Právě je 16 črc 2019, 06:58





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 11 čer 2017, 22:28 
Offline

Registrován: 28 srp 2009, 13:34
Příspěvky: 4
Ahoj Astraci,

zoufale prosim o radu, jak vymenit prasklou zarovku podsviceni volicu topeni -- konkretne mne praskla zarovka na prave strane volicu (volic polohy vyfuku vzduchu). Nejde mne o zadny tuning, tj. nepotrebuju se dostavat ke vsem zarovkam podsvetleni -- rad bych vymenil pouze tu jednu prasklou zarovku (za tentyz kus), jelikoz mne kazda jizda noci doslova irituje (Astru si docela hyckam, takze mne pulka nepodsvetleneho panelu vytaci :oops: :) ).

Mam Astru G 1.4 16V, rv. 2000 (modelovy rok 2001). Topeni mam podle vseho DELPHI, otocne volice tak jsou myslim nevyjimatelne. V nadeji, ze se k tomu dostanu nejak zezadu, jsem vytahl kastlik spolujezdce, bohuzel slepa cesta... Uz jsem zde na foru pomerne intenzivne hledal jak dal, ale stesti jsem nemel -- nejake popisky "tuningaru" jsem nasel, ale bohuzel bez ilustrativnich obrazku...

Prosim, mohli byste mne popsat postup, jak se k tem pitomym zarovkam dostanu? Idealne doprovozeny i nafocenymi obrazky a radami, na co si dat pozor? Skutecne musim -- kvuli takove banalite -- rozebrat "pulku stredoveho panelu"? :shock:

Predem velke diky vsem,
Tom.


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 11 čer 2017, 22:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 bře 2016, 15:22
Příspěvky: 98
Musíš sundat celý středový panel, tj, vyndat rádio, povolit dva šrouby, vyndat popelník se zapalovačem též povolit šrouby, poté si dát pozor co se týče palubního počítače, abys neurval jeho úchyty (je uchycen ve středovém panelu, který budeš sundávat) takže s citem žádné tahy a trhy nebo máš po a můžeš schánět celý kryt středového panelu.
Poté si u modulu topení a máš vyhráno. Žárovky sou v něm zezadu zasunuté.

Zkoušel jsem pouze vyndat rádio a dostat se tam ze shora nicméně neúspěšně a nakonec sem musel celý panel vyndat.

PS: nejsem si jist, ale možná budeš muset demontovat i plast kolem řadící páky a poté plast který je mezi řadičkou a samotným středovým panelem já na něm mám tlačítko TC, může tam být i výhřev sedaček atp. Možná tam bude ještě jeden šroub někde, to si nejsme zcela jist.

_________________
Můj EX sedánek: 1.8 16v 85 kw, výbava CD http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=48&p=479467#p479467)
Nyní: Opel Vectra C GTS 2.2 DTI 2004
Moudro: Kupujte vše co není francouzské, takže žádné Crosslandy, Grandlandy a podobné Pežoty


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 čer 2017, 23:12 
Offline

Registrován: 28 srp 2009, 13:34
Příspěvky: 4
Ahoj,

predne velke diky za reakci -- byt jsi me moc nepotesil. Bal jsem se, ze kvuli takoveto kravine budu muset rozebrat pul auta -- a jak pises, s rizikem, ze si poskodim jeste neco jineho. ;-(

Fakt se k tomu modulu nedokazu dostat napr. skrze vytazenou stredovou odkladaci prihradku (nad popelnikem), pripadne z toho kastliku spolujezdce? Mam pocit, ze se tam dostanu -- kdybych vedel, po cem mam smatrat, treba se mi to podari... Nechce se mi verit, ze by to soudruzi z NDR nedomysleli... ;-)

Dik! T.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2017, 07:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 led 2006, 09:33
Příspěvky: 3077
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Poradil bych ti, sežeň si knihu "Jak na to", tam je mnohé popsáno i s obrázky. Bohužel jsem mimo domov, tak ti ji nemůžu poslat, ale zkus do daného vlákna napsat, určitě se někdo z kluků ozve a pošle ti odkaz :wink: .

edit: odkaz odeslán.

_________________
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2017, 17:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 14 črc 2009, 20:42
Příspěvky: 126
Bydliště: Staměřice
viewtopic.php?f=14&t=1861&start=525 onehda jsem měnil filtr pylový a tama to pude taky možna :|


Přílohy:
WP_20151106_18_38_43_Pro.jpg
WP_20151106_18_38_43_Pro.jpg [ 280.37 KiB | Zobrazeno 2241 krát ]

_________________
astra-g-caravan 1.4 16v x14xe/ 2000


Naposledy upravil ssrotak dne 17 čer 2017, 20:37, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 čer 2017, 17:52 
Offline

Registrován: 27 kvě 2012, 06:49
Příspěvky: 65
Bydliště: Bohumin
Zdarec nedavno jsem taky resil spalenou zarovku ovladani ventilatoru, a myslel si ze budu muset vytahovat kaplicku! A ono je i jine reseni!!! Staci vicvaknout prostredni knoflik a potom opatrne uzkyma klestema vytahnout a nasledne nasadit novou zarovicku, prace max na 5 minutek!!! :?:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 čer 2017, 18:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 led 2006, 09:33
Příspěvky: 3077
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Existují dva druhy provedení panelu topení (viz obr.) a na začátku píše, že asi má nerozebíratelný panel zepředu.


Přílohy:
panel topení.jpg
panel topení.jpg [ 225.61 KiB | Zobrazeno 2279 krát ]

_________________
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 čer 2017, 15:34 
Offline

Registrován: 28 srp 2009, 13:34
Příspěvky: 4
Ahoj Astráci,

předně velké díky všem za rady 8) -- jsem na půli cesty (žárovka je venku), takže se mohu podělit o zkušenosti (opětovná instalace už bude banalita).

Skutečně existují dva druhy topení instalovaných do našich Aster (svůj typ poznáte buď podle velikosti kabinového filtru nebo po deinstalaci odkládací přihrádky nad popelníkem, kde je k nalezení nálepka výrobce):
  • výrobce BEHR (rozměr filtru cca 26x23 cm): zde by měly být přední knoflíky vytahovací (jak píše rp79) -- zde je výměna žárovky jednoduchá, po stažení knoflíku lze žárovku jednoduše vyměnit.
  • výrobce DELPHI (rozměr filtru cca 30x20 cm): zde přední knoflíky vytahovací nejsou, pomoci si musíme jinak (ale nezoufejte, viz dále).

Pokud máte DELPHI jako já, skutečně není zapotřebí rozebrat půlku středového panelu. Výměnu můžete relativně pohodlně provést i skrze demontovaný kastlík spolujezdce -- proto je vhodné spojit výměnu žárovek s výměnou kabinového filtru, kdy ten kastlík musíte demontovat tak jako tak.

Postup:
  • Demontáž kastlíku spolujezdce -- 6 snadno nalezitelných torx šroubků (3 nahoře, 3 dole), celý proces je velmi jednoduchý (nejprve uvolníme spodní šroubky při zavřeném kastlíku, poté horní při otevřeném kastlíku).
  • Doporučuji také demontovat odkládací přihrádku nad popelníkem (po odstranění spodní gumy dvě plastové pacičky vespod a dvě nahoře přihrádky) -- když už jednu ruku vpravíte do útrob Astry skrze demontovaný kastlík spolujezdce (odkud se blbě vytahuje), hodí se tato díra pro podávání nářadí, žárovky či snazšího nalezení její pozice. Avšak nezbytně nutná tato demontáž není.
  • Příprava "vychytávky" pro demontáž žárovky -- instalovaná žárovka je do panelu bohužel lehce zapuštěná, takže ji nelze uchopit rukou (viz fotografie zadní části panelu topení); má čtvercovou postupně se rozšiřující patici (viz fotografie) o hraně 7,5mm u kraje patice a 8mm dále (hlouběji). Proto jsem si vyrobil jednoduché nářadí (viz fotografie) -- zde můžete uplatnit vlastní fantazii, mě napadlo následující:
    • vezměte plastovou špici na vytlačovací tuby silikonu či jiných tmelů, ze které odřežte její špičku (odhadem cca 2-3 cm)
    • následně si najděte nějaký kousek kovu čtvercového, postupně se rozšiřujícího průměru. Ideálním kandídátem jsou zde starší pilníky, jejichž rukojeť má přesně onen čtvercový, postupně se rozšiřující profil.
    • za mírného nahřívání (teplá voda, horkovzdušná pistole, ...) postupně nasouvejte plastovou špici na tento kovový profil tak dlouho, až se vám podaří vyrobit čtvercový tvar o hraně dle patice žárovky (cca 7.5 mm)
  • Uvolnění žárovky pro demontáž -- pokud demontujete žárovku u voliče směru výdechu vzduchu (můj případ), doporučuji otočit knoflík do pozice ofuku okna. Tím se posunou zadní páčky mechanismu voliče do polohy, ve které uvolní žárovku pro demontáž. V případě žárovky u voliče teploty vzduchu je dle obrázku více místa, tam by dostupný prostor neměl být na pozici voliče závislý (ale nezkoušel jsem, třeba je to jinak -- můžete si to snadno zjistit).
  • Vlastní demontáž žárovky -- pravou ruku prostrčte skrze kastlík spolujezdce do útrob středového panelu, levou rukou si skrze přihrádku nad popelníkem podejte tuto vychytávku a oběma "našmátrejte" pozici žárovky. Nasuňte vychytávku a žárovkou lehce pootočte podobně jako při uvolňování šroubu (tj. proti směru hodinových ručiček). Žárovka se uvolní, v ideálním případě vám zůstane zaklíněná ve vychytávce, takže vám neupadne a nebudete ji muset lovit v útrobách středového panelu.
  • Zakřičte si "JSEM DOBRÝ/DOBREJ!", což vám spraví náladu v případě, kdy vše nešlo podle představ. :D
  • Nainstalujte novou žárovku a vše zkompletujte. Já ji musím teprve koupit -- jedná se o žárovku výrobce OSRAM 12V 1.2W s paticí BX8.5d (někde píšou jen B8.5d).

Tím je vše hotovo. :) Není to tak složité jak to vypadá, po přípravě oné vychytávky je to práce na 5-10 minut. Dostupného prostoru se netřeba obávat -- ruce nemám zrovna malé a přesto jsem je dokázal relativně pohodlně prostrčit a mít v útrobách i dostatečný manipulační prostor.

Tak ať nám naše Astry ještě dlouho a spolehlivě slouží (já na tu svou nedám dopustit). A ještě jednou díky všem za dílčí rady, ze kterých jsem seskládal výše popsaný postup. Snad to někomu dalšímu pomůže...

Tom.


Přílohy:
Poznámka: Zadní část voliče topení systému DELPHI se dvěma žárovkami (modré patice).
topeni-back.jpg
topeni-back.jpg [ 32.45 KiB | Zobrazeno 2259 krát ]
Poznámka: Detail žárovky.
zarovka-detail.jpg
zarovka-detail.jpg [ 61.67 KiB | Zobrazeno 2259 krát ]
Poznámka: Vyrobená "vychytávka".
vychytavka.jpg
vychytavka.jpg [ 98.51 KiB | Zobrazeno 2260 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 čer 2017, 15:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 led 2006, 09:33
Příspěvky: 3077
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Za mně 8), i když už Astřici nemám. Ale teď bohužel je zpátky u mě v garáži a sháním levé rameno, protože se Astra podívala do škarpy a náraz šel na levé kolo :oops: . Bojím se, zda nebude i něco s převodkou řízení, protože po vytažení se to nedalo moc dobře udržet na silnici. Psal jsem bundelesovi, zatím neodepsal, ale snad něco vyhrabe ...

_________________
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz