Světla jedno kouřové a druhé čiré

Zde řešíme vše co se týká interiéru a exteriéru mimo tzv. tuningu a stylingu, na to máme jinou sekci...
Odpovědět
astraG
Příspěvky: 57
Registrován: 21 lis 2015, 16:03

Světla jedno kouřové a druhé čiré

Příspěvek od astraG » 24 pro 2015, 20:12

Dobrý večer,

vadí policajtům jedno světlo kouřové a jedno čiré? Musí být úplně stejné?

Díky za rady.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Lake292
Příspěvky: 845
Registrován: 30 srp 2011, 14:55
Bydliště: Brno

Re: Světla jedno kouřové a druhé čiré

Příspěvek od Lake292 » 24 pro 2015, 20:58

maju obe svetla homologizaciu?

astraG
Příspěvky: 57
Registrován: 21 lis 2015, 16:03

Re: Světla jedno kouřové a druhé čiré

Příspěvek od astraG » 25 pro 2015, 00:07

Ou, to nevíme, jak to poznám, mělo by tam být někde vyražené v plastu označení, že?

astraG
Příspěvky: 57
Registrován: 21 lis 2015, 16:03

Re: Světla jedno kouřové a druhé čiré

Příspěvek od astraG » 26 pro 2015, 18:34

Tak homologaci by měli mít obě, obě totiž na sobě mají štítek GM.

Uživatelský avatar
zdena
Příspěvky: 387
Registrován: 31 srp 2010, 17:12
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec

Re: Světla jedno kouřové a druhé čiré

Příspěvek od zdena » 26 pro 2015, 20:34

Tak teoreticky by to mělo být jedno,pokud jsou zadní lampy origo. Já bych to s estetického hlediska ale nezkousnul :mrgreen:
Astra G Caravan 98' x16szr

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Světla jedno kouřové a druhé čiré

Příspěvek od MAX - CZ » 27 pro 2015, 10:23

Legislativa pamatuje i na přesný výčet závad vozidla, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Tyto závady na vozidle vymezuje vyhláška č. 341/2002 Sb., a to v § 36.:

Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí. (Při nouzovém dojetí, které spočívá pouze v dojetí přiměřenou rychlostí na nejbližší místo, kde lze závadu odstranit, nesmí být ohroženy život, zdraví, majetek ani např. životní prostředí.)

1. Závadou v osvětlení vozidla je vždy:

nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo alespoň na straně přivrácené do středu vozovky,

nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,

způsobují-li světlomety oslnění,

jsou-li dodatečně namontovány nebo upraveny svítilny svítící dopředu nepřerušovaně světlem jiné barvy než bílé, kromě předních svítilen do mlhy žluté barvy a dozadu nepřerušovaně svítící světlem jiné barvy než červené,

jsou-li chybně zapojeny svítilny nebo chybně propojeny svítilny tažného vozidla a přípojného vozidla.

3. Závadou v zasklení vozidla je vždy:

prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o velikosti větší než 20 mm,

zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %.

4. Závadou na výfukovém potrubí vozidla je vždy netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla.

5. Závadou na karoserii vozidla nebo na jeho podvozku je vždy poškození nebo deformace karoserie nebo podvozku, včetně řízení a brzd, které může bezprostředně ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

6. Závadou, která ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a která má vliv na znečišťování životního prostředí, je vždy zjevné unikání paliva, oleje nebo mazacích tuků.

7. Závadou na pneumatikách vozidla je vždy:

je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než 1,0 mm,

obnažuje-li trhlina nebo poškození pláště pneumatiky na jejím vnějším obvodu (oblast koruny, ramene, boku a patky) kostru pneumatiky nebo ji narušují, jsou-li namontovány pneumatiky různého rozměru na téže nápravě, nejde-li o nouzové dojetí.

8. Závadou, která ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, je překročení největší povolené hmotnosti vozidla nebo překročení největších povolených rozměrů vozidla nebo jízdní soupravy, není-li vozidlo v režimu zvláštního užívání pozemní komunikace podle zvláštního právního předpisu.

9. Závadou, která se týká spojení dvou nebo více vozidel do jízdní soupravy, je vždy porušení požadavků na vzájemné zapojení vozidel do jízdních souprav.

10. Jsou-li na vozidle závady na brzdovém systému, které znemožňují nebo by mohly znemožnit účinně zastavit vozidlo (například prasklé brzdové hadice) nebo hrubé závady na řídicím ústrojí (například zjevné deformace a nadměrné vůle, je vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.

Pokud jsou na vozidle výše uvedené závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

astraG
Příspěvky: 57
Registrován: 21 lis 2015, 16:03

Re: Světla jedno kouřové a druhé čiré

Příspěvek od astraG » 27 pro 2015, 10:52

Tedy podle tebe vyhláška neobsahuje pravidlo o tom, zda smí být jednou kouřové a druhé čiré, pokud jsem tě tedy dobře pochopil, dáváš mi najevo, že je to v pořádku. Děkuji.

Ale kdyby měl někdo za pár stovek na prodej lampu, berem ji, ať to vypadá k světu a ne každé jiné.
Je to takhle:
A) LP čiré
B) PP kouřové
C) LZ kouřové
D) PZ čiré

Uživatelský avatar
zdena
Příspěvky: 387
Registrován: 31 srp 2010, 17:12
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec

Re: Světla jedno kouřové a druhé čiré

Příspěvek od zdena » 27 pro 2015, 11:24

Co máš za karoserii? Kvůli zadním světlům...
Astra G Caravan 98' x16szr

astraG
Příspěvky: 57
Registrován: 21 lis 2015, 16:03

Re: Světla jedno kouřové a druhé čiré

Příspěvek od astraG » 27 pro 2015, 12:13

Je to sedan/limuzína, pasují na něj pouze světla z coupe nebo zase sedanu.

Odpovědět