Riadiaca jednotka motora

Témata společná pro diesel i benzín a všeobecný pokec kolem motorů

Moderátoři: Honz@, AstraMan, Radoš 92

filip150
Příspěvky: 26
Registrován: 11 lis 2012, 12:17

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od filip150 » 20 lis 2012, 14:29

JRD McLAREN píše:Martasku neviem na co narazas.. ale nevadi.... (asi na to tema o zapalovacej liste)

To filip150:
to ze sa rozsvieti kontrolka, znamena ze riadiaca jednotka zaznamenala poruchu pri chode motora.
a kedze pises ze jedna sviecka je cierna, tak poruchu v elektrike by som videl ako tu poslednu moznu...

viac ti cez internet poradit neviem.. to by som to auto musel vidiet, pocut, previest sa vnom ..a pod.

(btw: vymenit mechanika si uz skusal .. )
Ak by to slo ja by som bol najradsej , ja som s Považskej Bystrice a ty?
:? MECHANIKA SKUSAL, ALE :?

Reklama
 

filip150
Příspěvky: 26
Registrován: 11 lis 2012, 12:17

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od filip150 » 20 lis 2012, 14:59

ako vlastne mozem vediet ci mam riadiacu jednotku dobru alebo zlu?
Moze byt RJ len ciastocne poskodena alebo by bola uplne poskodena?

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3399
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od Marťasek » 20 lis 2012, 15:45

Ano samozřejmě že múže problém z 99% je v konektorech co jsou uvnitř jednotky viz foto:

Obrázek

Ono tím teplem a otřesy se prostě ty kontakty přelámou a je problém na světě - pak za to chcou nehorázný peníze. Pokud je problém pouze těch kontaktech oprava by neměla být větší problém (třeba nějaký zručný elektromechanik - opravář TV ochotný to prubnout by nebyl špatný)
Chtělo by to sehnat na zkoušku druhou jednotku a prohodit je.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

filip150
Příspěvky: 26
Registrován: 11 lis 2012, 12:17

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od filip150 » 20 lis 2012, 18:32

Marťasek píše:Ano samozřejmě že múže problém z 99% je v konektorech co jsou uvnitř jednotky viz foto:

Obrázek

Ono tím teplem a otřesy se prostě ty kontakty přelámou a je problém na světě - pak za to chcou nehorázný peníze. Pokud je problém pouze těch kontaktech oprava by neměla být větší problém (třeba nějaký zručný elektromechanik - opravář TV ochotný to prubnout by nebyl špatný)
Chtělo by to sehnat na zkoušku druhou jednotku a prohodit je.

No to je fakt.
Na jednej stranke v čR ich opravuju a cena je okolo 330 eu neviem ako v čk.
Druhu jednottku neviem zohnat.
Bol by problem ak najdem jednotku s rovnakeho auta ,obsah , KW , V , vsetko bude sedet akurat tie cisla budu ine,,je to problem?

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3399
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od Marťasek » 20 lis 2012, 18:48

nemusíš citovat přízpěvky..
Pokud bude jednotka stejná tedy bude ze stejného typu motoru není problém ale teď jsi nejsem jistý ale budeš potřebovat ještě čip do klíče s imo.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

filip150
Příspěvky: 26
Registrován: 11 lis 2012, 12:17

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od filip150 » 20 lis 2012, 19:31

Aha inak asi nenastartujem či?
Tak ja teda budem ničo riešit,skusim najskor najst dakeho autoelektrikara či mi to nepozrie atď
ale zajtra pojdem este skusit ake to ma tlaky a ako je na tom AGR.

JRD McLAREN
Příspěvky: 357
Registrován: 18 dub 2011, 14:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od JRD McLAREN » 20 lis 2012, 20:30

Martasku .. a potom tovj nazor na toto ..??
Pozerali sme sviecky 3 boli na konci pekne biele 1 normalne čierna.Vraj na tie tri palivo aj ide ale nie dobre ho vraj odpaluje :? .
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE a PIGGYBACK jednotiek

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3399
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od Marťasek » 20 lis 2012, 20:56

pokud dával nové svíčky, vyměnil vstřikovače, dal origo novou zapalovací lyštu jediný co snad zbývá je opravdu řj. Aspoň já to tak vidím (pokud jsou tlaky OK samozřejmě a elektroinstalace není někde poškozená třeba od kuny)
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

filip150
Příspěvky: 26
Registrován: 11 lis 2012, 12:17

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od filip150 » 20 lis 2012, 21:19

Tak vam dakujem zaužitočne rady a zajtra budem dalej zystovat. 8)
Potom dam vediet :roll:

JRD McLAREN
Příspěvky: 357
Registrován: 18 dub 2011, 14:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od JRD McLAREN » 20 lis 2012, 21:41

no ..ono co ja som riesil ecu, tak zavada bola staticka a nie sporadicka..
zato by som tu riadiacku na 100% netipoval...

vycistenie vstrekovacov v ultrazvuku tiez nieje zarukou ze su dobre...
jedna cierna sviecka je zase indikaciou, ze nieco nemusi byt dobre v "zeleze" ..
a porucha zapalovacej listy sa prejavuje trosku inac, nez len "obcasnym skubnutim za tepla"
keby boli ulamane kontakty v ecu pre vstrekovac, tak to by bolo citit inac, kedze nam tam tecie prud tak cez 1A
..samozrejme ecu sa da rozobrat pozret, pripadne opravit a zlozit nas5...

ale takto od pocitaca asi nikto nebude vediet, "kde je chyba" .. :roll:

sak uvidime ... (mozno)
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE a PIGGYBACK jednotiek

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 19:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od RomanK » 21 lis 2012, 01:35

Marťasek píše:... pak za to chcou nehorázný peníze. Pokud je problém pouze těch kontaktech oprava by neměla být větší problém (třeba nějaký zručný elektromechanik - opravář TV ochotný to prubnout by nebyl špatný).
Takže:

1.) Kontakty na plošky desky nejdou pájet. Prohřátím plošky se na ni sice cín chytí, ale pak pří zatížení (třeba pinu pro škrtící klapku) odletí celá ploška i s cínem a zůstane pod ní černé místo, na které už cín nechytí. Na plošky konektoru lze pájet po odstranění povrchové úpravy kontaktu. Z výroby jsou kontakty bodované a samotné "drátky" jsou tuším hliníkové, nebo jejich povrch nese stopy hliníku. Velký problém je i s odstranění gelu. U toho hrozí zničení celé desky.

2.) Jednotky opravované pájením (nejčastěji ridicijednotky.cz - teď už ale raději ecuservis.eu /proč asi?/ - uvnitř však štítek nějakých poláků) nemají dlouhou životnost. Vydrží pár týdnů až měsíců a pak jsou na vyhození. Už jsem jich nasbíral plnou krabici.

3.) Marťasku, budu neskutečně rád a stanu se Tvým věrným zákazníkem, když investuješ několik milionů za technologiii na opravu těchto jednotek a budeš je opravovat za desetikorunu. I mí zákazníci budou nadšení a budou Tě velebit až do nebes. Ale pokud technologie stojí řekněme 1.500.000 Korun, pak při ceně 10 Kč za jednotku by jsi musel opravit 150.000 jednotek, aby se vrátily pořizovací náklady. Pokud budeš jednu jednotku opravovat dvě hodiny, tak 150.000 jednotek budeš opravovat při pracovní době 8 hodin 37.500 dnů což je při 260 pracovních dnech za rok asi 144 let. Obávám se, že za tolik let už auta s těmito jednotkami jezdit nebudou. No a netroufám si odhadnout náklady na mzdy, sociální a zdravotní pojištění zaměstnanců a energie za 144 let. Řekl bych ale, že dalšího 1.5 mil stačit nebude. Když uvážíme, že budeš mít dva zaměstnance na opravy a administraci (vyřizování stupidních dotazů zákazníků nerozumějících zakázkovému formuláři, na rozesílání zásilek, na fakturaci, účetnictví, atd...) a budou dostávat plat 10.000 Kč čistého (16.000 Kč náklad zaměstnavatele), zaplatíš řekněme 2.000 Kč měsíčně za energie (technologie jaksi nepracuje bez elektřiny a na vybudování solární elektrárny se ještě nevydělalo) + 1000 Kč nějaký materiál na balení jednotek, tak měsíčně utratíš 35.000 Kč, za rok 420.000 Kč a za 144 let 60 milionů 480 tisíc Kč. Utratil jsi tedy celkem 61 milionů 980 tisíc Kč, nic jsi nevydělal a udělal jsi štastnými 150.000 majitelů jednotek.
Pokud budeš za jednotku účtovat 5.000 Kč, tak budeš při stejném vzorci opravovat 300 jednotek 600 hodin což jsou asi 4 měsíce. Měsíční výdaje budou taky 35.000 což je 140 tisíc za 4 měsíce. Náklady se zhruba po půl roce vracejí a ty začínáš vydělávat, což je důvod proč jsi to všechno dělal. Tak jednoduché to ovšem samozřejmě není, myslím, že přísun 4 jednotek na opravu denně není moc reálný (firem je už víc a rozděluje se trh), taky za 10.000 Kč čistého na tuto práci moc odborníků neseženeš (natož v zahraničí, třeba v Německu), je třeba počítat taky s reklamacemi, za které si už nic nenaúčtuješ, něco na údržbu technologie (seřízení, servis)...
Převedeno na realitu v Německu (jedná se o můj odhad na základě mých informací): Dva zaměstnanci kteří opraví průměrně 2 jednotky za den. 10.000 Kč za opravu x 20 dnů je 200.000 Kč. Náklady na jejich plat, energie, nájem, servis zařízení, telefony okolo 100.000 Kč měsíčně. Zbývá 100.000 z toho 32.000 na 19% daň DPH, po odpočtech nákladů na technologii (rovnoměrný odpis na 4 roky) se odečte ještě na daň z příjmu okolo 5.000 Kč měsíčně (základ daně celkem za rok 441.000 Kč). Na splácení technologie zbývá 100.000-32.000-5.000=63.000 Kč měsíčně. Technologie se tedy zaplatí za 1.500.000/63.000=23.8 měsíců. Dva roky vyděláváš na technologii a pak si můžeš dopřát plat okolo 63.000 Kč (nesplácíš už technologii). Průměrný plat za čtyři roky tedy vychází na 31.500 Kč, na šest let 42.000 Kč. Na Německo nic moc... Ještě jsi si nekoupil ani služební auto...

Variací je samozřejmě hodně a každému může vyjít něco jiného. Já jsem takhle dlouhý (uff) příspěvek napsal jen proto, že nejdřív počítám a pak teprve prohlásím že "za to chcou nehorázný peníze". Mně cena za opravu jednotky tak nehorázná nepřijde.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.info tel: 777620300 nebo 777620301

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3399
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od Marťasek » 21 lis 2012, 08:08

Uf. Hele Romane nemám slov... že jsi si s tím dal takovou práci napsat takovou slohovku :mrgreen: .

Hele je jasný, že ty jsi v tomhle kápo když se tím zabýváš o tom žádná řeč!. No a my ostatní (potažmo já) kteří jsme jak se říká „lajci“ to prostě vidíme z jiné strany. Chceme ušetřit, kde se dá a tak prostě zkoušíme, jak jde co odrbat, obejít a tak. Jednu jednotku jsem již měl tu čest mít rozebranou s tím, že to zkusím opravit (klasika přelámané ty kontakty) ale než jsem se do toho pustil tak kamoš sehnal zadara druhou tak jsem se na to vykašlal. Jinak s tím abych koupil za dvě mega mašinu na tohle nepočítej, to ty prachy raději prochlastám - jako že nepiju 8) :mrgreen:

Sám vidíš, že tady nikde není solidní fy. která by to opravdu uměla opravit dobře a ty rádoby "poláci" prostě s téhle situace těží.

PS: co to slepit :mrgreen:
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 16:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od denny » 21 lis 2012, 08:39

:lol: Romane ,napsal jsi to přesně. 8) 8) 8)
Marťásku tak ti Romča poskytl přesný návod,můžeš nakoupit technologii,nabrat zaměstnance a dělat šťastnými majitele aut,čím se ale budeš živit,to je ve hvězdách. :wink:
A to tam Romča ani nezohlednil dovolené zaměstnanců,občas nějakou nemocenskou,jejich oblečení,ochranné pomůcky,pravidelné revize zařízení,pravidelné revize budovy ,požární revize,kalibrace technologií a ještě mnoho dalších povinných plateb.

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3399
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od Marťasek » 21 lis 2012, 09:19

Chcete abych chytil šok miokardu či co? :mrgreen: Já doufám, že tohle řešit nebudu muset!

Výrobu bych tedy přesunul do Číny do nějaké zemljanky, kde v nelidských podmínkách najmul pár dětí, které by pracovaly za stravu :o - ale kvalita práce by byla si mizerná… Nezbývá tedy nic jiného než to dát tem "Polákům" a modlit se že za ty nehorázný prachy co za to chcou to vydrží, páč tady tedy není nikdo kdo to dokáže "pořádně" opravit za těch jak jste psaly 10kč. Holt z extrému do extrému…

No a tedy raději už psát nic nebudu páč to fakt nemá cenu... Měli jste mu to napsat hned, že je to velký problém to opravit za levno a né se ozvat až teď když se snaží někdo "nějak poradit" - i když třeba né zrovna ideálně. To že tomu rozumíte daleko víc než třeba já, který vychází z poznatků tady na foru a taky s pár osobních zkušeností vám nikdo nebere ale nemusíte zase tak machrovat.

hele tedy raději končím s přízpěvky (i když jsou tak nějak monotematické že)... Nic ve zlém Cus. 8)
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 10:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Riadiaca jednotka motora

Příspěvek od spermin » 21 lis 2012, 09:29

DENNY + ROMANK = základy ekonomiky :cry: :cry:
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Odpovědět