Právě je 23 črc 2019, 06:56





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nejvhodnější motor Astra G cabrio
PříspěvekNapsal: 25 říj 2016, 12:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říj 2016, 12:23
Příspěvky: 28
Zdravím. Potřeboval bych jenom radu.

Chci koupit Gckovou astru v cabriu, to už je jasná volba ale pořád přemýšlím nad motorizací.

Pocitově u mne vítězil 2,0T Z20LET, ale dostupnost tohoto motoru v cabriu je celkem složitá. Určite nechci 1,6.

Co je tedy lepší volba, 2,2 nebo 1,8 a nebo popřípadě kouknout na 2,2dti, i když nafta v cabriu, nevim nevim ...

Jde mi o nějaký poměr jízdních vlastností a nákladů na provoz. Najezdím řekněme 10k ročně, převážně výlety.

Ma smysl se pořádně rozhlídnout po 2,0T a nebo zvolit jinou možnost?

Projel jsem různě forum, ale přímo takovýdle ucelený dotaz jsem nanašel.

Děkuji moc

_________________
Opel Astra G Cabrio Z20LET


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 25 říj 2016, 13:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2006, 15:24
Příspěvky: 2799
Bydliště: Ostrava
Já znal jednoho co jezdil na srazy a dokonce jsem se i povozil a ten měl 2,2 benzín a spokojen a i pěkně to jelo. Za mě 1.6 opravdu ne :D :D :D a naftu na 10tis km ročně bych taky nebral.

_________________
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2016, 13:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 bře 2006, 20:22
Příspěvky: 4127
Bydliště: Troppau- Sudetenstadt
1.8i 16V - (85kW/92kW) je jasná volba 8) - Kolem najetých 200 tisíc Km budeš řešit opravu(výměnu) ŘJ a pak už jen jezdíš s větrem ve vlasech.

_________________
ASTRA LA VISTA


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 pro 2016, 23:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říj 2016, 12:23
Příspěvky: 28
díky za rady, nakonec se namanulo Z20LET, tak jsem neodolal :D

_________________
Opel Astra G Cabrio Z20LET


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 říj 2018, 21:27 
Offline

Registrován: 29 říj 2018, 21:01
Příspěvky: 4
Ahojte, chcel by som opäť otvoriť túto tému. Premýšľam o kúpe Astry G cabrio ale neviem, ktorý motor vybrať. Najčastejšie som v inzerátoch videl 1.6, 1.8 alebo 2.2. Zaujímalo by ma, ktorý motor by ste mi odporučili z hľadiska údržby, nákladov, bezproblémovosti a spotreby a aké sú výhody/nevýhody konkrétnych motorov.

Naftu nechcem, na výkon nemám moc veľké nároky, predpokladám, že aj najslabšia 1.6 si s autom poradí, 2.2 so 108 kW sa mi zdá už veľmi silná ale ak by nebolo na výber, tak by som to prežil.

Doteraz som jazdil na Škode Felicia 1.3 MPI, tam bol výber pred kúpou veľmi jednoduchý, keďže sú na výber len 3 motory :D A keďže naftu som opäť škrtol a z benzínov mi každý odporučil 1.3 MPI, bola voľba jasná. Chcel by som niečo podobne bezproblémové a finančne nenáročné.

Ďakujem pekne za akékoľvek rady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 říj 2018, 22:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 led 2006, 13:39
Příspěvky: 8039
Bydliště: Liberec
nejmíň finančně náročná je 1.6

2.2 nebrat

1.8 odchází řj motoru

2.0 turbo bude hodně drahý na údržbu

_________________
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2018, 14:46 
Offline

Registrován: 29 říj 2018, 21:01
Příspěvky: 4
ďakujem pekne za rýchlu odpoveď, čakal som síce trocha obšírnejšie odpovede aj keď chápem, že sa to tu riešilo asi veľa krát...

2.2 - prečo nie? tu na fóre majú tento motor viacerí majitelia, vychvaľovali ho napr. v tomto príspevku: viewtopic.php?f=35&t=9523&p=153245&hilit=Z22SE#p153245 ...ale niektorí, vrátane teba, ho zase neodporúčajú...

vraj mali prvé ročníky problém s reťazou, ak by som pozeral motory vyrobené po roku 2002 mohlo by to byť OK? alebo ešte niečo je s ním zlé? ešte som počul že vraj praskajú ojnice...

týchto motorov je v kabrioletoch najviac, na druhej strane sú zbytočne silné, majú vysokú spotrebu a drahšiu poistku...

2.0 Turbo - o tom som ani neuvažoval a tento motor som v inzerátoch asi ani nevidel

1.8 (X18XE) - tento motor odporúčali v tejto téme vyššie, vraj stačí len vymeniť/opraviť RJ a je to OK - je to finančne náročná oprava, je problém opraviť alebo zohnať inú RJ? okrem problémov s RJ vyskytujú sa ešte nejaké iné problémy?

1.8-ku som v 20 inzerátoch videl len 3x čo dosť obmedzuje výber...vraj problémy s RJ mali len motory X18XE (85 kW) kým Z18XE (90/92 kW) by mal byť dobrá voľba, nájdem motor X18XE (ktorý predpokladám je pred modernizáciou) aj v kabrioletoch, ktoré sa vyrábali až v neskorších rokoch? alebo majú všetky Z18XE? má Z18XE tieto problémy s RJ prípadne má nejaké iné nedostatky?

1.6 - tento motor si mi odporúčal ale o tomto motore som veľa čítal, že strašne veľa žere oleja, kľudne aj 1 L na 1000 km a to ja v žiadnom prípade nechcem, jazdím veľa a nie som ochotný pomaly každý druhý týždeň otvárať kapotu a dolievať olej, ktorý navyše tiež niečo stojí...

zistil som tiež, že existujú dve 1.6-ky, X16XEL a Z16XE...chcem sa spýtať či je tento problém s olejom pri obidvoch motoroch a hlavne ma zaujíma ako ich môžem rozoznať keď obidva majú rovnaký výkon 74 kW (100 koní) aj rovnaký počet ventilov...a opäť teda otázka - nájdem X16XEL aj v kabrioletoch?

volal som s jedným majiteľom kabria s 1.6 2001 a ten mi potvrdil, že dolieva každých 1000 km jeden liter oleja takže predpokladám, že má X16XEL ale možno novšie ročníky majú už Z16XE...alebo sa tento problém týka všetkých 1.6-tiek

zatiaľ sa mi teda najviac pozdáva 1.8 keďže o 1.6 mám informácie, že žere veľa oleja a 2.2 je už príliš...skúste mi teda ešte prosím poradiť...veľmi pekne vám ďakujem :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2018, 16:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 bře 2006, 20:22
Příspěvky: 4127
Bydliště: Troppau- Sudetenstadt
Kdyby jsi se nakonec rozhodl pro 1.8 (85kW) a mněl by jsi tu smůlu že by se ti ŘJ pokazila, tak ta se dá opravit-tady v CZ na sev.moravě (Kravaře) cca za 3500.-Kč

_________________
ASTRA LA VISTA


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2018, 17:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Příspěvky: 3367
Bydliště: Prostějov (TIR)
No a já mám Z18XE a před měsícem mi řj odešla... klasika přelámané drátky. Já sem ale raději dal řj k opravě profesionální a také za to pořádně zacáloval... 8500kč. v ecu.de Ty problémy s řj se týkají všech 1.8. se starým tipem řj - nový typ tyto problémy nemá (myslím že se to pozná tím že nový typ řj nemá žebrování) Ale podle mě si nevybereš. Každý motor má své "mouchy" některý dokonce masařky. Je věcí náhody a hlavně servisu jak dlouho vydrží. Ale ruku na srdce ty modely jsou už tak starý, že motor je to poslední co by jsi měl řešit...

_________________
Marťaskova Šmoulinka Z18XE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2018, 21:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 led 2006, 13:39
Příspěvky: 8039
Bydliště: Liberec
HugoBoss93 píše:

2.2 - prečo nie? tu na fóre majú tento motor viacerí majitelia, vychvaľovali ho napr. v tomto príspevku: viewtopic.php?f=35&t=9523&p=153245&hilit=Z22SE#p153245 ...ale niektorí, vrátane teba, ho zase neodporúčajú...



vraj mali prvé ročníky problém s reťazou, ak by som pozeral motory vyrobené po roku 2002 mohlo by to byť OK? alebo ešte niečo je s ním zlé? ešte som počul že vraj praskajú ojnice...


týchto motorov je v kabrioletoch najviac, na druhej strane sú zbytočne silné, majú vysokú spotrebu a drahšiu poistku...

jak píšeš, kolabují rozvody a výměna obou vyjde na cca 15000 kč, krom toho praskají ojnice a zlikvidují blok, sehnat dnes tento motor je tutíž docela námaha... a pak tě hned čeká investice do zmíněných rozvodů, protože s největší pravděpodobností nebudou nedávno měněné


HugoBoss93 píše:
2.0 Turbo - o tom som ani neuvažoval a tento motor som v inzerátoch asi ani nevidel


jestli myslíš inzeráty u nás tak to chápu, osobně bych si kabrio v čechách asi nekoupil, lepší volba je dovoz, u nás jsou to většinou vrány...v německu je turbo verzí dost

HugoBoss93 píše:
1.8 (X18XE) - tento motor odporúčali v tejto téme vyššie, vraj stačí len vymeniť/opraviť RJ a je to OK - je to finančne náročná oprava, je problém opraviť alebo zohnať inú RJ? okrem problémov s RJ vyskytujú sa ešte nejaké iné problémy?

1.8-ku som v 20 inzerátoch videl len 3x čo dosť obmedzuje výber...vraj problémy s RJ mali len motory X18XE (85 kW) kým Z18XE (90/92 kW) by mal byť dobrá voľba, nájdem motor X18XE (ktorý predpokladám je pred modernizáciou) aj v kabrioletoch, ktoré sa vyrábali až v neskorších rokoch? alebo majú všetky Z18XE? má Z18XE tieto problémy s RJ prípadne má nejaké iné nedostatky?


krom té jednotky nevím o ničem zásadním...

HugoBoss93 píše:
1.6 - tento motor si mi odporúčal ale o tomto motore som veľa čítal, že strašne veľa žere oleja, kľudne aj 1 L na 1000 km a to ja v žiadnom prípade nechcem, jazdím veľa a nie som ochotný pomaly každý druhý týždeň otvárať kapotu a dolievať olej, ktorý navyše tiež niečo stojí...

zistil som tiež, že existujú dve 1.6-ky, X16XEL a Z16XE...chcem sa spýtať či je tento problém s olejom pri obidvoch motoroch a hlavne ma zaujíma ako ich môžem rozoznať keď obidva majú rovnaký výkon 74 kW (100 koní) aj rovnaký počet ventilov...a opäť teda otázka - nájdem X16XEL aj v kabrioletoch?

volal som s jedným majiteľom kabria s 1.6 2001 a ten mi potvrdil, že dolieva každých 1000 km jeden liter oleja takže predpokladám, že má X16XEL ale možno novšie ročníky majú už Z16XE...alebo sa tento problém týka všetkých 1.6-tiek



nejsem si jistý ale myslím že X16XEL v kabriu nenajdeš, tento motor se vyráběl do sprna 2000, od modelovýho roku 2001 (tzn. výroba září 2000 a novější) už je to Z16XE, který na žraní oleje netrpí víc než kterýkoliv jiný motor, záleží kus od kusu, kolik má najeto, jak se k němu kdo choval. Pokud Z16XE žere olej tak to je většinou zakarbonováním pístních kroužků (krátkejma jízdama) a nefunkčníma stírátkama na ventilech (zdegradovaný materiál stářím).

a hlavně, je tu ještě třetí 1.6 a sice twinport 76 kw, výroba souběžně s Z16XE někdy od roku 2003

HugoBoss93 píše:
zatiaľ sa mi teda najviac pozdáva 1.8 keďže o 1.6 mám informácie, že žere veľa oleja a 2.2 je už príliš...skúste mi teda ešte prosím poradiť...veľmi pekne vám ďakujem :)


osobně bych vybíral hlavně podle celkovýho stavu auta, to je u takhle starejch aut nejdůležitější

_________________
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 říj 2018, 12:48 
Offline

Registrován: 29 říj 2018, 21:01
Příspěvky: 4
Marťasek píše:
Ale podle mě si nevybereš. Každý motor má své "mouchy" některý dokonce masařky. Je věcí náhody a hlavně servisu jak dlouho vydrží. Ale ruku na srdce ty modely jsou už tak starý, že motor je to poslední co by jsi měl řešit...


Áno, to ma trocha odrádza od Astry G, z Felicie som zvyknutý, že s motorom nie sú žiadne problémy, za 120 000 km čo som ja najazdil sa menilo len tesnenie pod hlavou a inak som s motorom nemusel riešiť nič.

S tou poslednou vetou celkom nesúhlasím, problémy s motorom sú pre mňa najväčším postrachom, vymeniť brzdy, tlmiče, výfuk, opraviť hrdzu alebo opraviť strechu je vždy menší problém ako výmena alebo oprava motora, ktorý je vlastne srdcom auta. Čo sa veku týka tak riešim kabriolety, tie sú rok 2001-2004 takže to nie sú ešte tak staré autá...


Naposledy upravil HugoBoss93 dne 31 říj 2018, 13:42, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 říj 2018, 13:41 
Offline

Registrován: 29 říj 2018, 21:01
Příspěvky: 4
Citace:
jak píšeš, kolabují rozvody a výměna obou vyjde na cca 15000 kč, krom toho praskají ojnice a zlikvidují blok, sehnat dnes tento motor je tutíž docela námaha... a pak tě hned čeká investice do zmíněných rozvodů, protože s největší pravděpodobností nebudou nedávno měněné

Trocha si to chcem ujasniť - píšeš o výmene rozvodov ale motory 2.2 mali reťaz nie? Takže tá by mala byť prakticky bezúdržbová...Jediné čo treba riešiť je, že či sa toho konkrétneho motora týkala zvolávačka, tu by som zvolil riešenie ako som čítal na fóre - zavolať do Oplu, nadiktovať VIN a oni to zistia. V prípade, že by to bolo v poriadku a rozvody by nejak "nechrastili" tak by som ich nemusel riešiť nie? A problém s rozvodami mali len staršie ročníky, novšie by mali byť OK nie?
A dá sa s tými ojnicami niečo preventívne robiť? Napr. som zistil, že pri Škode Octavia II 1.9 TDI vraj tiež praskali ojnice ale dalo sa tomu preventívne vyhnúť výmenou ojničných šróbov...
Citace:
osobně bych si kabrio v čechách asi nekoupil, lepší volba je dovoz, u nás jsou to většinou vrány...

za auto by som chcel dať 2500, maximálne 3000 €...dovoz z Nemecka by kvôli byrokracii a väčšej diaľke ako pri Česku mal stáť cca 600-700 € a to sa mi pri takom lacnom aute neoplatí - musel by som kúpiť auto za 1900-2400 € a za takú nízku cenu by to moc kvalitné auto asi nebolo...a tiež tá byrokracia, neviem ako u vás ale u nás sú to vraj vybavovačky tak na 3 týždne, navyše nemá so mnou kto ísť do D kto by sa do áut a motorov vyznal...čo znamenajú tie vrany a prečo by si si cabrio v Čechách nekúpil?
Citace:
nejsem si jistý ale myslím že X16XEL v kabriu nenajdeš, tento motor se vyráběl do sprna 2000, od modelovýho roku 2001 (tzn. výroba září 2000 a novější) už je to Z16XE, který na žraní oleje netrpí víc než kterýkoliv jiný motor, záleží kus od kusu, kolik má najeto, jak se k němu kdo choval. Pokud Z16XE žere olej tak to je většinou zakarbonováním pístních kroužků (krátkejma jízdama) a nefunkčníma stírátkama na ventilech (zdegradovaný materiál stářím).

ten majiteľ s ktorým som volal vravel o dolievaní oleja ale auto je z roku 2001 tak možno má ešte ten starší motor...ale aj tak ma tie motory 1.6 moc nepresvedčili, nemám si to dolievanie ako overiť ak mi to majiteľ zatají...
Citace:
a hlavně, je tu ještě třetí 1.6 a sice twinport 76 kw, výroba souběžně s Z16XE někdy od roku 2003

najskôr som si myslel, že sa mýliš a tieto motory sa do kabrioletov nedávali ale jeden som taký predsa len našiel: https://auto.bazos.sk/inzerat/89504569/Astra-cabrio.php ...auto sa mi síce vôbec nepáči ale čo mi vieš poradiť o tomto motore prosím?
Citace:
osobně bych vybíral hlavně podle celkovýho stavu auta, to je u takhle starejch aut nejdůležitější

jasné ale aby som vedel, že nejaký motor nie je dobrou voľbou alebo by mi nevyhovoval...
veľmi pekne vám ďakujem za rady, nemám sa na koho iného obrátiť :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 říj 2018, 15:11 
Offline
Moderátor

Registrován: 28 kvě 2006, 11:24
Příspěvky: 3625
Bydliště: Praha
Já si dovolim si trochu rejpnout :D . Opravdu věříš, že ti někdo v Opelu bude řešit u 15 let starého auta, jestli byla nebo nebyla svolávačka?

To, co píše Vojta, je svatá pravda.
Motor 2.2 benzin je asi fajn výkonově a ano, má řetěz. Ale bezúdržbový rozhodně není - řetězy se trhaly a trpěly na spoustu dalších dětských nemocí.


Byla tu zmínka i o 2.0T - měl jsem jí a už jsem to tu psal - mně to zas tak výkonově neoslnilo a vzhledem k problémům s turbem, bych tenhle motor taky vynechal.

Osobně bych taky volil 1.8, jak už tu bylo řečeno.

_________________
Už bylo dost...
ex:
1x Vectra C
6x Astra G
2x Astra H
1x Insignia ST
2x Corsa D
3x Combo C
1x Corsa A


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 říj 2018, 20:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 led 2006, 13:39
Příspěvky: 8039
Bydliště: Liberec
HugoBoss93 píše:
Marťasek píše:
Ale podle mě si nevybereš. Každý motor má své "mouchy" některý dokonce masařky. Je věcí náhody a hlavně servisu jak dlouho vydrží. Ale ruku na srdce ty modely jsou už tak starý, že motor je to poslední co by jsi měl řešit...


Áno, to ma trocha odrádza od Astry G, z Felicie som zvyknutý, že s motorom nie sú žiadne problémy, za 120 000 km čo som ja najazdil sa menilo len tesnenie pod hlavou a inak som s motorom nemusel riešiť nič.

S tou poslednou vetou celkom nesúhlasím, problémy s motorom sú pre mňa najväčším postrachom, vymeniť brzdy, tlmiče, výfuk, opraviť hrdzu alebo opraviť strechu je vždy menší problém ako výmena alebo oprava motora, ktorý je vlastne srdcom auta. Čo sa veku týka tak riešim kabriolety, tie sú rok 2001-2004 takže to nie sú ešte tak staré autá...


no nevím, motor se dá vždycky nějak vyřešit, ale když je to auto slepený ze dvou kusů a celý schnilý tak k čemu ti je dobrej motor?

jinak myslím že už bylo vše řečeno (napsáno), hledej auto v dobrym stavu (dávej taky pozor na funkčnost střechy), takový auto bude mít pravděpodobně i motor v pořádku...bez ohledu jestli je to 1.6 nebo 2.2, pokud to je auto o který na první pohled nikdo nepečoval a už má šestýho majitele tak tě nic dobrýho nečeká a je jedno co bude pod kapotou...

nějaké info najdeš tady https://www.opel-infos.de/modelle/astra_gcabrio.html

_________________
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz