Opotřebení motoru Astra G (z16se)

Témata společná pro diesel i benzín a všeobecný pokec kolem motorů
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lifer
Příspěvky: 28
Registrován: 20 říj 2015, 20:21
Bydliště: Ostrava

Opotřebení motoru Astra G (z16se)

Příspěvek od Lifer » 25 úno 2017, 13:53

Ahoj,
posílám snímky opotřebení válců z motoru který by měl mít najeto 143 tisíc (moc tomu teda nevěřím). Bralo to olej, ale myslím si, že na vině byla hlava.

Za dva roky, co vlastním Astru jsem se naučil nevěřit mechanikům a rozhodl jsem se vše udělat sám. Auto mi mechanici akorát dodrbali a obrali mě o hodně peněz a vzhledem k tomu, že z16se je konstrukčně jednoduchý motor, tak se na ně vykašlu. Mám jiný motor a tady ukáži zbytky z původního. Napadlo mě si ho dát do kupy a případně v budoucnu motor přehodit nazpět a mít jistotu, že nějaký mechanik něco neošidil jak to bývá u nich zvykem. Motor se točí hladce, ale má vyšoupané jakoby "Ledvinky" asi na výbrus, nebo se to poddá? Rád bych se optal, jestli nevíte někdo o někom s magnetickou bruskou v Ostravě a okolí, co by mi srovnal levně blok a hlavu. Případně kde sehnat dokonale rovný předmět na případné prokontrolování srovnaného motoru (napadla mě skleněná tabulka).
Tak co na to říkáte? Motor asi najezdil víc než 144k, že? Nechat, nebo do sběru?
Přílohy
test.jpg
20170224_125406.jpg
20170224_125341.jpg
Opel Astra G 2001 1.6 8V 62kW (z16se) - Hatchback 5dveř - tmavě zelená metalíza

Reklama
 

Marek Sládek
Příspěvky: 223
Registrován: 19 dub 2011, 10:56

Re: Opotřebení motoru Astra G (z16se)

Příspěvek od Marek Sládek » 26 úno 2017, 13:29

Ahoj.
Nevím, mě se to z fotek tak hrozné nezdá. Spíš změřit ovalitu, nalít válce petrolejem zda proteče nebo neproteče kolem pístních kroužků dolů.
Určitá míra řekněme škrábanců na stěně válce je způsobena takzvaným honováním valce a zlepšuje naopak ulpivání oleje.

Taky to není dobře vidět, ale já to měl takhle:
Obrázek

Mára