Záhada - EGR ventil ?

Majitelé Efka sem
Uživatelský avatar
opelchampion
Příspěvky: 9
Registrován: 15 pro 2012, 15:33
Bydliště: Olomoucký kraj

Záhada - EGR ventil ?

Příspěvek od opelchampion » 15 pro 2012, 15:55

Chlapi,Opláci-prosím o radu.
Mám Opel astra F s motorem X16XEL . Má najeto něco přes 190. 000km.
Bere asi do 1.litru oleje na 1.000 km, ale tady asi chyba nebude.
Pokud jedu v kuse dál než 50 km, rozsvítí se mi kontrolka el.motoru a motor přestane táhnout,začne trochu cukat/hlavně do kopce je to znát/ a začne stoupat teplota v motoru.
Stačí jenom vypnout motor,znovu nastartovat a vše je ok.
Diagnostika-bez závad.
Nesetkal se někdo z Vás s tímto problémem ? Už mě to celkem štve.Vyměnil jsem palivový filtr,vzduchový filtr,svíčky.výfuk a vše marně.
Vše díky za odpověd při řešení problému.
Z Olomouce a okolí tady asi nikdo nebude,kdo by mi při opravě pomohl, co , : (

Reklama
 

Uživatelský avatar
Lake292
Příspěvky: 845
Registrován: 30 srp 2011, 14:55
Bydliště: Brno

Re: Záhada

Příspěvek od Lake292 » 15 pro 2012, 16:08

ak svietila kontrolka motoru tak na diagnostike nieco bude, pouzi poriadnu diagnostiku

Uživatelský avatar
opelchampion
Příspěvky: 9
Registrován: 15 pro 2012, 15:33
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Záhada

Příspěvek od opelchampion » 15 pro 2012, 17:19

Lake292 píše:ak svietila kontrolka motoru tak na diagnostike nieco bude, pouzi poriadnu diagnostiku
No právě,jak vypnu klíček a znovu zapnu-diagnostika je prázdná. Vše zase šlape bezproblémů.
Než se pustím zase na "dálkovou" jízdu.
Ale motor nechcípá,volnoběh drží......zkrátka záhada. : )
Asi tam mám nějakého šotka. :roll:

funzoo
Příspěvky: 730
Registrován: 08 kvě 2010, 15:44
Bydliště: Frýdecko-místecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada

Příspěvek od funzoo » 15 pro 2012, 18:33

mě napadá netankuješ špatný benzín? kolikrát jsi nastartoval auto než jsi to hodil na diagnozu? mě se zdá (zkušenější mně určitě opraví) pokud se závada na lambdě odstraní, tak po nějakém čase se to opět vymaže ta chyba... bráchovi u kadetta třeba tohleto dělalo když vzal špatný benzín... taky se mu rozsvěcela kontrolka motoru po nějaké delší jízdě při vyšších otáčkách, jinak když jezdil kolem komína tak nic...

jinak spotřebu oleje máš teda solidní.. cca 15 litrů oleje na jeden interval výměny, to tě musí stát balík ne? se divím, že si se ještě nerozhodl s tím něco dělat.. mě 16-ti ventilovka žere tak 1,5-3 litry od výměny do výmeny v závislosti podle toho jak moc to lítá v otáčkách a i to se mi zdá dost.. :D a ty necelý litr na 1km..:D

Uživatelský avatar
Defender
Příspěvky: 5792
Registrován: 31 srp 2006, 19:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada

Příspěvek od Defender » 15 pro 2012, 19:07

Už jsem to tu někde psal že mi to dělalo v otáčkách nad asi 4 - 4,5T (převážně dálnice), jestli ti to samo zhasne po nějaké době co sundáš nohu z plynu, tak bych to viděl na EGR, tam se mi chyba taky neuložila, ale při dalším testu tak dělo, po výměně EGRu vše v poho 8)
Mobil : 602318645

Uživatelský avatar
opelchampion
Příspěvky: 9
Registrován: 15 pro 2012, 15:33
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Záhada

Příspěvek od opelchampion » 15 pro 2012, 19:21

Defender píše:Už jsem to tu někde psal že mi to dělalo v otáčkách nad asi 4 - 4,5T (převážně dálnice), jestli ti to samo zhasne po nějaké době co sundáš nohu z plynu, tak bych to viděl na EGR, tam se mi chyba taky neuložila, ale při dalším testu tak dělo, po výměně EGRu vše v poho 8)
Sama za jízdy ne.
Mě kontrolka zhasne až když vypnu motor.Při dalším nastartování už nesvítí a auto jede normálně.Je tedy pravda, že při nižší rychlosti / do 100km/h/ to není až tak poznat.
Ale po dálnici při rychlosti asi 120 km/h už mám problém při svítící kontrolce tu rychlost do mírného kopečka ustát.
Taky byl zkusil vyměnit erg ventil, ale kupovat ho nechci a na zkoušku nemám náhradní.

Absinth
Příspěvky: 1483
Registrován: 18 pro 2011, 23:43
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada

Příspěvek od Absinth » 15 pro 2012, 19:25

Egr, jen zkusit vyčistit.... Najdeš ho pod krytem motoru vpravo nahoře.

OP-Com ti umí ukázat i jak se egr otevírá a co dělá, diagnostika za jízdy by mohla ukázat více. u toho EGR se dá myslím na op-com udělat i nějaký test. Fritol mi to takto dělal

a spotřeba 1l oleje / 1Tkm je u některých X16xel normál....
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2

Uživatelský avatar
opelchampion
Příspěvky: 9
Registrován: 15 pro 2012, 15:33
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Záhada

Příspěvek od opelchampion » 15 pro 2012, 19:30

funzoo píše:mě napadá netankuješ špatný benzín? kolikrát jsi nastartoval auto než jsi to hodil na diagnozu? mě se zdá (zkušenější mně určitě opraví) pokud se závada na lambdě odstraní, tak po nějakém čase se to opět vymaže ta chyba... bráchovi u kadetta třeba tohleto dělalo když vzal špatný benzín... taky se mu rozsvěcela kontrolka motoru po nějaké delší jízdě při vyšších otáčkách, jinak když jezdil kolem komína tak nic...

jinak spotřebu oleje máš teda solidní.. cca 15 litrů oleje na jeden interval výměny, to tě musí stát balík ne? se divím, že si se ještě nerozhodl s tím něco dělat.. mě 16-ti ventilovka žere tak 1,5-3 litry od výměny do výmeny v závislosti podle toho jak moc to lítá v otáčkách a i to se mi zdá dost.. :D a ty necelý litr na 1km..:D
Ne, palivem to není.
Olej mě zatím nepálí, bere to cca 0,5-0,8 l na 1.000 km. Oprava by byla dražší než výměna celého motoru. :mrgreen: Ale i k tomu někdy dojde.
Nejdřív bych ale vyřešit záhadu pro Colomba.
Při jízdě kontrolka nesvítí, až po delší jízdě to blbne,po vypnutí klíčku a opětovném nastartování už nesvítí nic, dokonce to i jede.
Ale i při svítící kontrolce při volnoběhu nechcípá, spíš nechce moc do otáček a zdá se mi, že škube. Připadám si, jako bych za sebou táhnul další auto na laně.
Takový je tam rozdíl ve výkonosti.
Vždy jsem všude dojel, ale abych taky jednou na to nedojel :cry:
Boužel, Opla jsem nikdy neměl-nemám s ním zkušenosti, ba ani žádného známeho, který se specializuje na tyto vozy.

Uživatelský avatar
Luboš X17DTL
Příspěvky: 2216
Registrován: 03 črc 2007, 20:51
Bydliště: Slatina(NJ)

Re: Záhada

Příspěvek od Luboš X17DTL » 15 pro 2012, 19:32

Dej si do svého profilu bydliště, možná se najde někdo v okolí, kdo by ti píchnul.
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583

funzoo
Příspěvky: 730
Registrován: 08 kvě 2010, 15:44
Bydliště: Frýdecko-místecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada

Příspěvek od funzoo » 15 pro 2012, 19:35

já když jsem měl problém s egrem, je pravda že to dělalo podobné příznaky, ale dělalo mi to i v nižších rychlostech a v diagnostice mi to vždy zanechalo chybu egr.. jinak může při poruše egr motor upadnout do nouzového režimu? jak jinak si vysvětlit pokles výkonu? mi to do nouzáku nepadalo...

jinak egr se dá zkušebně i odpojit, to najdeš v příslušné sekci o egr tady na foru...

funzoo
Příspěvky: 730
Registrován: 08 kvě 2010, 15:44
Bydliště: Frýdecko-místecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada

Příspěvek od funzoo » 15 pro 2012, 19:42

jinak ještě mě napadá že bys to měl relativně kousek k dennymu . on je u pardubic a v oplech se vyzná dobře.. tady je jeho profil --> https://www.astra-g.cz/forum/memberlist. ... ile&u=3675 a jeho web --> http://www.ase-dedic.com/

Uživatelský avatar
opelchampion
Příspěvky: 9
Registrován: 15 pro 2012, 15:33
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Záhada

Příspěvek od opelchampion » 15 pro 2012, 19:55

funzoo píše:jinak ještě mě napadá že bys to měl relativně kousek k dennymu . on je u pardubic a v oplech se vyzná dobře.. tady je jeho profil --> https://www.astra-g.cz/forum/memberlist. ... ile&u=3675 a jeho web --> http://www.ase-dedic.com/
Díky za nabídku, ale Pardubice jsou pro mě trochu z ruky. Něco kolem 150 km. :cry:
Takhle Olomouc,Přerov,Opava,Hranice a pod.

Uživatelský avatar
p.somik
Příspěvky: 992
Registrován: 15 dub 2010, 20:50
Bydliště: Moravskoslezský
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada

Příspěvek od p.somik » 15 pro 2012, 20:07

kdyby jsi se projel do ostravy, dal bych ti kontakt na mechanika, dělá jen ameriky a oply :) teda jestli to pro tebe není daleko
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)

Uživatelský avatar
opelchampion
Příspěvky: 9
Registrován: 15 pro 2012, 15:33
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Záhada

Příspěvek od opelchampion » 15 pro 2012, 20:18

p.somik píše:kdyby jsi se projel do ostravy, dal bych ti kontakt na mechanika, dělá jen ameriky a oply :) teda jestli to pro tebe není daleko
Ale aby to taky nebylo za "evropské peníze" :mrgreen:

Uživatelský avatar
p.somik
Příspěvky: 992
Registrován: 15 dub 2010, 20:50
Bydliště: Moravskoslezský
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada

Příspěvek od p.somik » 15 pro 2012, 21:44

cena za hodinu je myslím asi 350 bez dph, zatím ale opravili vše, teď jsem tam nechal na GO motoru tchánovu astru s motorem z16se - 8 ventil, takže levnější varianta. Můžeš mu zkusit zavolat a domluvit se. V servise dělají 2, p. Carbol-777160866 a p.Válek - 603266565.
Samozřejmě musíš vědět, kolik do toho chceš dát, já raděj připlatím a vím že mi to dlouho vydrží.
Jak mělo moje staré auto 200 000 km (Astra F, 1.4i 8v), začal jsem jezdit k němu, dnes i když je prodané pořád jezdí, má najeto 370 000 km. A nežere vůbec olej. Ale motory 8v nemají problém s olejem. 8)
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)

Odpovědět