám foto zespodu auta jak se povolují držáky nádrže :-(

Nádrž venku

Obrázek


Obrázek


Bacha na malý drátek ukostření
Obrázek

Kuk čerpadlo:
Obrázek


tak že tady je ten problém!
Obrázek


A tady moje blbost: uravný plastový Y spojovák na filtr. tak že náhrada (to bílé 15kč v autodoplňcích + hadičky + eskapásky a jde to :-)

Obrázek


A výsledný bastl :-)

Obrázek

sorry za gramatiku psáno rychle :-)

_________________
Marťaskova Šmoulinka Z18XE


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 09 lis 2017, 23:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 bře 2006, 20:22
Příspěvky: 4127
Bydliště: Troppau- Sudetenstadt
Nezlob se Marťasku, ale asi bych pod takhle vypodložené auto nevlezl, jedna díra v hlavě mi stačí.....

_________________
ASTRA LA VISTA


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 lis 2017, 19:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Příspěvky: 3367
Bydliště: Prostějov (TIR)
nezlobím se - vím že to byla prasárna ale prostě totální nouzovka ( po obou stranách to viselo na dřevěných špalkách a přes cihly jsem to dostal heverem až na ně...)

Objel sem 3 servisy a všude 2-4 týdny čekačka! :shock: Tak mi nezbylo nic jiného než holt improvizovat. Příště už budou nájezdy - už na nich pracuju. 8)

_________________
Marťaskova Šmoulinka Z18XE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 lis 2017, 20:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 bře 2006, 20:22
Příspěvky: 4127
Bydliště: Troppau- Sudetenstadt
To já bych zajel-zašel za někým kdo má autovlek(henkr) a půjčil bych si obě ty ližiny (nájezdy) a ty bych položil třeba na letní (zimní) kola nebo nějaký obrubník a auto bych vytáhl na ně. Vím že to není úplně to pravé ořechové ale bezpečnější než to co jsem viděl na tvých fotkách. Zvladl jsi to bez úrazu a to je dobře, ale to neštěstí nechodí jen po horách..... :( .

_________________
ASTRA LA VISTA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz