Právě je 15 zář 2019, 20:18





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Záhada - EGR ventil ?
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 16:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2012, 16:33
Příspěvky: 9
Bydliště: Olomoucký kraj
Chlapi,Opláci-prosím o radu.
Mám Opel astra F s motorem X16XEL . Má najeto něco přes 190. 000km.
Bere asi do 1.litru oleje na 1.000 km, ale tady asi chyba nebude.
Pokud jedu v kuse dál než 50 km, rozsvítí se mi kontrolka el.motoru a motor přestane táhnout,začne trochu cukat/hlavně do kopce je to znát/ a začne stoupat teplota v motoru.
Stačí jenom vypnout motor,znovu nastartovat a vše je ok.
Diagnostika-bez závad.
Nesetkal se někdo z Vás s tímto problémem ? Už mě to celkem štve.Vyměnil jsem palivový filtr,vzduchový filtr,svíčky.výfuk a vše marně.
Vše díky za odpověd při řešení problému.
Z Olomouce a okolí tady asi nikdo nebude,kdo by mi při opravě pomohl, co , : (


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 17:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2011, 14:55
Příspěvky: 845
Bydliště: Brno
ak svietila kontrolka motoru tak na diagnostike nieco bude, pouzi poriadnu diagnostiku

_________________
Erikova Astra G 1.4 16V X14XE


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 18:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2012, 16:33
Příspěvky: 9
Bydliště: Olomoucký kraj
Lake292 píše:
ak svietila kontrolka motoru tak na diagnostike nieco bude, pouzi poriadnu diagnostiku


No právě,jak vypnu klíček a znovu zapnu-diagnostika je prázdná. Vše zase šlape bezproblémů.
Než se pustím zase na "dálkovou" jízdu.
Ale motor nechcípá,volnoběh drží......zkrátka záhada. : )
Asi tam mám nějakého šotka. :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 19:33 
Offline

Registrován: 08 kvě 2010, 15:44
Příspěvky: 730
Bydliště: Frýdecko-místecko
mě napadá netankuješ špatný benzín? kolikrát jsi nastartoval auto než jsi to hodil na diagnozu? mě se zdá (zkušenější mně určitě opraví) pokud se závada na lambdě odstraní, tak po nějakém čase se to opět vymaže ta chyba... bráchovi u kadetta třeba tohleto dělalo když vzal špatný benzín... taky se mu rozsvěcela kontrolka motoru po nějaké delší jízdě při vyšších otáčkách, jinak když jezdil kolem komína tak nic...

jinak spotřebu oleje máš teda solidní.. cca 15 litrů oleje na jeden interval výměny, to tě musí stát balík ne? se divím, že si se ještě nerozhodl s tím něco dělat.. mě 16-ti ventilovka žere tak 1,5-3 litry od výměny do výmeny v závislosti podle toho jak moc to lítá v otáčkách a i to se mi zdá dost.. :D a ty necelý litr na 1km..:D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 20:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2006, 19:26
Příspěvky: 5792
Bydliště: Praha
Už jsem to tu někde psal že mi to dělalo v otáčkách nad asi 4 - 4,5T (převážně dálnice), jestli ti to samo zhasne po nějaké době co sundáš nohu z plynu, tak bych to viděl na EGR, tam se mi chyba taky neuložila, ale při dalším testu tak dělo, po výměně EGRu vše v poho 8)

_________________
Mobil : 602318645


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 20:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2012, 16:33
Příspěvky: 9
Bydliště: Olomoucký kraj
Defender píše:
Už jsem to tu někde psal že mi to dělalo v otáčkách nad asi 4 - 4,5T (převážně dálnice), jestli ti to samo zhasne po nějaké době co sundáš nohu z plynu, tak bych to viděl na EGR, tam se mi chyba taky neuložila, ale při dalším testu tak dělo, po výměně EGRu vše v poho 8)


Sama za jízdy ne.
Mě kontrolka zhasne až když vypnu motor.Při dalším nastartování už nesvítí a auto jede normálně.Je tedy pravda, že při nižší rychlosti / do 100km/h/ to není až tak poznat.
Ale po dálnici při rychlosti asi 120 km/h už mám problém při svítící kontrolce tu rychlost do mírného kopečka ustát.
Taky byl zkusil vyměnit erg ventil, ale kupovat ho nechci a na zkoušku nemám náhradní.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 20:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2011, 00:43
Příspěvky: 1483
Bydliště: Hradec Králové
Egr, jen zkusit vyčistit.... Najdeš ho pod krytem motoru vpravo nahoře.

OP-Com ti umí ukázat i jak se egr otevírá a co dělá, diagnostika za jízdy by mohla ukázat více. u toho EGR se dá myslím na op-com udělat i nějaký test. Fritol mi to takto dělal

a spotřeba 1l oleje / 1Tkm je u některých X16xel normál....

_________________
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 20:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2012, 16:33
Příspěvky: 9
Bydliště: Olomoucký kraj
funzoo píše:
mě napadá netankuješ špatný benzín? kolikrát jsi nastartoval auto než jsi to hodil na diagnozu? mě se zdá (zkušenější mně určitě opraví) pokud se závada na lambdě odstraní, tak po nějakém čase se to opět vymaže ta chyba... bráchovi u kadetta třeba tohleto dělalo když vzal špatný benzín... taky se mu rozsvěcela kontrolka motoru po nějaké delší jízdě při vyšších otáčkách, jinak když jezdil kolem komína tak nic...

jinak spotřebu oleje máš teda solidní.. cca 15 litrů oleje na jeden interval výměny, to tě musí stát balík ne? se divím, že si se ještě nerozhodl s tím něco dělat.. mě 16-ti ventilovka žere tak 1,5-3 litry od výměny do výmeny v závislosti podle toho jak moc to lítá v otáčkách a i to se mi zdá dost.. :D a ty necelý litr na 1km..:D


Ne, palivem to není.
Olej mě zatím nepálí, bere to cca 0,5-0,8 l na 1.000 km. Oprava by byla dražší než výměna celého motoru. :mrgreen: Ale i k tomu někdy dojde.
Nejdřív bych ale vyřešit záhadu pro Colomba.
Při jízdě kontrolka nesvítí, až po delší jízdě to blbne,po vypnutí klíčku a opětovném nastartování už nesvítí nic, dokonce to i jede.
Ale i při svítící kontrolce při volnoběhu nechcípá, spíš nechce moc do otáček a zdá se mi, že škube. Připadám si, jako bych za sebou táhnul další auto na laně.
Takový je tam rozdíl ve výkonosti.
Vždy jsem všude dojel, ale abych taky jednou na to nedojel :cry:
Boužel, Opla jsem nikdy neměl-nemám s ním zkušenosti, ba ani žádného známeho, který se specializuje na tyto vozy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 20:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 03 črc 2007, 20:51
Příspěvky: 2203
Bydliště: Slatina(NJ)
Dej si do svého profilu bydliště, možná se najde někdo v okolí, kdo by ti píchnul.

_________________
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 20:35 
Offline

Registrován: 08 kvě 2010, 15:44
Příspěvky: 730
Bydliště: Frýdecko-místecko
já když jsem měl problém s egrem, je pravda že to dělalo podobné příznaky, ale dělalo mi to i v nižších rychlostech a v diagnostice mi to vždy zanechalo chybu egr.. jinak může při poruše egr motor upadnout do nouzového režimu? jak jinak si vysvětlit pokles výkonu? mi to do nouzáku nepadalo...

jinak egr se dá zkušebně i odpojit, to najdeš v příslušné sekci o egr tady na foru...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 20:42 
Offline

Registrován: 08 kvě 2010, 15:44
Příspěvky: 730
Bydliště: Frýdecko-místecko
jinak ještě mě napadá že bys to měl relativně kousek k dennymu . on je u pardubic a v oplech se vyzná dobře.. tady je jeho profil --> http://www.astra-g.cz/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=3675 a jeho web --> http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 20:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2012, 16:33
Příspěvky: 9
Bydliště: Olomoucký kraj
funzoo píše:
jinak ještě mě napadá že bys to měl relativně kousek k dennymu . on je u pardubic a v oplech se vyzná dobře.. tady je jeho profil --> http://www.astra-g.cz/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=3675 a jeho web --> http://www.ase-dedic.com/


Díky za nabídku, ale Pardubice jsou pro mě trochu z ruky. Něco kolem 150 km. :cry:
Takhle Olomouc,Přerov,Opava,Hranice a pod.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 21:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 dub 2010, 20:50
Příspěvky: 989
Bydliště: Moravskoslezský
kdyby jsi se projel do ostravy, dal bych ti kontakt na mechanika, dělá jen ameriky a oply :) teda jestli to pro tebe není daleko

_________________
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 21:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2012, 16:33
Příspěvky: 9
Bydliště: Olomoucký kraj
p.somik píše:
kdyby jsi se projel do ostravy, dal bych ti kontakt na mechanika, dělá jen ameriky a oply :) teda jestli to pro tebe není daleko


Ale aby to taky nebylo za "evropské peníze" :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záhada
PříspěvekNapsal: 15 pro 2012, 22:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 dub 2010, 20:50
Příspěvky: 989
Bydliště: Moravskoslezský
cena za hodinu je myslím asi 350 bez dph, zatím ale opravili vše, teď jsem tam nechal na GO motoru tchánovu astru s motorem z16se - 8 ventil, takže levnější varianta. Můžeš mu zkusit zavolat a domluvit se. V servise dělají 2, p. Carbol-777160866 a p.Válek - 603266565.
Samozřejmě musíš vědět, kolik do toho chceš dát, já raděj připlatím a vím že mi to dlouho vydrží.
Jak mělo moje staré auto 200 000 km (Astra F, 1.4i 8v), začal jsem jezdit k němu, dnes i když je prodané pořád jezdí, má najeto 370 000 km. A nežere vůbec olej. Ale motory 8v nemají problém s olejem. 8)

_________________
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz