Právě je 24 črc 2019, 09:27





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 09 srp 2012, 15:40 
Offline

Registrován: 16 led 2011, 22:34
Příspěvky: 4
Bydliště: Praha - vychod
Tak jsem se po pročtení zdejších témat a načtení na diagnostice (P400 EGR) pustil do čištění vířivých klapek a podtlakového EGR ventilu. Ještě uvedu proč jsem se do toho pustil. Při jízdě konstantní rychlostí např 50km/h se rozsvítila kontrolka motoru a motor neměl výkon. Při přidání plynu a snahy jet rychleji po cca 5s kontrolka zhasla a motor znovu nabral výkon. Ve výkonu se podaří udržet až do doby kdy zase nebudu ani decelerovat a ani akcelerovat, tedy při ustáleném výkonu. A takto pořád dokola.
Po demontáži sání to vypadalo podobně jako zde na fotkách, prostě zasrané jak jetel :-)) Vše jsem vyčistil včetně čidla tlaku v sání, vyzkoušel funkci podtlaků vířivých klapek a EGR ventilu a vše zase složil.
Auto ale ne a ne chytnout. Nakonec se mi ho podařilo nastartovat podle návodu zde na fóru, ale nebylo to tak jednoduché, protože jsem měl netěsné přepadové hadičky od vstřiků, což jak se ukázalo je velký problém. Koupil jsem tedy nové hadičky a u 4. vstřiku odpojil přepad a nasál naftu. Při nasátí jsem přepadovou hadičku (už tu spojenou co jde k čerpadlu) zaškrtil malou truhlářskou svorkou (samozřejmě profíci mají škrtící kleště :-) a teprve potom vyndal hadičku z pusy. Potom jsem nasadil hadičku zpět na přepad 4. vstřiku. Povolil jsem matici tlakové trubky 1. vstřiku a dal povel točit startérem (měl jsem asistentku :-)) Po asi 20s už začala trochu stříkat nafta. Matici jsem utáhl a znovu protáčel motor. Po dalších 20s začal motor škytat a pak naskočil.
Zkušební jízda OK, kontrolka nesvítí auto jezdí nádherně.... v servisu by mi nadělili EGR za 11000Kč úplně zbytečně. Náklady na opravu 46Kč za hadičku a asi 6hodin mého času včetně hledání zde ve fóru.
Tak ať ty Astry slouží :-))

_________________
Opel Astra G Caravan 2,0 DI 16V


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 10 srp 2012, 09:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2872
Bydliště: Ostrava
Nerad bych hasil tvé nadšení, ale ta chyba až tak moc nesouvisí s humusem v sání. Jestli se ti už kontrolka nerozsvěcí, tak to bude s největší pravděpodobností tím, že jsi měl rozhozené podtlaky a ty jsi znova složil, lépe, takže těsní.
Bezesporu je jisté, že vyčištění sání motoru prospěje, a i pro ten pocit, že? 8)

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 10 srp 2012, 11:13 
Offline

Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Příspěvky: 472
Bydliště: Nitra
ale pisal ze cistil MAP senzor - to mu moze pomoct :)

_________________
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 13 srp 2012, 08:23 
Offline

Registrován: 16 led 2011, 22:34
Příspěvky: 4
Bydliště: Praha - vychod
Také si myslím, že pomohlo vyčištění MAP. Přepadové hadičky se staly netěsné totiž až po demontáži, protože byly ztvrdlé a pak už netěsnily. Kdybych měl i před opravou netěsné přepady pravděpodobně bych měl problémy se startováním a padáním nafty, což jsem neměl. Hlavně že to jezdí, již mám za sebou 500km a bez problémů :-))

_________________
Opel Astra G Caravan 2,0 DI 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 15 srp 2012, 11:27 
Offline

Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Příspěvky: 292
Bydliště: Snina
Alzafir mal na mysli podtlakové hadičky, nie prepadové hadičky.
Ale je možné, že si tie podtlakové hadičky časom sadnú a budú tesniť.
Takže závada P0400 zanikne sama. Toto bol môj prípad :)

_________________
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 15 srp 2012, 13:53 
Offline

Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Příspěvky: 472
Bydliště: Nitra
mne P0400 obcas naskocila v pravotocivej zakrute :) inokedy nie... a potom aj tento "problem" sam prestal :D

_________________
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 17 srp 2012, 12:13 
Offline

Registrován: 16 led 2011, 22:34
Příspěvky: 4
Bydliště: Praha - vychod
Csala: Jasně, no bylo mi to divné.. :-) Ale podtlaky mi na 100pro těsnily i předtím. To byla jedna z prvních věcí, které jsem kontroloval...

_________________
Opel Astra G Caravan 2,0 DI 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 17 srp 2012, 13:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Příspěvky: 7876
Bydliště: Kolín
Jooooo, P0400 na těchto motorech, to je někdy zábava :D Ostatně denny by mohl povídat, kolikrát jsem ho s tím navštívil :?:

_________________
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 06 čer 2013, 23:23 
Offline

Registrován: 23 úno 2012, 18:00
Příspěvky: 17
Bydliště: Cheb
Zdravím všechny. Mám taky podobný problém. Diagnostika ukázala na EGR. Dokonce i nějaká live data že chce něco 119% a pouštěl jen 80% nebo tak něco. Tak jsme to rozebrali. Stav stejný jako na odkazových fotkách - prostě hrůza. EGR ventil vůbec nejde vyndat z toho sání - je tam tak zapečený a jde stále ztuha, takže je asi v trapu. Horší je, že mám ulomenou tu hokejku co jde k podtlaku k ovládání těch klapek. Nevím jestli to půjde nějak opravit. Ale hlavně než s tím začnu něco vymýšlet, tak bych se chtěl zeptat jestli se ta hřídel s klapkama má pohybovat v těch pouzdrech, nebo jestli jsou pouzdra na hřídeli napevno a pohybují se v tom monolitu z hliníku. A jak volně mají klapky běhat. Mně i po vyčištění jdou docela ztuha. Auto má 213.000km. Díky za každou informaci.

_________________
Cheb, Zafira 2.2 DTi 16V, rok 2002, Y22DTR - už skoro 250.000km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 27 říj 2014, 19:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 črc 2014, 00:23
Příspěvky: 124
Bydliště: Ledenice
Chci se zeptat muže to sasrany sání mít za nasledek zvýšenou spotřebu? dekuji odpoved Honza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 27 říj 2014, 19:42 
Offline

Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Příspěvky: 3559
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
To nemam šajnu, ale rozhodne to chce vyčistiť aspon každých 120tkm 8) 8) Ja som ich čistil pri 150tkm a potom ešte toho roku pri 250tkm takže mám pokoj aspon na 3 roky! 8)

_________________
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 27 říj 2014, 20:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 črc 2014, 00:23
Příspěvky: 124
Bydliště: Ledenice
jj to je mi jasny ale spis by mel zajimala ta spotreba diky Honza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 28 říj 2014, 15:45 
Offline

Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Příspěvky: 472
Bydliště: Nitra
mal som ich spinave a po vycisteni som nemal pocit ze by mi klesla spotreba... ale mozes tam mat viac sajrajtu ako ja :D
skor som mal pocit ze motor troska ozil

_________________
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 28 říj 2014, 15:52 
Offline

Registrován: 23 úno 2012, 18:00
Příspěvky: 17
Bydliště: Cheb
Já je měl úplně zapečený až tak, že podtlak který je ovládal se rozbil a vůbec nefungovaly - nevím ani jak dlouho. Kdyby neodešel EGR ventil, tak na to ani nepřijdu. Musel jsem sehnat jiné a po montáži a výměně EGR nepozoruju změnu spotřeby ani skoro nic jiného. Jezdím teda v klidu.

_________________
Cheb, Zafira 2.2 DTi 16V, rok 2002, Y22DTR - už skoro 250.000km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 28 říj 2014, 16:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2872
Bydliště: Ostrava
zafi2dti píše:
...muže to sasrany sání mít za nasledek zvýšenou spotřebu? ...

Možná nepatrně a asi ani to ne.
Chce to data za jízdy, možná by se na něco přišlo. Dvoulitr na 8 litrů, to je sakra dost.
Možná váha vzduchu...fakt to chce data.

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz