Stránka 4 z 5

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 15 bře 2011, 19:59
od beran
denny píše:Musí se odpojovat v okamžiku puštěného topení-při cvakaní.Zatím to vždy fungovalo.
Odpojením se nic zvláštního neděje,jelikož na dalších modelech tento ventil ani nedali v Opelu,namontovali Hčlen bez něj.Naopak díky tomu stále proudí voda radiatorem a nemá tendenci zarustat a zacpavat se.
takže pokud to odpojím při cvakání a pak to bude i topit můžu dál regulovat teplej a studenej vzduch stejně jako předtím nebo to bude pořád topit,ten elektrickej ventil asi není ovládanej tím otočným knoflíkem teplá studená

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 16 bře 2011, 12:14
od denny
Pak to normálně topí a chladí,neměj obavu.

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 18 bře 2011, 15:54
od beran
tak dneska jsem se vrhnul na ten cvakající elektrický ventil topení,je tam přístup parádní ,zapnul jsem dle rady Dennyho topení do červenýho ,ventil začal cvakat tak jsem do něj šroubovákem párkrát klepnul a přestal tak jsem ho odpojil,odpojit ho bylo taky parádní sotva jsem tam dostal ruku,pak jsem zkusil jestli to topí ,je to dobrý topí i chladí a klimatizuje také,takže asi žádný rozebírání ,max. někdy v létě,ale jestli to bude fungovat bezproblémů tak to tak nechám :)

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 13 čer 2011, 11:58
od Miichaal
a co když drnčí furt kned po otočení klíčku při vypnutém topení....když dám topení naplno a furt bude foukat studenej vzduch tak je to asi prd platné to odpojovat... :-)

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 13 čer 2011, 12:03
od tenor
Neboj sa toho,najdi si dráty ktoré vedú k tomu motorku a jeden preruš. Potom vyskušaj či topí a pri zavretom chladí,ak to bude fungovat tak máš po problému. Ja som to riešil cca pred tromi mesiacmi ... všetko je ok, Tak ako píše Denny ten ventil je tam prakticky zbytočný a novšie modely ho vobec nemajú ...

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 13 čer 2011, 12:15
od RomanK
tenor píše:...najdi si dráty ktoré vedú k tomu motorku a jeden preruš. Potom vyskušaj či topí a pri zavretom chladí,ak to bude fungovat tak máš po problému...
Není lepší jen vytáhnout koncovku z motůrku?

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 13 čer 2011, 12:25
od tenor
RomanK: Na Astre sa možno dá odpojit,ale na Zafire som ho akosi nemohol nájsť. Myslím že tie dráty mi viedli priamo cez plast k motorku. /Neviem aké má dotyčný auto/

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 13 čer 2011, 13:14
od Miichaal
no než něco odpojovat bych to radši vyměnil....ale rozdělávat palubovku se mi nechce už vůbec...dneska zkusim opela v Kolíně...kolik by si za to řekli... :arrow:

odpojování bych nechal až podle ceny....kdybych se vešel do 3000,- tak bych to snad i nechal opravit

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 13 čer 2011, 13:20
od tenor
Rozoberat palubku nemusíš .. vyberieš kastlík spolujazdca a odpojíš kablik. Robota na 20 minut-zadara. V opli ti demontuju komplet radiator/nutné vypustenie chladiacej kvapaliny!/,vymenia motorček so šnekom a naplnia chladiaci okruh. Radšej počítaj 5.000 a viac ..

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 13 čer 2011, 14:03
od Miichaal
za zeptání nic nedám...uvidíme kolik si řeknou

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 15 lis 2011, 20:19
od Mojmec11
omlouvám se za dezinformaci v jiném topicu ohledně servokohoutu,psal jsem tam o ventilu odvětrání nádrže. :oops:

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 13 zář 2012, 21:32
od lukko46
Ja mam taky problém že od kedy mi vymenili v opli O kruzky tak auto kuri ale iba tak na polovicu kým je nad 0 stupnou tak sa to dá vydržať ale ked je vonku mínus tak ide iba taky vlazny vzduch termostat vymeneni a to zakryvam cely chladič kartonom, kuri to iba ked idem po diaľnici minimálne 120 km/h a ten kartón tam mam stale ak by som ho tam nemal tak zase ide iba vlazny vzduch... máte niekto s tym skúsenosť ?? astra g 2.0 di 16V ďakujem

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 11 říj 2012, 23:35
od puma163
Ahoj, tak mě to taky cvakalo a jednou to dokonce i topilo, teď už to nedělá nic a netopí to. Je tichoučko, ale jde jen studenej vzduch. Pokud jsem četl zde všechno správně, pak mě odpojení onoho napájení motrku zřejmě nepomůže. Jenže se ochlazuje a topit musím. Prosím o nějaké řešení radu, respektive co mám udělat, abych topil a nedělal nějaké pokusy. Dík.

Tady jsem našel přesný postup jak se dostat k radiátoru topení :) A tedy i k tomu ventilu :)
https://www.astra-g.cz/navod-na-vymenu-o-krouzku-topeni/

Tak už to mám opraveno ve spřáteleném servisu. Elekltrovenitl byl demontován, opraven, otevřen nainstalován zpět a odpojen. Protože nebyly k mání o kroužky, byly nahrazeny nějakým tekutým těsněním, nevím jakým.
Při této akci vyměněn snímač otáček klikovky, horní úvrati, rozběhán, nebo vyměněn agr ventil a nějaké drobnosti. A to vše za 4200. jsem spokojen ::)))

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 21 úno 2013, 08:28
od carlie
Ahoj chlapi, tak sem taky řešil klapající ventil topení. Po přečtení fór jsem došel k závěru že moje klapání je přesně to co tady popisujete. Vyndal sem kastlík u spolujezdce, pak sem rozebral celej tunel, viz. odkaz v předchozích příspěvcích na demontáž no a pak sem po delším pátrání našel kablíky od toho ventilu. Nakonec jsem zjistil, že jsou přístupné bez jakékoliv demontáže :-(. Nachází se pod nohama spolujezdce vlevo v přední části středového sloupku. Možná je lepší vyndat ten kastlík, pak je tam líp vidět. Jedná se o dva dráty červeno-bílý a nějaká jiná barva (asi hnědá) plus bílá. Červenej je kupodivu pořád pod napětím když se pootočí regulátor teploty, bez napětí je opravdu jenom když je regulátor teploty vypnutej. Takže sem ho při nastartovaném motoru a zapnutým reg. topením přeskřípnul a odizoloval. Od té doby to neklape, takže to byl asi on :-).
Ještě k doplnění. Tyto dva dráty jsou vedeny ze svazku co je pod palubní deskou a vedou dolů podél plastového obalu radiátoru a mizí dovnitř do radiátoru. V létě, až nebudu mít co dělat, tak to možná celé rozdělám a motorek opravím dle návodu výše.

Re: Elektrický ventil topení

Napsal: 14 bře 2013, 15:21
od touchwood
Tak jsem se stal také hrdým majitelem vrčícího ventilu. V servisu to vyměnily za kus plastu a s prací to jen pro info vyšlo na 3100kč.