Něco málo o EGR

Témata společná pro diesel i benzín a všeobecný pokec kolem motorů
Odpovědět
Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od spermin » 14 črc 2010, 11:14

koubič nenapsal celkem nic oběvného, jenom to tady uvedl agresivněji, svíčky silver jsou pouze na LPG a hrozí u benzínu
samozápaly, ale u stříkaček asi né, pokud jsou ok. já doporučuji s platinou BRISK YRIDIUM PLATIN YPP
jeho názor plně podporuji, já osobně leji do nádrže 2x za rok, popř náhodně koupím plnou benzínu BEFREI či jak se jmenuje,
má stejné účinky a už se běžně objevuje na čerpačkách,(GLOBUS, ATD taky 98 např v PL nyní za 31 Kč.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Reklama
 

koubič
Příspěvky: 14
Registrován: 28 kvě 2007, 12:29

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od koubič » 14 črc 2010, 13:26

Dobrý den všem.
Je to již skoro šest let co jsem to dělal. Asi už ty svíčky nedělají. Taky jsem je nenašel. Pokrok je pokrok. Všeobecně jsem ten pokus, který mi opravdu vyšel, nechtěl zbytečně cenově hrotit směrem vzhůru. Bral jsem svíčky ve spíše nižší cenové hladině. To, že svíčky byly zrovna se stříbrem, mi bylo celkem jedno. Doporučím stránky Brisku. Bylo tam velice slušně popsané, jak to ve válci chodí. Co je vlastně tepelná hodnota svíčky, jak ovlivňuje spalování a to mne přesvědčilo k tomuto pokusu. Byl jsem z toho pálím, nepálím, co předvádělo auto naprosto zdrcený. Klidně dejte jinou naprosto obyčejnou svíčku s tepelnou hodnotou o stupeň vyšší (ne víc), než jsou doporučené Germánama. Význam je v tom, že se elektrody svíčky včetně izolátoru ohřejí do provozní teploty daleko dřív. Tím se dříve přiblíží spalování v motoru do stavu po ujetí cca 10 km, kdy už se dá počítat, že se motor prohřál na provozní teplotu. V zimě to všechno trvá podstatně déle. Vyšší teplota spalování může způsobit detonační spalování. S tím by se, ale po pár desítkách kilometrů měla řídící jednotka sama vyrovnat, úpravou bohatosti směsi a předstihu (předstřiku). Po výměně svíček se snažte na rozjezd držet otáčky na 2.000 a rozjezd regulovat spojkou. Od 2 rychlosti vytáčet motor k 3.000 – 3.500 ot/min. nervat to na plný knedlík. Hlavně ne studený motor. Pokud to začne fungovat a po městě se motor přestane hádat, což by se mělo stát už při první nádrži, vemte krasavce na větší silnici. Výlet po dálnici určitě prospěje. Tam už to potom můžete v zatížení pokoušet dle libosti, ale hlavně podle předpisů. Prostě tak trochu jako když se zajíždí nový motor. Hlavně nepodtáčet při rozjezdu. To je asi ta největší chyba. Že se motor čistí poznáte, nejlépe na koncovce výfuku. Teď by měla být očuzená jak komín. Ty saze by se měly postupně vyplavovat a výfuk by měl být spíše rezatý od par. To jsou moje zkušenosti.
Žádný super svíčky a podobně. Do Feliny jsem dal blahé paměti svíčky se třemi elektrodami v domnění, jak budu šetřit palivo a vůbec, jak to motoru prospěje. Pitomá reklama. Ne jen že to stálo pomalu třikrát víc než obyčejné svíčky, hlavně to nefungovalo. Motor se hádal, kuckal, prostě hrůza. Tak šly ven. Berte to jako pokus, který by měl vyjít, ale bohužel nemusí. Tak do toho nevrážejte zbytečně moc peněz. Ve finále když to vyjde, čemuž pevně věřím, bude to tzv. za babku. Jako důležité vidím přidat to „aditivum“ na čištění spalovacího prostoru. Pro díly jezdím do Autokelly. Mám to tam nejblíže. I tu srágorku do benzínu jsem tenkrát kupoval tam. Jestli se do toho pustíte, nezapomeňte vrátit všechny díly na své místo a zrušit ty záslepky. Ať se může vyčistit úplně všechno. Mechanické čištění nemá význam. Spíš se tam nadělají vrypy a do nich se pak ten bordel ze spalování ukládá. Nehledě na následné netěsnosti. Moje moto: Musí to jezdit tak, jak to ve fabrice sestrojili. Benzín beru obyčejný, Natural 95. Nevěřím, těm super apod. Stejně to všechno pančujou naší slavní obchodníci. Milionáře nepodporuju, když nemusím. Taky jsem se někde dočetl, že nárazové střídání oktanového čísla benzínu je na škodu. Řídící jednotka to nedokáže zas tak rychle seštelovat a tak je neustále zmatená. Možná i v tom bych tak trochu hledal problém. Prostě nechat motor zvyknout na jeden druh paliva a toho se držet. 95 je asi nejrozumnější varianta. Tu mají všude.
Tak hodně zdaru borci.
Vláďa.
Naposledy upravil(a) koubič dne 14 črc 2010, 21:15, celkem upraveno 4 x.

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od Salám » 14 črc 2010, 14:07

Obvykle to nedělám, ale při tak dlouhé slohové práci musím-mít v každé druhé větě takové pravopisné chyby že i v druhé třídě ZŠ za to dávají pětky je fičák :roll:

koubič
Příspěvky: 14
Registrován: 28 kvě 2007, 12:29

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od koubič » 14 črc 2010, 14:42

Díky za upozornění. Jen jsem chtěl pomoci. Že nejsem v češtině žádný přeborník vím. Jestli jsem tím někoho urazil, ať přijme mou omluvu.

koubič
Příspěvky: 14
Registrován: 28 kvě 2007, 12:29

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od koubič » 14 črc 2010, 16:11

Tak jsem to nevydržel a vymontoval jsem jednu svíčku. BRISK SILVER DR17YS. Tady ji mají, ale s trošku jiným označením http://www.baterie-shop.cz/zapalovaci-s ... p-553.html. Odkaz na Brisk http://www.brisk.cz/page.php?page=2600 . Do toho benzínu to dohromady už opravdu nedám. Hlavně aby to bylo na odstranění usazenin ze spalovacího prostoru. Výrobce asi není důležitý. Stejně se většina přípravků vyrábí v jedné fabrice. Každý si to potom plní do svého obalu. Neřekl bych, že v tom bude nějaký podstatný rozdíl. Pěkný den V.

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od spermin » 14 črc 2010, 21:28

vyšším oktanem v žádném případě nikdo neublíží a za tu cenu? , a kdyby seřizování předstihu trvalo např 10 minut, to by
bylo cinkotu na cestách, reakce čidla je okamžitá max 10 sec. 8)
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
Nosound89
Příspěvky: 885
Registrován: 22 dub 2009, 08:34
Bydliště: kousek od Frýdku-Místku
Kontaktovat uživatele:

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od Nosound89 » 15 črc 2010, 04:35

příští týden koupím potřebné věci a budu zkoušet... snad to pomůže... mám najeto okolo 260 tis tak motor už bude asi dost zas*aný
už HONDA civic VTEC

Uživatelský avatar
Defender
Příspěvky: 5792
Registrován: 31 srp 2006, 19:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od Defender » 15 črc 2010, 07:15

Tak u mne po včerejším pokusu EGR totálně zaslepit, podložkou vlastní výroby, jdu dát auto do továrního nastavení a prozatím natvrdo odpojuji ventil z konektoru.
Nepomohla ani origo záslepka (zaslepená jedna díra) z Opelu v ceně cca. 3k, včetně dekarbonizace egru sprejem, a ani vlastní výroby (uzavřeny oba otvory). :(
Stále se při brždění motorem rozsvěcí kontrolka, tak holt příští pokus s novými svíčkami a čističem vstřiků. :)
Mobil : 602318645

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od spermin » 15 črc 2010, 09:21

kontrolka svítí i mi, pokud je výkon motoru stejný, tak to neřeš 8)
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od csala » 15 črc 2010, 10:26

Predpokladajme modelovu situaciu: Mam zanesene sanie karbonom, pretoze je na aute EGR a cast vyfukovych plynov sa dostava naspat do sania. Dam do paliva nejaky xy pripravok na cistenie. A tu musim predpokladat, ze ten pripravok je schopny po prejdeni horenim vo valcoch a nasledne obsiahnuty vo vyfukovych plynoch sanie vycistit. Tomu neverim a pokladam to za obchodny trik.
Dalsia modelova situacia: Rozoberiem sanie, mechanicky odstranim usadeniny v sani, aby som tym zvacsil prierez sania, nasledne EGR zaslepim. Ale kto z vas vycisti aj usadeniny na sacich ventiloch a v ich besprostrednej blizkosti? To by musela hlava dole a prave v okoli krckov ventilov je najviac usadenin a najmensi prierez sania. Pri uprave motora na zvyseny vykon sa z krckov ventilov a hlavy ventilov odobera material a lesti do zrkadloveho lesku. Tymto sa zvacsuje prierez sania a vysokolestene sanie brani usadzovaniu necistot.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

koubič
Příspěvky: 14
Registrován: 28 kvě 2007, 12:29

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od koubič » 15 črc 2010, 14:12

Dovolím si ještě jeden rozsáhlý příspěvek.
Netvrdím, že přísada v benzínu je všelék. Byl to pokus zoufalce, který už nevěděl kudy kam. Je otázkou na co se to při spálení s benzínem přemění. Třeba je to zase jen podfuk na kupujícího. Já jsem ty 4 stovky do dvou lahviček investoval. Bylo to lepší než X desítek tisíc za nový motor, který mi v koncesovaném servisu nabízeli. V kombinaci s vyšší tepelnou hodnotou svíček to zabralo. Třeba by stačily jen ty svíčky. Opravdu nejsem schopen posoudit. Tonoucí, se stébla chytal. Motor to rozhodně nevyleští. Každopádně, pokud jde do spalování nekvalitní palivo s nižším oktanovým číslem, musí se ho dodat nad píst víc, aby se zachoval výkon. Buď to udělá ŘJ sama, nebo to udělá řidič mimochodem, sešlápnutím plynového pedálu. Spotřeba jde nahoru, aniž by se skutečně využilo všechno palivo při spalování. Zplodiny jsou víc cítit jako při chodu motoru na sytič. Já jsem se nedostal při poruše pod spotřebu 8 litrů mimo město. Ve městě 10 a víc. To platí i v případě, že si motor vezme větší množství oleje. Nasává se k palivu a odhořívá s ním. To opět má vliv na teplotu a průběh hoření směsi. Při nízké teplotě spalování paliva s příměsí oleje vzniká víc karbonu. Ten se usadí všude, kam má přístup. Na pístu, v hlavě, na dřících ventilů a na všem, co je připojeno na výfuk. Pokud ho je hodně nedojde k setření z dříků ventilů o vodítka a ty následně nedovírají. Někdy občas a jindy stále. To je to tzv. zadírání ventilů. Především těch výfukových. O sacích se dá diskutovat. Celé to má za důsledek únik směsi při stlačení pístem do výfuku. Tam je lambda sonda, která zaznamená něco. Zvýšení teploty výfukových plynů dohoříváním uniklé směsi mimo válec? Nebo nepovolené koncentrace škodlivin? Nevím. Každopádně mi to takhle bylo vysvětleno. ŘJ pak sleduje u kterého zapálení válce, se to děje. Pokud to přesáhne přípustnou mez, dojde k ukončení dávkování paliva do válce. Ochrana čidel ve výfuku a katalyzátoru. Odtud pramení náhlý chod na tři válce. V případě občasného projevu dojde „pouze“ k zaznamenání chyby do ŘJ a rozsvícení kontrolky. Ta mi dokázala svítit opravdu dlouho než se chyba v záznamu ŘJ nahradila novými daty. Obdoba je u EGR ventilu. Pokud se na něm usadí nečistoty, přestane dovírat a propouští zplodiny do sání stále. Při chodu na volnoběh se pak motor hádá a kolísají otáčky. V další fázi poruchy se nepohybuje vůbec. Opět nasává to, že zplodiny neodpovídají nastavení ŘJ. Ta dá problém najevo kontrolkou, případně opět vysadí válec. V tomto případě se bude chyba stěhovat. Jednou to bude první válec a příště třeba třetí. Problém je to tak obsáhlý že by to dalo na knížku.
Takhle nějak to teda funguje při poruše. Příčina je stále pouze jedna. Karbon. Záslepka nic neřeší. To se konečně dočtete ve všech dřívějších příspěvcích. Kontrolka se stále rozsvěcí a motor občas blbne. Je ta záslepka oprava nebo zadělání na další možný problém?
Ještě jsem si vzpomněl na jeden problém, na švagrově autu. Byla to baterie se špatnou kostrou. V elektroinstalaci bylo podpětí, což nikdo z nás netušil. Auto kuckalo a chovalo se obdobně, jen bez hlášení poruchy. Přišlo se na to čirou náhodou. Šlo o studený spoj na kostře karosérie. Na první pohled bylo vše řádně dotažené a v pořádku. Jak se pohnulo s kabelem kostry, problémy zmizely. Po uvolnění se problémy opět objevily. Očko pod šroubem zoxidovalo. Pomohlo očištění a dotažení. Třeba to bude taky plodný postřeh.
Naposledy upravil(a) koubič dne 16 črc 2010, 13:06, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od spermin » 15 črc 2010, 21:08

" Proplach" vodou taky pomůže, ale já to vyzkoušel u Š120, u OPLA NÉ, tam používám přísady do paliva.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
Defender
Příspěvky: 5792
Registrován: 31 srp 2006, 19:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od Defender » 28 zář 2010, 10:45

Trošku to tu oživím, včera jsem namontoval nový EGR a zatím dobrý, ale chci se zeptat, abych předešel v budoucnu dalším možným problémům, měl cbych ho za čerstva rovnou zaslepit tou origo záslepkou z Opelu ? A nezačne se rozsvěcet kontrolka i v tomto případě, potažmo mělo by to vůbec cenu teď zaslepovat, nebo nyní by měl ten ventil přežít celý auto? :)
Mobil : 602318645

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od Mike.S » 28 zář 2010, 13:52

řekl bych to jednoduše - proč se s*át do něčeho, co funguje - nechej ho zatím na pokoji a víš jak je to s EGR, problémy s ním mít můžeš, ale taky nemusíš, takže zaslepení bych řešil až to bude aktuální a bude to zase haprovat :?:
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Něco málo o EGR

Příspěvek od Alzafir » 28 zář 2010, 16:56

To je fakt, ale bez pokusů nejsou objevy :mrgreen: . Takže kdyby to byla moje kára, už bych to zkusil na zkoušku zaslepit a sledoval , co na to bude ECU říkat prostřednictvím kontrolky. Mám dojem , že to Defovi občas svítilo. Takhle s novým, funkčním EGRem bude mít jistotu, co se dít bude, když to bude případně v budoucnu zaslepovat definitivně :wink: .
Ale to jen pro pokus. Jinak bych jezdil s tím EGRwm, nakonec si to Def zatím pochvaluje, jak to jezdí :) .
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Odpovědět