Prehlad motorov

Témata společná pro diesel i benzín a všeobecný pokec kolem motorů
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojta » 23 říj 2006, 18:18

ja nechapu co je co, pls vysvětlifky
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Reklama
 

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 23 říj 2006, 18:18

AstraDTI píše:To mi vysvetli proc nejde srovnavat turbo naftu a atmosferickej benzin :?:
dobře de to... ale neni to objektivní
ale pokud dáš na benzín turbo tak turbonafta se nechytá... :wink:
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 23 říj 2006, 18:35

Vojta: Zelene a cerne jsou oznaceny hodnoty pred upravou a cervene a modre jsou hodnoty po votuzeni motoru. Merilo se asi na posledni kvalt, cili napr. 2.0DTI ma maximum kroutaku origo 262Nm pri 2390ot. a rychlosti 110km/h a nejvyssi vykon 80kW pri 3770ot. a rychlosti 174km/h.
Pak tam jsou dalsi plky jako ze zmerili maximalni vykon 60kW na kolech a ztratovej vykon cinil 19.5kW a z toho dopocitali vykon na motoru ... Ztratovej vykon bohuzel neni vynesenej v grafu.

Manli: nechapu proc to je neobjektivni srovnani? To je snad jedno jestli mam turbo, pet valcu, sest, nebo tri ...

wlcak
Příspěvky: 478
Registrován: 06 črc 2006, 03:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od wlcak » 23 říj 2006, 21:47

to AstraDTI: kdes sehnal ty grafy? se mi docela nelíbí ten naměřenej výkon u mýho motoru teda.. :)
Astra G coupe Z22SE

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 23 říj 2006, 22:10

Je to www.rototest.com. Uvadeji vykon na kolech a ne na motoru. Vetsina namerenejch hodnot zaostava za papirovejma udajema. DTIcko pomerne dobre sedi, protoze merenej vykon na motoru miva prez 100kW.

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 01 úno 2007, 21:49

Mam tady, grafy se zavislosti dostupnyho vykonu na rychlosti ... nektery zavodniky/sprintery to mozna bude zajimat - jednoduse se da zjistit optimalni rychlost pro prerazeni.
X16XEL (do 6500ot.):
Obrázek
X18XE1 (do 6500ot.):
Obrázek
X20XEV (do 6000ot.):
Obrázek

Zdroj dat: www.rototest.com

Luky
Příspěvky: 1556
Registrován: 14 úno 2006, 15:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luky » 02 úno 2007, 08:44

Takhle udelat grafy ve skole, tak letim jak namydlenej blesk a nikdo se se mnou nebavi a je jedno, jak hezky jsou tam ty krivky vysvihly. Kery prase to delalo?
Pocitam ze svisla osa bude vykon [kW] a vodorovna rychlost [km/h]?
--- Astra G '98 1.4 16V ---

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 02 úno 2007, 13:16

Luky píše:Takhle udelat grafy ve skole, tak letim jak namydlenej blesk a nikdo se se mnou nebavi a je jedno, jak hezky jsou tam ty krivky vysvihly. Kery prase to delalo?
Pocitam ze svisla osa bude vykon [kW] a vodorovna rychlost [km/h]?
Njn, delal jsem si to pro jinej motor jen pro svoje ucely (optimalni razeni pri sprintu), takze sem se neobtezoval si popisovat osy. Kdyz uz jsem to mel pripraveny tak sem tam soupnul i data pro Oplacky motory. Clovek neco najde a zpracuje pro ostatni a jeste ho zprudej ze to je vodflaknuty :cry: Je to zavislost vykonu na rychlosti takze skutecne osa X je rychlost v km/h a osa Y vykon v kW. A ty jednotlivy krivky odpovidaj kvaltum.

Zigi: jukni na tu adresu www.rototest.com - osumnactce zmerili pod 80kW ... dvoulitru ale taky jen 91kW. Ta firma na me pusobi verohodne a nemam duvod vysledkum neverit.

Luky
Příspěvky: 1556
Registrován: 14 úno 2006, 15:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luky » 02 úno 2007, 13:53

No poporavde jsem myslel, zes to stah z toho webu, jak si daval odkaz, proto jsem to zdrbnul. Jestli to bylo pro tebe osobne a ne verejne, pak je to samo neco jinyho.
btw ale kdyzs to sem dal, moh si to popsat :wink: :D
--- Astra G '98 1.4 16V ---

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 02 úno 2007, 13:53

No vetsinou atmosfery mivaj min nez je udavano. Ale neni to pravidlem. A i nektery turbomotory davaj min. Taky musis kouknout kolik km mel merenej vuz najeto ... k tomu jeste kazdej motor je jinej - staci se podivat na Opli 1.6 ...
Kazdopadne jsem to sem dal kvuli ilustraci toho, ze se vyplati pri akceleraci motor vytocit prez maximunm vykonu. A taky ze cim nizsi kvalt, tim se ma vytocit vic.

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 02 úno 2007, 13:57

Jasny, ale nekteri tu zastavaji nazor ze nema vyznam motor tocit prez maximum vykonu - tak jsem dal dukaz ze jo. A par sprinteru tu je (William,Jamoko,...).

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 02 úno 2007, 14:18

v 6000 to teprv má pořádnej zvuk.... kdo netočí o hodně přichází.... :D
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
Cidla
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 srp 2006, 15:31
Bydliště: kousek od Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cidla » 02 úno 2007, 15:25

Na co máme omazovač když ho ani nevyzkoušíme :twisted: ...přesně manli v těch 6000 to teprv začina být sranda 8)

Saša
Příspěvky: 1861
Registrován: 02 lis 2006, 14:40
Bydliště: VALASSKE MEZIRICI-ZLIN

Příspěvek od Saša » 03 lis 2007, 17:09

Ví někdo proč v chytré knize jak na to chybí motory1,4.Díky. :cry: Chtěl bych nějaké parametry. :wink:
ASTRA-G-1,6 -X16SZR,3dv.1999, ABS,4kotouč,4airbag,el.zrcátka,centrál,alarm, lité kola 16Allesio,křídlo Irmscher,Angel eyes,folie SunTek.
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261

Gizmo_CZ
Příspěvky: 64
Registrován: 09 čer 2007, 08:45

Příspěvek od Gizmo_CZ » 24 led 2008, 11:51

Cus all.

Hodně poslední dobou přemýšlím o výměně mého mazla AF Caravan X17DTL 95rv. Za AG Caravan.

Jen nevím a potřeboval bych radu odborníka přes motory, který motor si vybrat? Měla by to být samozřejmě nafta a min 2litr

Co se G modelu týče naprosto se v tom neorientuji, ale prostě jde hlavně o spolehlivost - spotřeba/výkon až na druhém místě.

- X20DTL = 82 PS Nafta
- Y20DTL = 82 PS Nafta
- Y20DTH = 100 PS Nafta
- Y22DTR = 125 PS Nafta
Astra F Caravan X17DTL r.v. 1995 - minulost
Astra G Caravan Z18XE r.v. 2003 současnost

Odpovědět