Právě je 20 črc 2019, 11:56





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
PříspěvekNapsal: 10 led 2009, 15:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Příspěvky: 8169
Bydliště: Slovácko - Podluží
http://www.autobaterie.com vlevo vybrat Osazení a pak už jenom najít auto, do kterého to chcete :wink:

btw. mají tam docela dobrý pokec o baterkách, docela dobré stránky (pro laika)

_________________
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
Obrázek
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
PříspěvekNapsal: 10 led 2009, 16:44 
Offline

Registrován: 31 črc 2008, 22:26
Příspěvky: 5922
APiK píše:
Kluci, já vím, že vám to přijde na první pohled nelogické. Mě by to také nenapadlo, kdybych nedostal přednášku od člověka, který se tím léta zabývá. Teoreticky čím větší kapacita, tím víc startů - to je pravda.

ALE

Klíčové slovo zní dobíjení akumulátoru. Akumulátor s nižší kapacitou (musíme se ale vždy pohybovat v mezích daných výrobcem pro daný typ vozu) se při kratších jízdách stihne dobít do 100% za kratší dobu. Akumulátor s výšší kapacitou se samozřejmě dobije také do 100%, ale za delší dobu.

Pokud vezmeme akumulátor s nižší kapacitou dobitý na 100%, bude startovat lépe, než akumulátor s vyšší kapacitou dobitý třeba jen na 75%.

Pokud mě teď někdo z vás bude argumentovat tím, že si raději koupí akumulátor s vyšší kapacitou s tím, že jezdí kratší trasy a akumulátor bude dobíjen na třeba 75% a při delší cestě ho alespoň dobije na 100% má sice pravdu, ale problém mu může nastat při startech hluboko pod nulou a také životnost akumulátoru se snižuje. Akumulátor by měl být vždy plně (téměř plně) nabitý.

A ještě abyste mě neukamenovali. Ta nižší kapacita platí opravdu jen u takového toho "městského popojíždění", jinak se samo vyplatí kapacita větší.

_________________
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
PříspěvekNapsal: 10 led 2009, 18:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 pro 2007, 16:42
Příspěvky: 1311
Bydliště: Nový Jičín
tak znelo to nelogicky ale APIK to upresnil a souhlasim snim,je treba brat co udava vyrobce jaky na dany objem davat min a max silnou baterii,kdyz je baterka silnejsi je dobra ale k nicemu kdyz se nemuze dobit tak aby byla v stoprocentni stavu.vyrobce vetsinou udava napriklad na 1.3 motor 44-55 baterii.

_________________
www.hairmarket.cz
www.tommutuning.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
PříspěvekNapsal: 10 led 2009, 19:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 pro 2006, 00:37
Příspěvky: 5540
Bydliště: Ostrava jak Cyp
No tak to je jasné, ale my jsmemu nenabízeli 75Ah, ale 55, takže šedesátkový Altík by to měl zvládat ne ?

_________________
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
PříspěvekNapsal: 10 led 2009, 19:14 
Offline

Registrován: 31 črc 2008, 22:26
Příspěvky: 5922
Frydex píše:
No tak to je jasné, ale my jsmemu nenabízeli 75Ah, ale 55, takže šedesátkový Altík by to měl zvládat ne ?

ANO 8)

_________________
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
PříspěvekNapsal: 12 led 2009, 22:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Příspěvky: 2251
Bydliště: Kroměříž
APiK souhlas, ale jedna rada zkušených a taky následně z vlastní zkušenosti.

Pár let jsem jezdil taxíkem, hodně startů, jízdy na krátké vzdálenosti atd. S baterií o malé kapacitě bych asi neuspěl. Doporučuji baterii s větší kapacitou a každých 14 dní (stačí v zimním období, v letním není potřeba) připíchnout nabíječku a baterii takto dobít. NIKDY jsem neměl nejmenší problém, že bych nenastartoval nebo klekla baterka. Dělám to i teď u svýho auta a naprostá pohoda, ještě když jsem měl Escorta, tak mi baterka vydržela 7 let! :)

_________________
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

Moje nabídka nejen aut: https://www.sbazar.cz/automilacek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
PříspěvekNapsal: 12 led 2009, 22:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 led 2007, 10:21
Příspěvky: 3499
Bydliště: OSTRAVSKO
no jo někteří si neuvědomují že i baterie potřebuje servis, a né jenom pokud nenastartuje :lol:

_________________
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
PříspěvekNapsal: 14 led 2009, 13:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 lis 2006, 15:40
Příspěvky: 1861
Bydliště: VALASSKE MEZIRICI-ZLIN
To jsi uhodil hřebík na hlavičku! 8)

_________________
ASTRA-G-1,6 -X16SZR,3dv.1999, ABS,4kotouč,4airbag,el.zrcátka,centrál,alarm, lité kola 16Allesio,křídlo Irmscher,Angel eyes,folie SunTek.
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
viewtopic.php?t=2261


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
PříspěvekNapsal: 26 črc 2009, 01:26 
Offline

Registrován: 20 lis 2008, 01:28
Příspěvky: 5
Moje osobní skušenost je taková, že je leppší standartní, než větší. Jednou jsem koupil místo 44Ah 55Ah a šla do kytek hned po záruce... Takže já nevidím žádný důvod měnit za větší a vždy dám tu co tam má být...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
PříspěvekNapsal: 26 črc 2009, 01:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2006, 19:26
Příspěvky: 5792
Bydliště: Praha
Jsem taky proto aby se dávala baterie co udává výrobce a pokud to alespoň trochu jde (různé akce v servisu) tak jsem i pro originál :D
A samozřejmě že baterie také potřebuje serviovat, ale zase na druhou stranu, pokud parkujete několik bloků od místa bydliště na ulici, tak je to neproveditelný.
Takže origo, tu co udává výrobce a bez jediného zásahu by měla vydržet cca. 5 let (u mně původní tam byla 9 let a teď mám 1,5 roku novou z Opla) :lol:

_________________
Mobil : 602318645


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
PříspěvekNapsal: 28 říj 2010, 20:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 čer 2010, 22:16
Příspěvky: 116
Bydliště: Polička
Frydex píše:
Tak 55Ah... :wink:

Nebo to zkus tady... Konfigurátor



Zdavim vseci.Potrebuji vybrat baterii a nevim jakou.Tady v tom Konfigurátoru se me zdaji nejak velke kapacity pro moje auto OPEL ZAFIRA 1.8 16v Z18XE 92 kW r.v. 2001

Diky kamaradi :wink:

_________________
OPEL ZAFIRA 1.8 16v Z18XE 92 kW / 125 HP Selection r.v.2001 ,koupeno 19.6.2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
PříspěvekNapsal: 06 pro 2011, 05:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2011, 13:26
Příspěvky: 85
Bydliště: Líbeznice
Koukám že kapacita baterie je oblast kde koluje spousta mítů a polopravd (takhle nějak začínají pohádky od BESIPu :-) )

Údaj kapacity akumalátoru se dá přirovnat k objemu láhve. Když budu pít z 2l láhve tak mi to stačí, ale 5l láhev je lepší protože se z ní můžu napít víckrát. To je jako se startováním, při starartu z baterky ucucnu energii a v průběhu jízdy jí dobíjím alternátorem zpět (dolívám vodu zpět do lahve). Rychlost dobíjení je víceméně konstantní (záleží na počtu zapnutých spotřebičů) protože v autě je pořád stejný alternátor (např.: alternátor s maximálním dobíjecím proudem 60A). Takže po dostatečně dlouhé jízdě (uvádí se cca 10km plynulé jízdy) do baterie zhruba vrátím to co jsem si vzal startem. (Plynulé jízdy protože na volnoběhu alternátor sice dobíjí ale zdaleka ne maximálním proudem který je schopen dodat.) Pokud jezdím kratší trasy (přískoky do supermarketu a do práce) tak se baterie prostě nedobije a je jedno jestli má velkou nebo malou kapacitu. (Když z 2l i 5l láhve upiju půl litru ale doleju do každé jen deci tak nebude plná ani jedna.)

Taky je potřeba říct, že pokud chceme zachovat kapacitu akumulátoru můžeme z něho odebrat jen určité množství energie. Pokud odebereme více, dochází v akumulátoru k elektrochemickým reakcím které ho poškozují (nejsem chemik tak se mě neptejte co se tam děje). To je důvod proč baterku vycuclou celodenním svícením už nejde pořádně nabít. Samozřejmě taková baterie jde oživit a slouží ale potom se s takovou baterií musí nastartovat napoprvé protože u druhého startu už je problém. O takto zničenou baterii se člověk může starat sebelíp ale její stav už nezlepší. To je plus pro baterii s větší kapacitou protože snese týrání déle před tím než je bezpodménečně nutné jí dobít. (Třeba časté startování.)

Nehledě na to že se baterie samovolně vybíjí. Zde snad jedině chápu logiku častého ježdění a menší kapacity vs. občasného ježdění a velké kapacity. Při častém ježdění se baterie častěji dobíjí a proto se tolik neprojefuje efekt samovolného vybíjení. Nadruhou stranu pro ty co nejezdí tak často je lepší větší kapacita protože i po samovolném vybití části energie stále nastartují bez poškození akumulátoru. Ale stále platí že jízda musí být dostatečně dlouhá pro dobití baterie. Po jednom kilometru jízdy do práce se baterie opravdu nedobije.

Dalším důležitým parametrem baterie je MAXIMÁLNÍ startovací proud. Slůvko maximální je důležité protože je to maximální proud který je baterie schopna bezpečně dodat do obvodu startéru. V žádném případě to není proud který je z baterie odebírán při každém startu. (Jističem na kterém je napsaná hodnota 15A také stabilně neprotéká proud 15A. Jeto pouze mezní hodnota při jejímž dosažení jistič vypne.) Startovací proud je proud potřebný proto aby se startér začal točit. Závisí tedy na odporu který je startéru kladen motorem => komprese motoru. Motory s věším objemem (stejně jako diesely vůči benzínům) obecně mají větší kompresy. Proto se pro ně používají baterie s větší kapacitou. Baterie s větší kapacitou totiž obecně mají větší maximální startovací proud. (Ale není to pravidlem. Kvalitní 44Ah baterie může mít větší maximální startovací proud než levná 60Ah.) A startovací proud zase pouze udává kolik energie z beterie odebereme jedním stratem: proud (A) * délka startu (h) = odebraná "energie" v (Ah).


Takže obecně asi lze říci že pokud auto chytá na první škrtnutí a nejsem sváteční řidič tak mi stačí baterie s menší kapacitou. Pokud motor musím chvíli točit než naskočí tak je lepší větší kapacita. Stejně tak je lepší větší pokud rád někde postávám s vypnutým motorem a hulákajícím rádiem. (To je jako s velikostí palivové nádrže. Pokud jezdím často na benzínku tak mi stačí 10l kanystr. Pokud jezdím na benzínku jednou do měsíce tak potřebuji valkou nádrž.) A každou baterii je potřeba alespoň jednou do roka (spíš častěji) v rámci údřžby dobít nabíječkou ze sítě.

Já osobně jezdím pravidelně delší trasy (2x týdně cca 50km) ale i tak mám pro jistotu větší baterii. Člověk nikdy neví kdy se to bude hodit.

_________________
Rabbit´s Opel Astra G Coupe Bertone Z22SE LPG


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz