DM: Páčka stěračů s nastavitelným cyklovačem z Omega B

Návody ze všech sekcí na jednom místě
Odpovědět
koil
Příspěvky: 1
Registrován: 26 pro 2017, 09:19

Re: DM: Páčka stěračů s nastavitelným cyklovačem z Omega B

Příspěvek od koil » 25 pro 2018, 22:17

Radoš 92 píše:Páčka stěrače z Opel Omega B, s kolečkem – potenciometrem na ovládání pauzy cyklovače, montovaná do Astry G


Potřebný materiál
Páčka stěrače z Opel Omega B Caravan (u karavanu je ovládání pro zadní stěrač a ostřik zadního okna), s pal. PC
Relé stěračů z Opel Omega B - číslo 90494187 - odzkoušeno - funkční, 09148291 - odzkoušeno - funkční, 13100516 - neodzkoušeno, 24430433 - neodzkoušeno
3x kablík o průměru 1,75mm, dlouhý 10cm s koncovkami 6,3mm (samec+samička)
3x kablík o průměru 0,75mm, dlouhý 60cm s koncovkami na jedné straně (samička – 2x6,3mm, 1x2,8mm)
Čokoládu, pokud nechcete kabely pájet


Obrázek

Než začneme s úpravou, musíme odstrojit sloupek řízení.

Zasuneme klíč do zapalování a odemkneme volant. Otočíme ho o 90° doleva, abychom měli přístup na šroubek. Sejmeme krytku a odšroubujeme šroubek. Totéž uděláme na druhé straně. Sejmeme vrchní kryt volantu. Vyšroubujeme šroubek (torx tuším 15, nebo 20) na spodním krytu volantu uprostřed, páku nastavení výšky volantu dáme do odemknuté polohy a uvolníme šroub který drží plastový díl. Šroub stačí jen povolit a plast sejmeme pootočením dolů a dozadu k pedálům. Vyšroubujeme šroubky na stranách, které drží spodní kryt. Pravou i levou stranu. Kryt opatrně sejmeme, je nutné si pohrát s pákou nastavení výšky volantu, aby se nepodřel spodní kryt volantu. (Přesně tenhle návod platí v případě, že máte stavitelný volant. Pokud nemáte, demontáž dílů okolo volantu se trošku liší. Chybí tam zasouvací část a demontáž je tvořena pouze dvěma díly, spodní a vrchní).


Obrázek


Okolní plastovou část zamáčkneme dozadu od volantu, je na pružinách a něčím libovolným zajistíme.

Nyní vyjmeme páčku stěračů a to tak, že seshora a zespoda zamáčkneme rukou packy a povytáhneme směrem ke dveřím spolujezdce.






Nyní montáž páčky:


1. Budete mít první dva delší kabely s velkými konektory. Jeden si označíme jako 31/K hnědá a druhý 53C/K černo-červená, (K znamená dráty na konektoru páčky u volantu)

2. Třetí dlouhý kabel označíme jako I/P černo-bílá, (P znamená dráty na páčce z Omegy)

3. Tři malé kabely si označíme jako
15/87-vlevo, druhý 31B/87A-uprostřed a třetí jako 53E/30-vpravo, (směry znamenají, kde budou kabely umístěny v pojistkové skříni, tzn., piny místo relé, je jich 5, levý, prostřední, pravý, nahoře a dole. Nahoře a dole zůstanou neosazeny. Strany, kde jsme namontovali konektory - samce, přijdou do pojistkové skříně, konektory – samice přijdou na relé z Omegy.

4. Tři dlouhé dráty provlékneme od volantu k pojistkové skříni, směrem, že konektory budou dole u pojistkové skříně.

5. První dlouhý kabel označený jako
31/K hnědá, připájíme, nebo připevníme nějakým způsobem k hnědému kabelu na konektoru za volantem, kde byla necvaknutá páčka. Na obrázku je to drát č. 6. (Obr. 1 a Obr. 2) Druhá strana bude přicvaknuta na relé z Omegy na pin 31.

6. Druhý dlouhý kabel označený jako
53C/K černo-červená, připájíme, nebo připevníme nějakým způsobem k černo-červenému kabelu na konektoru za volantem, kde byla necvaknutá páčka. Na obrázku je to drát č. 3. (Obr. 1 a Obr. 2) Druhá strana bude přicvaknuta na relé z Omegy na pin 53C.

7. Třetí dlouhý kabel označený jako
I/P černo-bílá, připájíme, nebo připevníme nějakým způsobem k černo-bílému kabelu na páčce z Omegy. Na obrázku Obr. 4 je to drát č. 1. Druhá strana bude přicvaknuta na relé z Omegy na pin I.

8. Nyní na pinu 9, na konektoru za volantem, kde byla nacvaknutá páčka,
(černo-žlutý drát – Obr. 1 a Obr. 2), drát odcvakneme asi 2-3cm od konektoru. Na ucvaknutý drát v konektoru připájíme nebo připevníme černo-žlutý drát č. 2 z páčky Omegy. (Obr. 4). Druhá část kabelu, která vede od volantu, zůstane volná. (Drát je tedy naveden na konektor! (Obr. Schéma zapojení v Astra G s páčkou stěračů z Omega B), tam je vidět schéma, ja je volný drát a ten co byl na konektor, tak je napojen na páčku).

9. Dole v pojistkové skříni, osadíme malé dráty
15/87-vlevo, 31B/87A-uprostřed a 53E/30-vpravo na relé, právě na piny 15, 87A,a 87. Druhé konce kablíků nasadíme do pojistkové skříně, tak kde bylo relé stěračů. Nasadíme je na piny vlevo, uprostřed a vpravo. Relé jsem obtočil několikrát izolační páskou a zasadil do volného prostoru. Dá se přilepit i oboustrannou lepící páskou.

10. Na páčce máme zbylé tři kabely očíslované jako 3, 4, 5, (Obr.4), a ty připojíme do konektoru palubního počítače za volantem, tak aby pasovaly na stejnou barvu vodičů.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek


Schéma originál zapojení v Astra G

Obrázek


Schéma zapojení v Astra G s páčkou stěračů z Omega B

Obrázek

A tady jsou ostatní fotky

Díly k montáži:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Konektor palubního PC
Obrázek

Konektor za volantem na páčku stěračů
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Zapojená páčka z Omegy B
Obrázek

Zapojený palubní PC na páčce z Omegy B
Obrázek Obrázek




A tady si můžete stáhnout celý návod ve formátech WORD a PDF.

Kód: Vybrat vše

http://www.astra.choronzi.cz/Packa_Omega_B_do_Astra_G.docx
http://www.astra.choronzi.cz/Packa_Omega_B_do_Astra_G.pdf

Ahojte. Chtěl bych si dodělat tuto úpravu stěračů,ale mám malej problém. Vůbec se mi nezobrazují fotky.Nemohl by mi je někdo poslat fotky,nebo je tu vložit znovu? Předem moc děkuji. :wink:

Reklama
 

Radoš 92
Moderátor
Příspěvky: 8697
Registrován: 27 úno 2007, 00:08
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: DM: Páčka stěračů s nastavitelným cyklovačem z Omega B

Příspěvek od Radoš 92 » 28 pro 2018, 17:51

Jo kamaráde, přišel jsem o všechny fotky a zálohu jsem neměl :( :( :(
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE

Uživatelský avatar
Troodon
Příspěvky: 626
Registrován: 07 srp 2007, 10:06
Bydliště: Nitra, SR

Re: DM: Páčka stěračů s nastavitelným cyklovačem z Omega B

Příspěvek od Troodon » 28 pro 2018, 18:16

vsak na nemeckých forach su stale navody, skus https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=700069
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima

Odpovědět