Stránka 5 z 9

Napsal: 17 pro 2007, 10:55
od Radoš 92
Pája píše:Hoši vy tady pořád laborujete se světlama, ale co nato STK. Druhá mlhovka budiš to je v pořádku, ale koncová světla cpát do mlhovek nebo přehazovat brzdovky no nevím. Každé světlo či sklíčko má jakousi homologaci na co je určené.
No právě. Já mám dilema. Mi se to líbí, tak jsem přemýšlel natáhnout drát k řidiči a hodit vypínač na ty vrchní pozičky, prostě třeba v noci to vypnu, nebo i na STK, :lol:, ale zároveň nechci, aby to někomu vadilo. Ono i ve dne se na tebe kdekdo lepí na zadek a pak mu to svítí do :shock:

Je to dobrý

Napsal: 22 led 2008, 12:49
od GibonArt
Je to dobrý mít dvě mlhovky.. i já to tak chci... Mám nový LED světla, kde je díra i následně objímka na žárovku a vypadá to že je přiveden i kejbl... ale žárovka nesvítí.... auto je z německa a tam byla povolená jen jedna... nevím kde hledat závadu... kabel co vede do mlhovky (jelikož jsou u těch světel kabely zvlášť ke každé žárovce) je prostě mrtvej... HELP :-)

Napsal: 03 dub 2008, 22:33
od Jumbo
Cau panove,s tou druhou mlhovkou se mi to docela libi,ale ten napad spinat mlhovky s brzdovkama uz moc ne.Myslim ze v noci to bude hodne oslnovat.Ale poradim jak to zapojit.Je to jednoduche-staci prachobycejna dioda.Kdyz propojite brzdy s mlhou pres diodu (anoda na brzdova svetla-katoda na mlhovku),tak to bude fungovat tak,ze pri sepnutych brzdach pujde napeti pres diodu (v propustnem smeru) do mlhovek a ty budou svitit s brzdama.Pokud zapnete mlhovky,napeti na brzdy se nedostane (dioda v zavernem smeru) a tedy sviti jenom mlhovky.Jeste upozorneni:dioda musi byt dimenzovana na proud alespon 10A,aby vydrzela proud dvou zarovek 21W-je to sice jen 3,5A ,ale 10A dioda se nebude tolik zahrivat.

...

Napsal: 03 dub 2008, 23:00
od Slag
Španělská vesnice, ale třeba to bude pravda...zní to odborně :lol:

Napsal: 05 dub 2008, 21:40
od Jumbo
Obrázek Obrázek
Tak pro nezasvěcené objasnim.Dioda je elektronická součástka,je to polovodič-tzn. že vede jen v jednom směru.Její vývody jsou označeny ANODA a KATODA.Anoda se připojuje směrem k + polu a katoda k - polu.Tedy když ji zapojíš anodou na brzdová světla a katodou na mlhovky,"+" pujde pres diodu na žarovku mlhovek,protože dioda je v propustném směru.Naopak když rožneš mlhovky "+" přes diodu neprojde,tedy svítí jen mlhovky.Žádnou vědu v tom nehledej,je to jednoduchý.Diodu koupíš v každé prodejně se součástkama a když řekneš že chceš 10 amperovou,tak ti určitě nějakou vhodnou doporučí.A na diodě je vždy proužkem označena katoda.

Napsal: 06 dub 2008, 15:42
od Luboš X17DTL
Já mám taky doma jeden polovodič(manželku). :lol: :lol: :lol: Jenom nevím, jak ji mám zapojit. Jestli je levá ruka anoda nebo katoda. :D :D :D Víš si rady i s tím?

Napsal: 06 dub 2008, 21:22
od Jumbo
Luboši,tak na tohle už mé znalosti elektroniky opravdu nestačí,ale ze zkušenosti ti můžu poradit metodu "zkusmo",ta ještě nikdy neselhala.Zapoj pravou na + a levou na -.Pokud tě pustí na pivo,je ve směru propustném a je tedy vše v pořádku.Jestli ne,tak zkus obrátit polaritu.Jetli ani tohle nepomůže,je zřejmě přerušená nebo proražená,alespon takhle to u diod chodí.

Napsal: 06 dub 2008, 22:20
od Radoš 92
To Jumbo: Tak to je paráda. Sice nevím jeslti to budu dělat, 5 světel na brzdu je docela moc, ale je to super. Díky. koukám že nic moc příspěvků nemáš - jsi tu asi krátce, tak ať se ti tu líbí. :wink:

Napsal: 11 kvě 2008, 21:25
od Radoš 92
No, tak už vím, že to dělat nebudu. 4W žárovky jsou nahoře stejně svítivé, jako 5W dole. Tzn. že by to musela být žárovka o menším příkonu, tak asi 20W. Když totiž zapnete mlhovky a brzdy, jde vidět i ve dne, natož v noci, na křižovatce kdykoli z vozidla stojícího za vámi a hlavně v mlze, že horní světla svítí více. Proto brzdy nahoru nedoporučuji.


Jediná věc co je ještě jako dobrý nápad na 4 koncová poziční světla, pro ty co to máme je, že když nám odejde žárovky, jako mi se teď stalo, tak někam se musí dojet se třemy koncovými světly, což nevypadá hezky. Proto jsem chtěl dozadu dát do každého světla vypínač. Tím bych vyřešil i technickou, protože bych to před ní vypnul a hotovo. (K montáži vypínačů do koabiny nějak sešlo... :lol: ). Pak jsem ale přišel na lepší věc.

Náhradní žárovky.
Náhradní žárovky 4W/21W, upravené a již připravené pro montáž. Na žárovky si doma připájíme drátky, tak jako normálně ve světlech, ale s tím, že budou mít koncovky. Jsou to takové ty malinké spojky drátků, sehnatelné v každém elektru. Jsou dva druhy, jako na repro, takže se dá jendna menší a jedna větší, tak samo to bude ve světlech. (Zjistíme polaritu a dáme jednu na + a druhou na - , stejně jako ve světlech!!!! A když žárovky praskne, tak jednoduše není třeba brát domů celou lampu, ale jen vyměnit žárovku, nacvaknout kontakty, (malá a velká koncovka udržuje polaritu) a je to hotovo.

A STK? Jen se rozpojí ve světlech jeden drátek...

Re: Dodatečná montáž - zadní pravá mlhovka – návod popis a foto

Napsal: 22 led 2009, 20:57
od Jetelíček
Zdarec lidičky....
Tak jsem to dnes taky urobil a bomba.....

Re: Dodatečná montáž - zadní pravá mlhovka – návod popis a foto

Napsal: 22 led 2009, 22:20
od Radoš 92
Parádička. 8)

Re: Dodatečná montáž - zadní pravá mlhovka – návod popis a foto

Napsal: 22 led 2009, 22:41
od Trdlo
Jetelíček: Hezký, ale zmenši si ten obrázek, tohle je hroznej plakát.... :twisted:

Re: Dodatečná montáž - zadní pravá mlhovka – návod popis a foto

Napsal: 22 led 2009, 23:19
od AstraMan
Vypadá to celkem jednoduše, tak snad se mě to povede též... V nejhorším ty N-JOY lampy zku**ím :lol:

Re: Dodatečná montáž - zadní pravá mlhovka – návod popis a foto

Napsal: 19 úno 2009, 17:54
od Stanley89
Zdarec tak dneska idu do toho take sem zvedav jak se mi to povede pak sem hodim foto....

Re: Dodatečná montáž - zadní pravá mlhovka – návod popis a foto

Napsal: 19 úno 2009, 21:07
od Stanley89
Tak sem si teda uz udelal prace max na deset min :) , dirku sem udelal micro pajkou a zachvily bylo hotovo :lol: :lol: ...vypada to luxusne 8) 8)