Právě je 24 črc 2019, 04:58





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 27 čer 2009, 07:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Příspěvky: 6220
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd
Arwy: Taky jestli jsi si všiml, tak jsem napsal - zjednodušeně se dá říct.... Neřekl jsem že to je jednoznačně. Ono vypsat to tu do detailu, na kterém motoru to jde, na kterém ne včetně zkušeností by bylo dost složité a navíc se ti vždy stejně najde někdo, kdo ti řekně mám to a to a jde po zaslepení i bez přehrání softu.... Od toho tu je téma, kde si to uživatelé píšou...

Jinak s tebou naprosto souhlasím, že zaslepení egru RJ pozná. 8) De facto se dá říct, že já jsem celkově odpůrce zaslepování....

_________________
END


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 27 čer 2009, 09:21 
Offline

Registrován: 07 zář 2007, 20:48
Příspěvky: 345
Bydliště: Severni Morava
Tak na me dotazy krome jednoho jste mi odpovedeli, tak vam vsem moc diky :wink: Jeste kdyby mi nekdo strucne a polopaticky rekl, jak vlastne pracuje ten muj EGR, kdyz v sobe nema zadnou civku (jen tu pruzinu) a co se stane, kdyz do te tenke hadicky pusti vzduch...pisu to asi blbe, ale myslim, ze muj problem asi nebude EGR, protoze ta "tycka" chodi, ale mozna jeden z tech 2 ventilu, ktere jsou pripojeny pres T kus na konci te tenke hadicky vedouci z EGR...no jak to vse zjistit :( Snad se neco ukaze na diagnostice u kamose, kde jedu v pristim tydnu.

_________________
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 27 čer 2009, 11:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Příspěvky: 714
Bydliště: Slovensko
Kraken píše:
Arwy: Čital som aj iné témy o EGR, čo sú tu ... ako skončil výskum potenciometra na EGR plynulá regulácia či nie ?
V el. schéme je výstup B,C,D nakreslený ako potenciometer (tiež si kladiem otázku ako tappaja: načo to tam je).
Solenoid je len ON alebo OFF. Nevidel som teda vnútro ventila, ale aj tá ihla, čo je vo ventile, nie je prispôsobená na nejakú plynulú reguláciu. Ak sa len trochu pohne, ventil je otvorený, absolútne nie je podstatné, či je milimeter alebo dva dovnútra.

Cievka EGR je spínaná pulzne (možno to nie je presne odborný termím) a tým RJ motora vie EGR otvárať "plynulo". Podľa potreby si reguluje množstvo výfukových splodín prepúšťaných späť do sania. Ako spätné hlásenie sa používa ten potenciometer. Ale ako som už napísal RJ si to ešte pravdepodobne sleduje - overuje aj cez podtlak v saní.
Aktualizáciou softvéru RJ je možné recilkuláciu znížiť až o cca 50%, prípadne úplne vylúčiť z činnosti za súčastného dodržania emisných limitov. Nejde to však u všetkých motorov a to aj pri rovnakých typoch. Na mojej Z14XE sa to nedá, ale tu na fóre odzneli informácie že sú aj Z14XE od výroby bez EGR. Pravdepodobne majú nejakú konštrukčnú zmenu v motore, prípad. iný typ katu.

Trdlo píše:
Arwy: Taky jestli jsi si všiml, tak jsem napsal - zjednodušeně se dá říct.... Neřekl jsem že to je jednoznačně. Ono vypsat to tu do detailu, na kterém motoru to jde, na kterém ne včetně zkušeností by bylo dost složité a navíc se ti vždy stejně najde někdo, kdo ti řekně mám to a to a jde po zaslepení i bez přehrání softu.... Od toho tu je téma, kde si to uživatelé píšou...

Jinak s tebou naprosto souhlasím, že zaslepení egru RJ pozná. De facto se dá říct, že já jsem celkově odpůrce zaslepování....

Klídek, nemyslel som to v zlom, len som doplnil presnejšie info. Bolo by super ak by GM aj v Európe umožnil každému si skontrolovať či aj pre jeho typ motora je k dispozícií novší softvér a tento si aj následne zakúpiť ( http://tis2web.service.gm.com/tis2web ). Bohužiaľ nedá sa to, pokiaľ človek nemá prístup na https://www.gme-infotech.com/info.html?language=10 . A v servise ti to nik zadarmo zisťovať nebude.

_________________
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 27 čer 2009, 11:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 28 říj 2007, 12:41
Příspěvky: 823
Bydliště: vlevo za pravim rohem stredne u prostred nahore smerem severojih = Praha :D
kamos si to nedavno delal na VW pasatu nejdriv si to chvaalil zaach to ma dobrej a to zrychleni je taky dobry ale ted stim maaa hrozny problemy :( porad naka vec ( ted nevim jaka) se kvulu tomu kazi a porad mu to tam pise neco o emisich takze furt nadava :D

_________________
FFS-flip flop simson a na nem dalsi ruzne blbosti ale par uspesne vyhranejch soutezi za sebou maa :D ( http://www.youtube.com/watch?v=2xeThFUemyE&NR=1 )

OPEL ASTRA G CARAVAN 2.0 DTi Confort + AEZ 17´´ na 8J + cerne AE + kozenej vnitrek a dalsi veci v interieru :) + 2x garfild za oknem :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 28 čer 2009, 09:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 zář 2006, 20:40
Příspěvky: 802
Bydliště: Kósek od Brna
Včera jsem také zaslepil na Z16XE a zatím najeto 10 KM :D a nesvítí :D (ani nesvítila před zaslepením). Když jsem zaslepil před rokem mrtvej EGR tak chyba vyskočila hned. Takže jak už je napsáno EGR musí být před zaslepením funkční. Jinak co jsem vypozoroval za těch 10 km tak se mě zdá že motor je klidnější a to hlavně třeba na 1 nebo na 2 bez plynu. Když jsem namontoval nový ventil tak to mělo snahu pocukávat a teď parádička. Až najedu víc tak napíšu.

_________________
Astra G 2001 Z16XE ČERNÁ METLA
http://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=2440


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 08 črc 2009, 15:17 
Offline

Registrován: 07 zář 2007, 20:48
Příspěvky: 345
Bydliště: Severni Morava
Tak ten EGR je zrejme v poradku a ja jsem zase na zacatku :(
Nechal jsem si udelat kompletni diagnostiku a toto je hlavni chybova hlaska:
Typ zavady: Recirkulacni system vyfukovych plynu
...dale jeste v pameti byly chyby:
P1125 (zavada neni momentalne detekovana)
P0400 (zavada neni momentalne detekovana)

EGR byl vycisteny, oranzova kontrolka s bleskem se po prohrati motoru celkem pravidelne rozsvecuje (za studena ani ne, az po dosahnuti neco pres 80°C), auto netahne a ted kdyz jsem jel od kamose se mi zdalo, ze to uz netahne ani tehdy, kdy kontrolka nesviti...jakoby vubec nenajizdelo turbo :(
Kurde tak co ted s tim, do Opel servisu se mi s tim teda vazne nechce :(
Tady v prispevku viewtopic.php?f=36&t=13885 byl problem se zaseklym solenoidnim ventilem, muze mi nekdo poradit, jestli toto muze byt pricinou i u me, kde ten ventil vlastne je a jak to nejjednoduseji proverit? (nahradni ale nemam).
Nebo jeste jinak, neni tu nahodou nekdo z okoli OV, kdo by mi to dal dokupy? Myslim levneji nez v autorizovanem servise Opel :)

PROBLEM RESIM ZDE, TAK POKUD PRO ME MATE TIPY, POKRACUJME TADY:
viewtopic.php?f=36&t=14000

_________________
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 13 črc 2009, 21:38 
Offline

Registrován: 15 úno 2009, 21:40
Příspěvky: 123
Bydliště: Plzeň-jih
tak jsem dnes na své astře 1.8 (X18XE1) vyndal EGR ventil a chtěl jsem se zeptat,jakou silou má jít u demontovaného ventilu posouvat jehlou, pokud se tedy jehlou rozumí kužel na zpodku ventilu,který má zploštělou špičku.Mě nejde vůbec,je furt zavřený a nejde s ním hnout.Pokud je zadřený je ale zajímavý.že mi to nikdy žádnou chybu nehlásilo. Chci ho zaslepit,má tedy cenu ho vůbec zkoušet rozhýbat?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 13 črc 2009, 23:17 
Offline

Registrován: 15 úno 2009, 21:40
Příspěvky: 123
Bydliště: Plzeň-jih
pomůže někdo?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 14 črc 2009, 00:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 led 2006, 09:33
Příspěvky: 3080
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Nejlépe přivést napětí 12V na tuším, že vnější kontakty cívky (vniřní 3 kontakty by měly být polohy jehly). Jehla vyskakuje ven a pod napětím chodí lehce. Bez napětí jsem ji také nemohl vytáhnout. Nutno odzkoušet, pozor na zkrat.

_________________
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 14 črc 2009, 00:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 2008, 18:16
Příspěvky: 80
Bydliště: Táborsko
...mno já to u svého zadřeného EGRu nerozchodil ani tím napětím...prostě jsem si musel sehnat jinej...jinak je dobrý tu jehlu občas prostříknout nějakým přípravkem na rozpouštění karbonu...i u funkčního preventivně. Pokud ti neháže žádnou chybu (nic nesvítí) tak na to prď a zaslepuj :wink: ! Jak už tady bylo X-krát řečeno i zaslepený EGR musí být funkční jinak budeš jezdit s rozsvícenou kontrolkou :!:

_________________
OPEL ASTRA G Caravan 1.8, X18XE1, r.v.2000, edice 100 - moje modrý letadlo ... ! JE NA PRODEJ !
(více v sekci AUTA - prodej)
Diagnostika TECH2, AB-COM - Táborsko


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 14 črc 2009, 05:10 
Offline

Registrován: 15 úno 2009, 21:40
Příspěvky: 123
Bydliště: Plzeň-jih
Tak na to procvičení kašlu,zřejmě funguje,takže jen prostříknu a zaslepím mezi blokem a kolínkem,díky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 14 črc 2009, 22:07 
Offline

Registrován: 15 úno 2009, 21:40
Příspěvky: 123
Bydliště: Plzeň-jih
Tohle je těsnění mezi kolínkem a blokem.V záslepce udělám jen díry na šrouby. Je to tak správně nebo se jeden otvor nechává?
Příloha:
egr.jpg
egr.jpg [ 48.14 KiB | Zobrazeno 3193 krát ]


Naposledy upravil denizuko dne 15 črc 2009, 21:19, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 14 črc 2009, 23:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22 led 2008, 01:46
Příspěvky: 2388
Bydliště: Dubnica nad Váhom
denizuko píše:
V záslepce udělám jen díry na šrouby.
Presne tak je to správne. 8)

_________________
moja ASTRA G caravan X18XE1 sportive LPG
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 14 črc 2009, 23:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Příspěvky: 6220
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd
Ne vždy. Pokud jde o egr, kde se jehla vysouvá ven, musí se udělat závrt pro jehlu. :wink:

_________________
END


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zaslepení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 14 črc 2009, 23:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22 led 2008, 01:46
Příspěvky: 2388
Bydliště: Dubnica nad Váhom
Jasné, píšem rýchlejšie ako myslím :oops: . Je moc hodín :?: . Ja som zalepoval medzi blokom a kolienkom, bez otvorov.

_________________
moja ASTRA G caravan X18XE1 sportive LPG
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz