Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Moderátoři: Honz@, AstraMan, Radoš 92

radekc
Příspěvky: 4
Registrován: 16 led 2011, 22:34
Bydliště: Praha - vychod

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od radekc » 09 srp 2012, 15:40

Tak jsem se po pročtení zdejších témat a načtení na diagnostice (P400 EGR) pustil do čištění vířivých klapek a podtlakového EGR ventilu. Ještě uvedu proč jsem se do toho pustil. Při jízdě konstantní rychlostí např 50km/h se rozsvítila kontrolka motoru a motor neměl výkon. Při přidání plynu a snahy jet rychleji po cca 5s kontrolka zhasla a motor znovu nabral výkon. Ve výkonu se podaří udržet až do doby kdy zase nebudu ani decelerovat a ani akcelerovat, tedy při ustáleném výkonu. A takto pořád dokola.
Po demontáži sání to vypadalo podobně jako zde na fotkách, prostě zasrané jak jetel :-)) Vše jsem vyčistil včetně čidla tlaku v sání, vyzkoušel funkci podtlaků vířivých klapek a EGR ventilu a vše zase složil.
Auto ale ne a ne chytnout. Nakonec se mi ho podařilo nastartovat podle návodu zde na fóru, ale nebylo to tak jednoduché, protože jsem měl netěsné přepadové hadičky od vstřiků, což jak se ukázalo je velký problém. Koupil jsem tedy nové hadičky a u 4. vstřiku odpojil přepad a nasál naftu. Při nasátí jsem přepadovou hadičku (už tu spojenou co jde k čerpadlu) zaškrtil malou truhlářskou svorkou (samozřejmě profíci mají škrtící kleště :-) a teprve potom vyndal hadičku z pusy. Potom jsem nasadil hadičku zpět na přepad 4. vstřiku. Povolil jsem matici tlakové trubky 1. vstřiku a dal povel točit startérem (měl jsem asistentku :-)) Po asi 20s už začala trochu stříkat nafta. Matici jsem utáhl a znovu protáčel motor. Po dalších 20s začal motor škytat a pak naskočil.
Zkušební jízda OK, kontrolka nesvítí auto jezdí nádherně.... v servisu by mi nadělili EGR za 11000Kč úplně zbytečně. Náklady na opravu 46Kč za hadičku a asi 6hodin mého času včetně hledání zde ve fóru.
Tak ať ty Astry slouží :-))
Opel Astra G Caravan 2,0 DI 16V

Reklama
 

Alzafir
Příspěvky: 2887
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od Alzafir » 10 srp 2012, 09:12

Nerad bych hasil tvé nadšení, ale ta chyba až tak moc nesouvisí s humusem v sání. Jestli se ti už kontrolka nerozsvěcí, tak to bude s největší pravděpodobností tím, že jsi měl rozhozené podtlaky a ty jsi znova složil, lépe, takže těsní.
Bezesporu je jisté, že vyčištění sání motoru prospěje, a i pro ten pocit, že? 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od matozippi » 10 srp 2012, 11:13

ale pisal ze cistil MAP senzor - to mu moze pomoct :)
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

radekc
Příspěvky: 4
Registrován: 16 led 2011, 22:34
Bydliště: Praha - vychod

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od radekc » 13 srp 2012, 08:23

Také si myslím, že pomohlo vyčištění MAP. Přepadové hadičky se staly netěsné totiž až po demontáži, protože byly ztvrdlé a pak už netěsnily. Kdybych měl i před opravou netěsné přepady pravděpodobně bych měl problémy se startováním a padáním nafty, což jsem neměl. Hlavně že to jezdí, již mám za sebou 500km a bez problémů :-))
Opel Astra G Caravan 2,0 DI 16V

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od csala » 15 srp 2012, 11:27

Alzafir mal na mysli podtlakové hadičky, nie prepadové hadičky.
Ale je možné, že si tie podtlakové hadičky časom sadnú a budú tesniť.
Takže závada P0400 zanikne sama. Toto bol môj prípad :)
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od matozippi » 15 srp 2012, 13:53

mne P0400 obcas naskocila v pravotocivej zakrute :) inokedy nie... a potom aj tento "problem" sam prestal :D
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

radekc
Příspěvky: 4
Registrován: 16 led 2011, 22:34
Bydliště: Praha - vychod

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od radekc » 17 srp 2012, 12:13

Csala: Jasně, no bylo mi to divné.. :-) Ale podtlaky mi na 100pro těsnily i předtím. To byla jedna z prvních věcí, které jsem kontroloval...
Opel Astra G Caravan 2,0 DI 16V

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od AstraMan » 17 srp 2012, 13:59

Jooooo, P0400 na těchto motorech, to je někdy zábava :D Ostatně denny by mohl povídat, kolikrát jsem ho s tím navštívil :?:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

marcuspedro
Příspěvky: 17
Registrován: 23 úno 2012, 18:00
Bydliště: Cheb

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od marcuspedro » 06 čer 2013, 23:23

Zdravím všechny. Mám taky podobný problém. Diagnostika ukázala na EGR. Dokonce i nějaká live data že chce něco 119% a pouštěl jen 80% nebo tak něco. Tak jsme to rozebrali. Stav stejný jako na odkazových fotkách - prostě hrůza. EGR ventil vůbec nejde vyndat z toho sání - je tam tak zapečený a jde stále ztuha, takže je asi v trapu. Horší je, že mám ulomenou tu hokejku co jde k podtlaku k ovládání těch klapek. Nevím jestli to půjde nějak opravit. Ale hlavně než s tím začnu něco vymýšlet, tak bych se chtěl zeptat jestli se ta hřídel s klapkama má pohybovat v těch pouzdrech, nebo jestli jsou pouzdra na hřídeli napevno a pohybují se v tom monolitu z hliníku. A jak volně mají klapky běhat. Mně i po vyčištění jdou docela ztuha. Auto má 213.000km. Díky za každou informaci.
Cheb, Zafira 2.2 DTi 16V, rok 2002, Y22DTR - už skoro 250.000km

Uživatelský avatar
zafi2dti
Příspěvky: 124
Registrován: 31 črc 2014, 00:23
Bydliště: Ledenice

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od zafi2dti » 27 říj 2014, 19:34

Chci se zeptat muže to sasrany sání mít za nasledek zvýšenou spotřebu? dekuji odpoved Honza

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od jerry mouse » 27 říj 2014, 19:42

To nemam šajnu, ale rozhodne to chce vyčistiť aspon každých 120tkm 8) 8) Ja som ich čistil pri 150tkm a potom ešte toho roku pri 250tkm takže mám pokoj aspon na 3 roky! 8)
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
zafi2dti
Příspěvky: 124
Registrován: 31 črc 2014, 00:23
Bydliště: Ledenice

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od zafi2dti » 27 říj 2014, 20:11

jj to je mi jasny ale spis by mel zajimala ta spotreba diky Honza

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od matozippi » 28 říj 2014, 15:45

mal som ich spinave a po vycisteni som nemal pocit ze by mi klesla spotreba... ale mozes tam mat viac sajrajtu ako ja :D
skor som mal pocit ze motor troska ozil
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

marcuspedro
Příspěvky: 17
Registrován: 23 úno 2012, 18:00
Bydliště: Cheb

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od marcuspedro » 28 říj 2014, 15:52

Já je měl úplně zapečený až tak, že podtlak který je ovládal se rozbil a vůbec nefungovaly - nevím ani jak dlouho. Kdyby neodešel EGR ventil, tak na to ani nepřijdu. Musel jsem sehnat jiné a po montáži a výměně EGR nepozoruju změnu spotřeby ani skoro nic jiného. Jezdím teda v klidu.
Cheb, Zafira 2.2 DTi 16V, rok 2002, Y22DTR - už skoro 250.000km

Alzafir
Příspěvky: 2887
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI

Příspěvek od Alzafir » 28 říj 2014, 16:39

zafi2dti píše:...muže to sasrany sání mít za nasledek zvýšenou spotřebu? ...
Možná nepatrně a asi ani to ne.
Chce to data za jízdy, možná by se na něco přišlo. Dvoulitr na 8 litrů, to je sakra dost.
Možná váha vzduchu...fakt to chce data.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Odpovědět