Právě je 17 črc 2019, 16:36





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 26 zář 2012, 21:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Příspěvky: 3367
Bydliště: Prostějov (TIR)
Nebudu chodit kolem horké kaše a popisovat závady prostě tady je návod na demontáž startéru + výměnu uhlíků

Nářadí:
Rozebrání startéru + jeho oprava
Šroubovák křížový, ořech 8, kombinačky, pájka, cín s kalafunou, vazelína (žlutá), olej ve sprji + ředidlo, štětec – pro očištění vnitřku, 4x Uhlíky startéru 12V 10x25x15mm (cca 300kč) kod BSX155/4, rozbrušovačka.
http://www.startery-alternatory.cz/uhli ... s/d-71356/
(Ostatní díly viz web http://www.startery-alternatory.cz)
Demontáž startéru:
Ořech 10, 11, 13, – nutno ořech zvětšený né obyčejný!, ráčka, prodloužení ráčny,

Demontáž:

Odpojit baterii!!!!!!!!! (10 očko nebo ořech) nebo 13 dle typu
Zvednout auto: Z nouze jsem s ním vyjel na dvě pneu s disky  - to nechám na Vás jak si poradíte jáma je ideální.
Před demontáží startéru jsem oddělal výfuk (3x matice 13 ořech) na katu

Obrázek


oddělal lambda sondu ze zástrčky a trubku od výfuku dal stranou.
Poté oddělat železný držák sacího potrubí – dole je přidělán k bloku hvězdicovým šroubem (11 ořech bez problémů povolí) nahoře poté 13 ořech. A Máme jakš takš přístup ke startéru.
Obrázek

Nyní oddělat kabely s cívky startéru velký silný + (13 ořech), Malý kabel + od ovládání cívky 10 ořech.

Startér drží na bloku motoru 2x šroub které jsou spolu v přímce.
Obrázek


Dole na těle startéru vyšroubovat šroub (13 ořech) a nyní problémový šroub schovaný za tělem startéru u bloku motoru nahoře – to je opravdu imbecilní místo hodné gymnastického výkonu vaší ruky (předem upozorňuji, že kdo máte levý ruky nebo tlustý a malé prsty máte opravdu bytelnej problém!) No šroub vypadá takhle:
Obrázek

Nejprve odšroubovat matku která drží kostřící kabel od baterie a poté musíte použít onen zvětšený ořech č.13 a povolit ho (viz horní fotka s tím šroubem – je tam i ten ořech č.13 – tedy pokud se na něj trefíte že…

A startér je venku.
Rozebereme startér:
13 ořechem povolit matici na těle cívky a oddělat + drát co vede přes gumovou průchodu do startéru.
Obrázek
Ořechem č.8 povolit 2x dlouhý šroub na bocích a vysunout je. Tím můžeme rozdělat startér (nic nikde nevystřelí) Poté povolit 2x šroubek držící kryt ložiska a těla s uhlíky Jelikož nepředpokládám, že ty dva malé šroubky nepůjdou povolit (drží kryt ložiska + tělo s uhlíky) použil jsem rozbušku a ubrousil je a povolil poté plochým šroubovákem…
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Po oddělání krytu oddělat pojistku z rotoru startéru
Obrázek
a tím můžeme z rotoru oddělat plechové víčko startéru a poté i plechový díl s uhlíky – pozor na vystřelení 4 pružin co drží uhlíky!! Neztratit!!!!
Obrázek

Nyní lze startér rozdělat na víčko startéru s měděným ložiskem, plechový díl s uhlíky, a díl s cívkou, planetovým soukolím a výsuvným pastorkem.
Vše vevnitř důkladně očistit – způsob nechám na Vás.
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek

Nové uhlíky napájet pájkou a cínem místo stávajících
Obrázek
Obrázek

Poznej jeden rozdíl..
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Montáž v opačném pořadí. Vše promazat vazelínou hlavně měděná ložiska (jsou celkem 3 (1 v plechovém víčku,1 za planetovým soukolím a 1 na protějším konci startéru) a vnitřky dát dohromady umělohmotnou část s planetovým soukolím (rovnou stranou směrem nahoru k cívce, stator (tělo s magnety) vše do sebe zapadá dle výřezů v dílech.

Teď přijde oříšek v podobě nasunutí dílu s uhlíky.
Já postupoval takto: Nasunout na rotor díl s uhlíky, které jsem zasunul do držáků bez pružin, přišroubovat ke krytu startéru díl s uhlíky s krytem ložiska (nezapomenout promazat vazelínou + pojistku na osičku!. Držáky uhlíků zezadu rozdělat výstupky co drží pružinky a po nasunutí rotoru postupně zasunul pružinky na místo + zahnul kombinačkami držáčky, co je drží na místě. Pak zasunout celý rotor do těla startéru a sešroubovat. Přidělat na el.magnet drát s gumové průchodky a hotovo!
Montáž je v opačném pořadí jako demontáž. 8)

PS: Startér má po takové opravě o dobře 1/3 menší odběr proudu a jeho chod je naprosto o něčem jiném!
Hodně štěstí.

Cena v servise cca 1500 - 2000kč Vaše cena cca 3h práce a 300kč za uhlíky (pokud budou KO jen ony že) 8) 8)

Je to takový "sparťanský" návod ale aspoň něco aby jste věděli co Vás případně čeká a jak to přibližně vypadá. Bohužel jsem o pár fotek přišel tak zde není vše :cry:

_________________
Marťaskova Šmoulinka Z18XE


Naposledy upravil Marťasek dne 27 říj 2012, 20:18, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 27 zář 2012, 08:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2870
Bydliště: Ostrava
Je vidět, že se nenudíš 8) , já jen přidám jednu vychytávku právě na ten věnec s uhlíky, i když ho asi spousta lidí zná.
Pokud budete měnit celou základnu ( věnec) i s uhlíky, tak tam už to výrobce ošetřil.
Pokud budete startér čistit, nebo měnit jen uhlíky, tak jako Marťásek, pak je ideální opatřit si kus trubky ( pvc na odpady např) s vnějším průměrem cca stejným, jako je průměr komutátoru startéru.
Trubku vsunete mezi uhlíky a celek se volně nasadí do statoru tartéru za současného vysunování trubky.
Odpoledne přihodím foto.

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 zář 2012, 09:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Příspěvky: 3367
Bydliště: Prostějov (TIR)
Alzafir píše:
Pokud budete měnit celou základnu ( věnec) i s uhlíky, tak tam už to výrobce ošetřil.
Pokud budete startér čistit, nebo měnit jen uhlíky, tak jako Marťásek, pak je ideální opatřit si kus trubky ( pvc na odpady např) s vnějším průměrem cca stejným, jako je průměr komutátoru startéru.
Trubku vsunete mezi uhlíky a celek se volně nasadí do statoru tartéru za současného vysunování trubky.
Odpoledne přihodím foto.


Obrázek

takto 8)

_________________
Marťaskova Šmoulinka Z18XE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 zář 2012, 12:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2008, 16:20
Příspěvky: 3291
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Neměly by být uhlíky přibodované k základně?Cín asi nebude to pravé ořechové.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 zář 2012, 12:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 led 2007, 10:21
Příspěvky: 3499
Bydliště: OSTRAVSKO
a nebo cín s vyšší teplotou. nebo připájet natvrdo

_________________
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 zář 2012, 16:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Příspěvky: 3367
Bydliště: Prostějov (TIR)
dělal jsem takhle už cca 3 startéry a nikdy zatím problém nebyl...

_________________
Marťaskova Šmoulinka Z18XE


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz