Rozvody

Témata společná pro diesel i benzín a všeobecný pokec kolem motorů
Odpovědět
Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od denny »

V rozvodech jsou ještě napínáky,vodící lišty a napínací lišty.Taky tam je vintegrována vodní pumpa.
Reklama
 

Uživatelský avatar
bertonez
Příspěvky: 153
Registrován: 10 srp 2009, 14:39

Re: Rozvody

Příspěvek od bertonez »

denny píše:V rozvodech jsou ještě napínáky,vodící lišty a napínací lišty.Taky tam je vintegrována vodní pumpa.
Dík za vyjmenování dílů a dílečků:). Je to docela mazec... doufám, že tam bude jen nějaká blbost a to hrkání přestane...
Uživatelský avatar
Gallo
Příspěvky: 1551
Registrován: 08 zář 2006, 22:08
Bydliště: Troppau

Re: Rozvody

Příspěvek od Gallo »

Už skoro hoďku něco hledám. Není tu někde návod na výměnu rozvodového řemene na 1.6-16V? Jestli to někdo najde tak je bůh...a já .... :oops:
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6551
Registrován: 21 led 2006, 13:03
Bydliště: Ústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od milosh »

Gallo zkus Dennyho ten ti to jiste presne cele popise jako to udelal na Hacko webu 8)
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Uživatelský avatar
Gallo
Příspěvky: 1551
Registrován: 08 zář 2006, 22:08
Bydliště: Troppau

Re: Rozvody

Příspěvek od Gallo »

Dík, zkusím 8)
Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od denny »

Gallo píše:Dík, zkusím 8)
Potřebuješ na to nastavovací prvky.
Jinak cena u mě je i s vodní pumpou a taky dle čísla motoru /protože jsou dvoje rozvody/
buď 5300,- nebo 5800,- pro členy fora. :D
Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od denny »

Vymontovat, odmontovat

Skříň čističe vzduchu vymontovat – viz vyobrazení "Vedení vzduchu X 14 XE, Z 14 XE, X 16 XEL, Z 16 XE, Z 16 YNG" nebo "Vedení vzduchu X 18 XE1, Z 18 XE, Z 18 XEL".

Horní díl krytu ozubeného řemenu vymontovat – viz pracovní postup "Horní díl krytu ozubeného řemenu odmontovat a namontovat".

Drážkovaný klínový řemen vymontovat – viz pracovní postup "Drážkovaný klínový řemen vymontovat a namontovat".

Napínací ústrojí drážkovaného klínového řemenu vymontovat – viz pracovní postup "Demontáž a montáž napínacího ústrojí drážkovaného klínového řemenu".

Spodní díl krytu ozubeného řemenu vymontovat – viz pracovní postup "Spodní díl krytu ozubeného řemenu vymontovat a namontovat".

Upozornění: Za účelem správného ustavení polohy pohonné jednotky po uvolnění upevňovacích šroubů pružného lůžka motoru vlevo a vpravo, je nutno pohonnou jednotku vůči přední nápravnici vycentrovat pomocí přípravků KM-6173 a KM-6001-A. Montáž přípravků KM-6173 a KM-6001-A je popsána v následující kapitole.

Zamontovat, namontovat

KM-6173 (3) namontovat na přední nápravnici – opěrné ložisko (2) vyšroubovat nahoru, až dokud čepy nedosednou přesně do uložení (1) na bloku válců.

Upevňovací šrouby (šipky) na seřizovacích kolejnicích přípravku KM-6001-A (1) uvolnit.

KM-6001-A nasadit podle zobrazení – čepy (2) a (5) musejí zapadnout do vodicích otvorů v přední nápravnici.

Upevňovací šrouby pro seřizovací kolejnice dotáhnout.

Opěrné ložisko přední (4) a opěrné ložisko zadní (3) vyšroubovat nahoru až k dosednutí pružných lůžek vpředu a vzadu – vodicí čepy musí být bez vůle usazeny v opěrných ložiskách.


Upevňovací šroub hnacího kola ozubeného řemenu zašroubovat do klikového hřídele.

Vymontovat, odmontovat

Senzor vačkového hřídele (1) od hlavy válců odmontovat a odložit stranou.

Upevňovací šrouby (2) a (3) vymontovat.

Pružné lůžko motoru s držákem vyjmout.


Seřídit

Klikový hřídel nastavit ve směru otáčení motoru na "HÚ 1. válce" (III). Značky na kolech vačkových hřídelů se musejí nacházet proti sobě (I).

Zamontovat, namontovat

Kola vačkových hřídelů pomocí KM-852 (II) ustavit v pozici.


Vymontovat, odmontovat

Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu (IV) povolit a seřizovacím excentrem tak dlouho otáčet ve směru šipky (ve smyslu hodinových ruček), až se ukazatel (1) nachází těsně před levým dorazem.

Označit směr běhu ozubeného řemenu a ozubený řemen sejmout.

Zamontovat, namontovat

Respektovat směr běhu ozubeného řemenu.

Navléknout ozubený řemen – dbát, aby tažná větev (I) byla napnuta.


Pozor

Pozor na značky pro časování rozvodu!

Zamontovat, namontovat

Napnutí ozubeného řemenu seřídit – viz pracovní postup "Seřízení napnutí ozubeného řemenu".

Pružné lůžko motoru vpravo namontovat na podélník – utahovací moment 35 Nm.

Držák pružného lůžka motoru namontovat na upevňovací konzolu pružného lůžka motoru – utahovací moment 55 Nm.

Senzor vačkového hřídele namontovat na hlavu válců – šrouby nasadit s pojistnou hmotou (červenou) – utahovací moment 8 Nm.

Vymontovat, odmontovat

Uložení KM-6001-A a KM-6173 vymontovat.

Zamontovat, namontovat

Spodní díl krytu ozubeného řemenu namontovat – viz pracovní postup "Spodní díl krytu ozubeného řemenu vymontovat a namontovat".

Napínací ústrojí drážkovaného klínového řemenu namontovat – viz pracovní postup "Napínací ústrojí drážkovaného klínového řemenu vymontovat a namontovat".

Drážkovaný klínový řemen namontovat – viz pracovní postup "Drážkovaný klínový řemen vymontovat a namontovat".

Horní díl krytu ozubeného řemenu namontovat – viz pracovní postup "Horní díl krytu ozubeného řemenu odmontovat a namontovat".

Skříň čističe vzduchu namontovat – viz vyobrazení "Vedení vzduchu X 14 XE, Z 14 XE, X 16 XEL, Z 16 XE, Z 16 YNG" nebo "Vedení vzduchu X 18 XE1, Z 18 XE, Z 18 XEL".

Upozornění: Výměnu ozubeného řemenu je třeba poznačit na odpovídající nálepce.
Uživatelský avatar
Luboš X17DTL
Příspěvky: 2216
Registrován: 03 črc 2007, 20:51
Bydliště: Slatina(NJ)

Re: Rozvody

Příspěvek od Luboš X17DTL »

Tak to Gallo nedá :D
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Rozvody

Příspěvek od spermin »

pokud je Galo zručný mechanik, tak to dá, vypadá to hrozně, ale chce to garáž, a nesmí se nic posrat.
seřízování je v dom. podmínkách složitější na palici, ale jde to. záleží na zkušenostech s motory,
malá chyba = VELKÁ škoda. :cry: :cry:
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Uživatelský avatar
Luboš X17DTL
Příspěvky: 2216
Registrován: 03 črc 2007, 20:51
Bydliště: Slatina(NJ)

Re: Rozvody

Příspěvek od Luboš X17DTL »

Právě proto to nedá :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Navíc má jednaosmičku, tak ho to ani nebude trápit. Kdo ví, koho chce ohromit svýma teoretickýma znalostma. :D
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od denny »

Ještě to seřízení
Seřízení napnutí ozubeného řemenu

Upozornění: Seřizování se provádí při studeném motoru – pokojová teplota.

Předpokladem pro tento pracovní postup je, že bylo kontrolováno napnutí ozubeného řemenu. To znamená, že klikový hřídel je natočen do pozice "HÚ 1. válce" a rozvodová kola vačkových hřídelů jsou pomocí KM-852 ustavena v pozici – viz pracovní postup "Kontrola napnutí ozubeného řemenu".

Seřídit

Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu (I) povolit.

Napínací kladku ozubeného řemenu (I) pomocí seřizovacího excentru ve směru šipky (proti smyslu hodinových ruček) vypnout, až se ukazatel napínací kladky ozubeného řemenu nachází těsně před pravým dorazem (I). Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu přitáhnout.

Vymontovat, odmontovat

Blokovací přípravek KM-852 vyjmout.


Kontrolovat, vizuálně kontrolovat

Na upevňovacím šroubu hnacího kola ozubeného řemenu klikový hřídel nastavit o dvě otáčky (720°) ve směru otáčení motoru na značku "HÚ 1. válce" (III). Značky na kolech vačkových hřídelů se musejí nacházet proti sobě (II). Klikovým hřídelem otáčet pomalu a rovnoměrně.

Zamontovat, namontovat

Kola vačkových hřídelů upevnit pomocí KM-852.

Seřídit

Seřízení u nového ozubeného řemenu:

Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu trochu povolit a seřizovací excentr ve směru šipky (ve smyslu hodinových ruček) otáčet tak dlouho, až:

Možnost I:
Ručka (1) napínací kladky ozubeného řemenu lícuje s ryskou (2).

Možnost II:
Ručka (1) napínací kladky ozubeného řemenu lícuje s ryskou "NEW" (2).




Zamontovat, namontovat

Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu utáhnout – utahovací moment 20 Nm.

Vymontovat, odmontovat

Blokovací přípravek KM-852 vyjmout.

Kontrolovat, vizuálně kontrolovat

Klikový hřídel znovu otáčet o dvě otáčky (720°) ve smyslu otáčení motoru na značku "HÚ 1. válce" a seřízení napínací kladky ozubeného řemenu překontrolovat.

Pokud ukazatel napínací kladky ozubeného řemenu nelícuje s odpovídající ryskovou značkou, musí se postup seřizování opakovat.

Seřídit

Seřízení u zaběhaného ozubeného řemenu:

Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu trochu povolit a seřizovací excentr ve směru šipky (ve smyslu hodinových ruček) otáčet tak dlouho, až:

Možnost I:
ukazatel (1) napínací kladky ozubeného řemenu se nachází ca 4 mm vlevo od rysky (2).

Možnost II:
ukazatel (1) napínací kladky ozubeného řemenu lícuje se značkou "USED" (2).




Zamontovat, namontovat

Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu utáhnout – utahovací moment 20 Nm.

Vymontovat, odmontovat

Blokovací přípravek KM-852 vyjmout.

Kontrolovat, vizuálně kontrolovat

Klikový hřídel znovu otáčet o dvě otáčky (720°) ve smyslu otáčení motoru na značku "HÚ 1. válce" a seřízení napínací kladky ozubeného řemenu překontrolovat.

Pokud ukazatel napínací kladky ozubeného řemenu nelícuje s odpovídající ryskovou značkou, musí se postup seřizování opakovat.
Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Rozvody

Příspěvek od spermin »

Deny, ty tady cituješ detailní technologicky postup, to bych i já nedal, ale předpis je předpis :D
vždyť jsem to ani celé nečetl. :cry: :cry:
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: Rozvody

Příspěvek od mexxo »

Čoby nie, keď som to dal ja. (vyučený zlatník :mrgreen: )
Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od m1lan »

Mam este do vymeny rozvodov cca 10tis km. Minule som ich pozeral ze ci by nebolo vhodne vymenit ich uz skor. Co myslite ?? Remen vyzera este celkom slusne.
Přílohy
foto 004a.jpg
foto 002a.jpg
foto 001a.jpg
Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Rozvody

Příspěvek od spermin »

řemen vypadá slušně, a co napínací kladka, napíná :?
těžko takto radit, ale dle mně nemusíš spěchat.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Odpovědět