Miguellova ex"Silvy" - Astra G Caravan SPORT 1.6 16V

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V

Příspěvek od Miguello » 09 črc 2009, 15:34

Už se na to nedalo dívat, tak jsem sundal a očistil těsnění u hrdla nádrže + vše kolem:
Obrázek
http://www.q3.cz/images/781_IMAG0285.jpg
Obrázek
http://www.q3.cz/images/332_IMAG0286.jpg
Obrázek
http://www.q3.cz/images/310_IMAG0287.jpg
Obrázek
http://www.q3.cz/images/367_IMAG0288.jpg
Obrázek
http://www.q3.cz/images/829_IMAG0289.jpg
Chce to prostě konečně tam dát ty plastové podběhy :?:
Naposledy upravil(a) Miguello dne 01 zář 2009, 10:29, celkem upraveno 1 x.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V

Příspěvek od Miguello » 31 srp 2009, 12:35

Tak i má částečně drastická a stresující anabáze zaslepení EGR ventilu na X16XEL r.v.98:
Komentáře a smajlíky s koulejícíma očima nejsou potřeba, jsem si vědom že chyba byla zřejmě zcela na mé straně. Proto to sem dávám spíš jako varování aby se nenašel podobný de.il jako já.

Nejdříve jsem si tady samozřejmě přečetl všechno, snad i 3x. V pátek jsem v Oplu koupil těsnění pod EGR ventil (plechová potvora za 49,-Kč) s tím, že ho obkreslím a nechám si podle něho vyrobit záslepku. Mezitím jsem na netu (http://www.tuningforum.cz , http://www.motor-talk.de/blogs/-tbmod , forum.opel-tigra-cz.com , http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk aj.) zjistil že se dá objednat (třeba u Zralého, potvrdili mi to telefonicky) origo záslepka (EPC kód 58 51 970) - viz foto:
Obrázek
http://www.q3.cz/images/640_EGR_z_slepka.jpg
Obrázek
http://www.q3.cz/images/457_EGR_z_slepka_podle_EPC.jpg
a že by na X16XEL měla pasovat i záslepka z X16SZR:
Obrázek
http://www.q3.cz/images/480_EGR_z_slepka_X16SZR_tn.jpg

Kódy záslepek pro různé motory se dají dočíst i na http://www.motor-talk.de/blogs/-tbmod

Cena záslepky u Zralýho cca 230,-Kč, na objednávku.

Po práci jedu ke kámošovi na dílnu (vzdálenost cca 7km, většinou po jižní spojce, žádné závodění).
Asi po hodině jsem se rozhodl že odmontuju EGR a podívám se jak to vypadá pod ním, jestli je to skutečně za.raný/zakarbonovaný a tedy jestli má cenu to zaslepovat. A samozřejmě jsem si to chtěl vyzkoušet :oops: - vždyť jaképak copak, kdyby byl problém, tak přece houknu na kámoše a ten poradí říkal jsem si..

Torx + ráčna no problem, akorát na EGR překážela jedna hadice, takže jsem odstřihl plastový držák (klasická stahovačka) s trnem, který ji přichycoval na kovovém držáku s okem a ten držák lehce vyhnul nahoru aby nepřekážel.
Foto držáku a hadice:
Obrázek
http://www.q3.cz/images/936_IMAG0329.jpg

Podotýkám že motor byl vlažný, nikoliv rozpálený.

Šrouby EGR držely docela fest. Nerval jsem za to, netrhal, prostě postupně zvyšoval sílu až povolily. EGR už byl odpojený, takže vyndat jej nebyl problém. Následně jsem viděl toto:
Obrázek
http://www.q3.cz/images/231_IMAG0328.jpg
Takže humus. Růžky hadru namočeným do čističe brzd jsem otřel část usazenin s tím, že až se to bude zaslepovat zavolám k tomu povolanější osoby ať to vyčistí líp. Nemám pocit že by usazeniny napadaly dovnitř, držely fest a podle mě zůstaly na hadru (resp. tak jak byly, spíš jsem to jen otřel, viz závěrečná fota "PO").
To samé s ventilem:
Obrázek
http://www.q3.cz/images/415_IMAG0322.jpg
Obrázek
http://www.q3.cz/images/456_IMAG0324.jpg
Taky jen tak lehce pročistit. Když jsem s ním pak zkusil zakmitat tak krásně cvakal, ta chodící část teda nikde nedřela.

Takhle vypadalo pro srovnání původní a nové těsnění:
Obrázek
http://www.q3.cz/images/939_IMAG0325.jpg
Po lehkém očištění původního těsnění:
Obrázek
http://www.q3.cz/images/435_IMAG0326.jpg

A pak se to všechno po.ralo.. Resp. jsem to samozřejmě po.ral já, samo se nic nepo.ere.

Koukám na to těsnění a říkám si - vždyť by stačilo zaslepit jen tu větší díru, malá ať si zůstane, ventil bude chodit a pohoda. Takže na těsnění jsem překryl plíškem stejné tloušťky (z plechovky) ten větší otvor, přichytil malými kousky lepící pásky (jen aby se mi to nehnulo než to nandám zpět) a vše zkompletoval. Ničím jsem to nepatlal, bral jsem to jen jako zkoušku. Opět trvám na tom že jsem to při šroubování nerval silou.

Po nastartování - samozřejmě bez plynu - hlasité bzučení jako kdyby v motoru nebyl olej a otáčky kolem 3000. Hned jsem ho vypnul. Myslel jsem že jsem to málo utáhl a že to podfukuje. Z obavy abych něco nepo.ral (což už se ale bohužel stalo jak jsem posléze zjistil) jsem si řekl že na to dlabu a že to vrátím do původního stavu. Chci odšroubovat první šroub a koukám že EGR je nějaký volný. Přemýšlím, jestli jsem jej na té straně nezapomněl přitáhnout. Nezapomněl. Akorát se ulomila ta část se závitem ve které měl šroub držet:
Obrázek
http://www.q3.cz/images/707_IMAG0330.jpg
Obrázek
http://www.q3.cz/images/476_IMAG0332.jpg
Ten plíšek, kterým jsem zaslepil tu větší díru tam samozřejmě zůstal, nevtáhlo ho to.

Takže došlo na houkání na kámoše. Od "Tak se asi jede vařit" (je to prý nějaká slitina hliníku nebo čeho) přes studování jestli to, kde je to ulomený, je součástí příruby nebo bloku, přes všechny hadice a sání tam vidět není, došlo na můj chytrý dotaz jestli by to nešlo natvrdo zaslepit když to vlastně i byl původní záměr - a přišla na řadu výroba záslepky, vrtačka, závitník a červený tmel na výfuky. Použil se stávající závit na 8ku a vyrobily se další 3 závity na šrouby 6ky (foto dodám).
Po nastartování (bez plynu) otáčky 3000, hned dolů a motor zdechl. To samé 3x. Pak jsem udržoval otáčky dokud se motor nechytil a nedržel stabilně 800-900. Logicky - byl zavzdušněný, mj. i proto, že jsem s autem musel sjet asi 15m do garáže (zvuk jak 550 AMG, otáčky 3000 na volnoběh a spotřeba na dvojku bez plynu podle PP 40/100).

Zatím jsem s tím ujel asi 30km a v pohodě a snad to tak i zůstane. EGR je prozatím v kufru.

Závěry si netroufám dělat, určitě spousta z vás zkušenějších a šikovnějších mi napíšete co jsem to za deb.la a čím se to vlastně stalo (zřejmě ta přidaná záslepka, byť ani ne 1mm, po přitažení způsobila to prasknutí úchytu nebo jsem to skutečně přitáhl moc nebo už to bylo naprasklý z minulý výměny EGR).
Dávám to sem proto,
1. aby se podobné lamy jako jsem já takovýmto operacím vyhnuly
2. že jsem živý důkaz toho, že (většinou) i prů.er se dá napravit, takže nevěšet hlavu.

Tak to je vše a teď ty kameny do mé hlavy :cry:
Naposledy upravil(a) Miguello dne 24 zář 2010, 08:33, celkem upraveno 3 x.

lukaskpd
Příspěvky: 4563
Registrován: 09 dub 2007, 19:55
Bydliště: Hlinsko v Cechcach
Kontaktovat uživatele:

Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V

Příspěvek od lukaskpd » 31 srp 2009, 12:45

licitat jak svina :D ale uz ti to jazdi nie ?
Neuč se, život tě nauči !!!! :)
Obrázek Lukaskpdova Astra G Obrázek
1.7TD ( 17DTL ) + CHIP
Obrázek
www.jkcolor.iplace.cz/

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V

Příspěvek od Miguello » 31 srp 2009, 12:49

Naštěstí ano a snad ještě dlouho bude 8)

lukaskpd
Příspěvky: 4563
Registrován: 09 dub 2007, 19:55
Bydliště: Hlinsko v Cechcach
Kontaktovat uživatele:

Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V

Příspěvek od lukaskpd » 31 srp 2009, 13:00

tak aspon ze tak
Neuč se, život tě nauči !!!! :)
Obrázek Lukaskpdova Astra G Obrázek
1.7TD ( 17DTL ) + CHIP
Obrázek
www.jkcolor.iplace.cz/

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V

Příspěvek od Frydex » 31 srp 2009, 22:22

Já myslím že snaha se cení a vše to je jen a jen zkušenos... Jéééje, já už toho posr.al :D
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V

Příspěvek od Miguello » 01 zář 2009, 10:37

Děkuji Ti, předsedo, že jsi se mě zastal 8) :lol: :lol: Je to jak říkáš - snaha.. Říkal jsem si že to nemůže být nic složitého a chtěl jsem mít radost z vlastní práce :oops: Kámoš-mechanik mi řekl že na všechno jdu moc vědecky :lol:

BTW auto přežilo další 2x3km do práce. Je pravda, že poslední 2 dny bylo ráno cca 10°, takže spotřeba na neutrál místo 0,8-0,9 byla ze začátku cca 1,2-1,4. Při studeným motoru mi to běžně cuká a hůř táhne než se zahřeje, tak musím počkat na delší trasu a teplejší počasí.
V sobotu jedu do Lanškrouna tak bude test jak spotřeby tak i chování a dám vědět jestli to zaslepení neuškodilo.

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V

Příspěvek od Miguello » 07 zář 2009, 15:30

Tak jsem zpět z Lanškrouna a mé zaslepení vydrželo 8)
Den předtím jsem vymazal ŘJ - na cca 10min odpojil baterku a po nastartování nechal pár minut běžet na volnoběh. Samozřejmě spotřeba děs, cca 9,5/100, ale to jsem ujel jen pár km. EGR je stále v kufru.
Před cestou jsem vymazal PP. Výsledek po návratu - ujeto celkem něco málo přes 400km, průměrná rychlost 93km (dálnice stabilně 140-150/h - na jednom kole byla rezerva, tak jsem to nechtěl moc honit, i když je to nejetá (ale starší) Michelin Energy Saver s indexy 88H, ale místo 195/65/15 je to 195/60/15) a průměrka 7,2 8)
Mohlo to být nižší kdybych držel stabilně 120, ale spěchal jsem (na svatbu).

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V

Příspěvek od Miguello » 29 bře 2010, 11:41

Budíky dodal a namontoval RomanK 8)
Naposledy upravil(a) Miguello dne 09 srp 2010, 10:51, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V

Příspěvek od Miguello » 09 srp 2010, 10:50

Tak abych to měl všechno na jednom místě, přidávám i jak jsem dodělal opěrku (celý text včetně jiných řešení zde - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=12921):

Takže po dlooooouhééééém přemýšlení a měření ze všech stran jsem koupil v OBI děrovaný ocelový plech, cca 30,-Kč.
Má ideální rozteč děr - podélně po 1cm, na šířku jsou krajní od sebe 4cm, takže přesně podle opěrky.
Ohnul jsem ho (v ohýbačce, ve svěráku by to asi nešlo jen tak, je to pevné jak sviň :D a kladivem jsem to klepat nechtěl) tak jak je na obrázku, trochu do zúžení, aby dobře zalezl do té díry ve středovém panelu. Díry pro šrouby jsem samozřejmě musel zvětšit.
Obrázek
http://www.q3.cz/images/220_IMAG0252.jpg
Obrázek
http://www.q3.cz/images/987_IMAG0261.jpg
Obrázek
http://www.q3.cz/images/289_IMAG0262.jpg
Obrázek
http://www.q3.cz/images/928_IMAG0263.jpg

Z boku jsem nic nevrtal, není potřeba, neviklá se.
Spokojenost maximální, sklon ideální a připadám si jak v limuzíně :)

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6

Příspěvek od Miguello » 20 bře 2016, 23:52

...a 18.3.2016 šla po bouračce na vrakoviště :(

Uživatelský avatar
Luboš X17DTL
Příspěvky: 2216
Registrován: 03 črc 2007, 20:51
Bydliště: Slatina(NJ)

Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6

Příspěvek od Luboš X17DTL » 23 srp 2016, 13:45

Rychlé, stručné, výstižné :oops:


Naposledy oživil Miguello v 23 srp 2016, 13:45
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583

Odpovědět