
Před započetím práce nastavíme kola vozu do přímého směru.

Povolíme štelování volantu a volant vytáhneme do maximální polohy a zároveň jej pustíme dolů.

Demontujeme úchyt aretace volantu viz foto.

Demontujeme vrchní a spodní kryt volantu, oba jsou chyceny na dvou vrutech viz foto.

ODPOJÍME BATERII

Následuje demontáž airbagu. Airbag je zajištěn z boku volantu, na každé straně jedním torxem.

Airbag odpojíme od konektoru, odpojíme konektor klaksonu (multifunkce volantu)viz foto

Povolíme šroub, kterým je upevněn volant na tisícihranu, volant sejmeme z tyče řízení

V nohách řidiče sundáme kryt nad pedály a umělohmotný průduch vzduchu, abychom se dostali ke spojení volantové tyče s křížem řízením viz foto

Povolíme oba torxi, jenž drží z vrchu sloupek řízení viz foto

V prostoru pedálů povolíme torx jenž drží tyč řízení, povolíme malým gola klíčem č. 7, šroub stačí jen povolit tak, aby se uvolnila objímka, která zajišťuje tyč řízení

Odpojíme veškerou elektroinstalaci na volantové tyči-konektor immobilizéru, konektor přepínače stěračů, konektor přepínače blinkrů-po odpojení přepínače opatrně vysuneme a dáme stranou.

Odpojíme konektor spínací skřínky

Na spodní straně sloupku řízení je plastová lišta, v které vede veškerá kabeláž k volantu, tlakem směrem dolu k pedálům tuto lištu vysuneme ze sloupku řízení.

Vycvakneme samotnou spínací skřínku, sundáme immo krabičku a vyndáme zámek viz foto

Sundáme kroužek volantu – pozor s kroužkem netočit, jinak bude nutné následné vycentrování kroužku

Nyní můžeme opatrně vyndat celý sloupek řízení z vozu.

Následuje montáž nového sloupku řízení

Sloupek vsuneme do prostoru pro řízení, nasuneme na sloupek lištu s elektroinstalací, nasadíme immo krabičku , nandáme zámek do spínačky (je to trošku ježek v kleci). Zapojíme do spínačky a immo konektory

Tyč v nohách řidiče nasuneme na křížový kloubek do tisícihranu a zajistíme příslušným šroubem

V horní části uchytíme dvěma torxi samotný sloupek řízení a utáhneme

Teď si sloupek řízení utáhneme i dole na objímce.

Nasadíme páčku stěračů a páčku blinkrů , připojíme konektory.

Nasadíme kroužek volantu.

Nasadíme volant na tisícihran a utáhneme.

Připojíme konektor kroužeku volantu a airbagu.

Nasadíme airbag, a přišroubujeme bočními torxi k volantu.

Nasadíme a přišroubujeme horní a dolní kryt volantu volantu, nandáme madlo aretace polohy volantu

V nohách řidiče uchytíme průduch na vzduch a krycí plast.

Připojíme autobaretii.

Může se stát, že netrefíte přesnou polohu volantu na tisícihranu a volnat nebude rovně. V tomto případě srovnáme kola do přímého směru a volant přesadíme
Hotovo a můžeme vyrazit.
