Právě je 18 črc 2019, 00:42





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 25 říj 2017, 08:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 2017, 09:09
Příspěvky: 190
Nazdar chlapi.
Začal sa mi zasekávať ten prstenec na rýchlostnej páke, pružina ho nedokáže odtlačiť naspäť dole a potom namiesto jedničky tam skočí naspäť spiatočka. Mal som to už trikrát rozobraté, dvakrát som na ten mechanizmus nastriekal silikónový olej, nepomohlo, potom som použil špeciálny udržbársky olej, nastriekal som ho priamo na tú pružinu pod hlavicou radiacej páky, ale ani to nepomohlo. Mechanizmus je to veľmi jednoduchý, ale v podstate nerozoberateľný.
Jedná sa o Astru G - 1.4 Twinport r.v. 2006. Kolega na takom istom aute má ten istý problem, bol s tým aj v servise a nepomohli.
Obrázok je z Nexie, ale princíp je zhodný.
Příloha:
rychlostná páka.jpg
rychlostná páka.jpg [ 76.98 KiB | Zobrazeno 1529 krát ]

Má s tým niekto nejaké skúsenosti?
Díky.

_________________
Astra G 1.4 Twinport


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 25 říj 2017, 12:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 2017, 09:09
Příspěvky: 190
Tak som zistil, že celá rýchlostná páka sa dá celkom jednoducho z auta zdemontovať 8)
Příloha:
astra g - paka.jpg
astra g - paka.jpg [ 48.99 KiB | Zobrazeno 1506 krát ]

Příloha:
astra g - paka 2.jpg
astra g - paka 2.jpg [ 43.29 KiB | Zobrazeno 1506 krát ]

_________________
Astra G 1.4 Twinport


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2017, 16:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2009, 21:06
Příspěvky: 430
Bydliště: Dobronín
olej pod pružinu je ti naprd maš přidřený to šoupatko dole vyčistit namazat vazelinkou na plasty a pohoda.

_________________
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase



OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2017, 17:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 2017, 09:09
Příspěvky: 190
Mazal som to trikrát, silikónovým olejom a aj originál vazelínkou, ktorú som naškrabkal v okolí uloženia páky. Nepomohlo :(
Skúsim odobrať celú páku a doma v pohode sa s tým pohrať.
Prikladám ďalšie fotky, snáď sa to niekomu zíde napríklad pri výmene manžety.
Příloha:
astra g paka 3.jpg
astra g paka 3.jpg [ 264.49 KiB | Zobrazeno 1481 krát ]

Příloha:
paka 4.jpg
paka 4.jpg [ 221.57 KiB | Zobrazeno 1481 krát ]

_________________
Astra G 1.4 Twinport


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 říj 2017, 15:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 2017, 09:09
Příspěvky: 190
Tak nakoniec som zistil, že odobratie celej rýchlostnej páky v Astre 1.4 Twinport je ešte jednoduchšie. Stačí šrubovák torx T20.
Příloha:
R páka 1.4 Twinport.jpg
R páka 1.4 Twinport.jpg [ 144.7 KiB | Zobrazeno 1430 krát ]

Odohnutím obidvoch plastových poistiek celá páka vylezie von.
Příloha:
R páka 1.4 Twinport 2.jpg
R páka 1.4 Twinport 2.jpg [ 278.3 KiB | Zobrazeno 1430 krát ]

Vyčistil som to, namazal novou vazelínou, rozchodil, zmontoval, vyzeralo to OK.
Na druhý deň ráno pri 5°C - zadrháva :x
Použil som vazelínu Mogul LA 2.

:?

_________________
Astra G 1.4 Twinport


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 říj 2017, 19:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 led 2006, 09:33
Příspěvky: 3078
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Není ta původní bílá vazelína něco na způsob silikonové? Právě kvůli těm nižším teplotám :wink: . Ten mogul přeci jen při takové teplotě poněkud ztuhne a v tom šaltru se moc neohřeje.

_________________
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 lis 2017, 11:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 2017, 09:09
Příspěvky: 190
Áno, je to závislé od teploty. Originál vazelína je biela, asi nejaká špeciálna, najskôr nejaká určená na plasty. V podstate všetky mazané diely sú plastové.
Znova som páku vymontoval, celú namočil do nafty, očistil od starej vazelíny a do šupátka navrtal z každej strany 3mm otvory, cez ktoré som injekčnou striekačkou do šupátka natlačil novú vazelínu. Za tepla to krásne funguje, ale pri nižších teplotách to drhne.
Pokladám to za konštrukčnú vadu. Páka je na konci mierne zohnutá (viď obrázok) a to spôsobuje, že pružina pri vratnom pohybe netlačí šupátko v priamom smere, ale pod uhlom. Toto spôsobuje, že šupátko križuje a potom zadiera. Asi vie tomu pomôcť už len kvalitnejšia vazelína, alebo nový kus. Podotýkam, že auto má len 78 tisíc km. Ak by som chcel dať pod hlavicu rýchlostnej páky silnejšiu pružinu, pravdepodobne by som musel zničiť celú hlavicu, je nalisovaná.
Kolega to na svojom aute rieši tak, že si zvykol na ďalší pohyb, pri vyradení spiatočky prstami zatlačí prstenec dole, potom radí jedničku. V servise mu to nevedeli opraviť.
Příloha:
R páka 1.4 Twinport 4.jpg
R páka 1.4 Twinport 4.jpg [ 119.45 KiB | Zobrazeno 1397 krát ]

_________________
Astra G 1.4 Twinport


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  




cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz