Právě je 18 črc 2019, 13:35





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 08 zář 2011, 08:12 
Offline

Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Příspěvky: 292
Bydliště: Snina
Nazdar chlapi.
Zaujal ma systém vírivých klapiek v našich diesloch od Oplu.
Keďže som na susedných fórach narazil na rozporuplné informácie ohľadom ich funkcie, pýtam sa Vás, aké mate s nimi skúsenosti.
Chystám sa ich vyčistiť, pretože predpokladám, že mi za studena spôsobujú nepravidelný beh motora, aj keď mechanici tvrdia, že tú nepravidelnosť behu spôsobujú zlé vstreky. Taktiež pri nízkej záťaži je motor hlučnejší, čo by mohlo súvisieť s nesprávnou funkciou tých klapiek.
Najviac ma zaujal tento obrázok :wink: http://www.jpeg.cz/view-749_di_motor001.jpg.html
Ak niekto máte k dispozícii nejaké foto a dobré rady z čistenia kompletného sania, tak vopred ďakujem :D

_________________
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 08 zář 2011, 09:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2870
Bydliště: Ostrava
Já se obávám, že ty klapky fungují přesně obráceně. Na Opelclub Renbau tohle už vysvětloval Yper, dávám mu za pravdu, i když většina teorií tvrdí opak. Měl jsem napojenou diagnostiku a sledoval, kdy se klapky ovládají. Rozhodně to není na volnoběhu, tam je otevřeno všech 8 kanálů. Změny hodnot na solenoidu vířivých klapek nastaly pouze při velkých nárůstech v zátěži motoru. Tam se to občas přivřelo. Nezkoušel jsem to už ale např na dálnici.
Co se fotek týče, něco najdeš tady nebo tady.
Jestli toho chceš víc, tak ti něco pošlu :mrgreen:
No a rozhodně bych nesázel na to, že ti způsobují nerovnoměrný chod motoru. Určitě bych je vyčistil, to jo, ale klidně odpoj podtlakové ovládání a jezdi, asi nic nepoznáš. Jen pozor při vysokých zátěžích, tam je víření třeba, hrozí propálení pístu.

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 08 zář 2011, 10:35 
Offline

Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Příspěvky: 292
Bydliště: Snina
Díky Aleš, presne to som potreboval.
To tesnenie je možné použiť znovu, alebo je nutné meniť?
Ináč, keď som vyberal teleso EGR, tak pod ním som žiadne tesnenie nenašiel :( To má tesniť iba kov na kov, alebo to už niekto predomnou odstránil?
Takže Tvoja teória je, že klapky sú stále otvorené, a len pri plnej záťaži sa tie štyri privrú?
A akým spôsobom dôjde k ohnutiu/poškodeniu klapky? To sa niekde v tom usadenom karbóne zasekne a pri otáčaní tej spoločnej osky sa ohne?
Ten generátor podtlaku (vývevu) je tiež potrebné vyčistiť?
Ja som bol tiež prekvapený, koľko sajrajtu je "vtiahnutého" do telesa snímača tlaku MAP. Ako keby ten sajrajt bol magnetický a snímač MAP tiež. Ten lievik snímača MAP bol úplne plný toho svinstva. Jak ten snímač MAP vôbec funguje? Na spodku tohto lievika je viditeľný len nejaký maličký lesklý objekt o priemere snáď len 2mm. Neviem, či je to nejaký otvor do útrob snímača, bál som sa do toho šprtať :D
Mňa na DTI zaujalo to, že to má len jednu vačku a sacie ventily (samozrejme aj výfukové) vo valci umiestnené za sebou kolmo na vačku. Takže vzduch sa k tomu vzdialenejšiemu saciemu ventilu dostane neskôr. Tu teda neplatí tvrdenie Ypera, že sacie kanály sú rovnako dlhé. Podľa mňa nie sú.

_________________
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 08 zář 2011, 11:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2870
Bydliště: Ostrava
Těsnění EGRu u elektronického typu je jen gumový kroužek, u membránových tuším taky.
Těsnění víka sání a dílu klapek jsem zatím vždy použil původní, vždy se podařilo bez potíží a poničení sejmout.
Klapky se ohnou přesně tak , jak popisuješ.
Teorie funkce klapek sice odporuje všem článkům, co jsem viděl, ale takhle to prostě je.
Vakuovou pumpu , tam není co čistit, maximálně přetěsnit. A obvykle olej kolem ní má na svědomí těsnění víka ventilů.
MAP je měnič tlak - napětí, a dobře jsi udělal, žes tam nic necpal, je třeba ho jen vystříkat. Carburator cleaner ve spreji.

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 08 zář 2011, 21:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 zář 2011, 16:48
Příspěvky: 18
Bydliště: Jílové
Ty klapky se správně nazývají "klapky odpojení sacího kanálu". Víření způsobuje sací kanál který se neuzavírá. Níže v obrázku je hezky popsáno proč to soudruzi do motoru zamontovali.


Přílohy:
Poznámka: Povídání o motorech DTI
749_di_motor002.jpg
749_di_motor002.jpg [ 192.99 KiB | Zobrazeno 6208 krát ]

_________________
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 09 zář 2011, 08:32 
Offline

Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Příspěvky: 292
Bydliště: Snina
No my sa práve s Alzafírom bavíme o tom, že to nefunguje tak, ako je to aj na tom obrázku popísané. Vyzerá to tak, že to funguje presne naopak :mrgreen:
Skúsenosti hovoria, že klapky sú otvorené stále, iba v režime veľkého výkonu sa zatvárajú.
Keďže pri zanesení sania karbónom sa tie klapky ani nemajú možnosť zatvoriť, tak jazdíme s trvale otvorenými klapkami vo všetkých režimoch záťaže motora.
Pri tejto príležitosti ma napadá jedna vec: vyhodiť klapky. Bežne to tak robia v motore 2.5DTI. Tam je to ale z trocha inej príčiny a to tej, že nejaký diel z toho systému klapiek sa uvoľní a pokiaľ je nasatý do valcu, tak zničí motor.
Predstavte si, že by sme tam klapky nemali, o koľko sa zväčší v kritickom bode prierez sania. Ak chodí 2.5DTI dobre bez klapiek, možno by chodil dobre aj motor 2.0 a 2.2DTI bez tých klapiek. Ja tvrdím, že dokonca lepšie. Nakoľko by hrozilo nejaké prehriatie piestov pri plnom výkone, to ale netuším :(
Prikladám jeden odkaz, kde sa práve tie klapky na 2.5DTI riešili.
http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?118999.0
Taktiež niečo z YouTube http://www.youtube.com/watch?v=1gBDLzhXY8k
http://www.youtube.com/watch?v=N3bOHDUe6HA&feature=related
Vyhadzujú to aj z BMW-čiek http://www.youtube.com/watch?v=AvrKxA4PpcI
http://www.youtube.com/watch?v=XJCmjjzF9Ds&feature=related

_________________
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 09 zář 2011, 09:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2870
Bydliště: Ostrava
Nejlépe vysvětlené je to asi tady.
Z toho popisu jasně plyne, proč bych se nepouštěl do vyndání nebo odpojení klapek.
Mám i jiné "firemní články", které to vysvětlují tak, že se klapky otvírají až při plné zátěži, ale fakt to tak nefunguje.

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 09 zář 2011, 10:44 
Offline

Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Příspěvky: 292
Bydliště: Snina
OK.
Ja ale vychádzam z toho, že každý má po cca 100 tisíc km tie klapky aj tak nefunkčné, to znamená stále otvorené a napriek tomu nikto nehlásil prepálenie piestu.
A kto vie, čo za rotáciu vzduchu pri vyššej záťaži môžme vo valci očakávať. Je potrebné si uvedomiť, že motor DTI je špecifický tým, že sacie ventily v rámci jedného valca sú vedľa seba kolmo na vačkovú hriadeľ, takže kanály prívodu vzduchu nie sú rovnako dlhé a taktiež dvojica sacích ventilov sa neotvára naraz, sú síce spojené mostíkom, ale ovládané tou istou vačkou. Neviem, či v roku 1997 už Opel vedel "vidieť" , čo sa v jeho motore deje, či tie klapky nie sú len nejaký teoretický výmysel, ako napríklad EGR ventil, od ktorého niektoré automobilky pomaly začínajú upúšťať.

_________________
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 09 zář 2011, 12:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2870
Bydliště: Ostrava
csala píše:
OK.
Ja ale vychádzam z toho, že každý má po cca 100 tisíc km tie klapky aj tak nefunkčné,

No to není úplně pravda. Už jsem měl rozdělané sání, které bylo jen zaneřáděné sazema, ale ne mastnotou. Sice bylo co čistit, nicméně žádná hrůza a klapky volně běhaly, nebyly zohýbané. Motor Y22DTR. Přičítám to turbu, které nežere olej. Je to ale rarita, většinou to je bohužel óda na humus. No a musím i přiznat, že má naběhanou necelou stovku :mrgreen:

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 09 zář 2011, 21:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 zář 2011, 16:48
Příspěvky: 18
Bydliště: Jílové
Také se přidávám, na motorech 2.0 a 2.2 jsem ještě neviděl aby klapky byli tak zahumusený a nehýbali se. Jiný auta jsou na tom podstatně hůře.
A k tomu motoru od BMW, jsou to čů... kdyby ten kus plechu byl tak velikej aby se zasekl v sacím kanále neskurvilo by to motor. Zatím jsem tedy neslyšel o nějaké větší destrukci kvůli této závadě.

_________________
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 10 zář 2011, 12:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2870
Bydliště: Ostrava
pskorec píše:
na motorech 2.0 a 2.2 jsem ještě neviděl aby klapky byli tak zahumusený a nehýbali se.


A to už viděl :lol: :mrgreen: :mrgreen: Zafira 2,0DTi, podle tacháče něco přes 200tkm. Marast nehorázný. Jen nedokážu říct, jak to jezdilo, když se ke mně dostala, tak byla zavzdušněná. Odvzdušnil jsem to, za 10 minut už nechytla. Netěsnily ty pověstné kroužky vstřiků. Před prodejem to někdo dotáhl na krev.
Ale ty klapky nebyly pod nánosem marastu vidět, o sacích kanálech nemluvím, to nebyla ani polovina původního průměru :shock:
Když jsem to opucoval, ohnuté byly všechny. Foťák jsem bohužel neměl :(

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 18 zář 2011, 11:33 
Offline

Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Příspěvky: 292
Bydliště: Snina
Takto to vyzerá po 270 tisíc km :x
Příloha:
Klapky 1, 2 a 3.jpg
Klapky 1, 2 a 3.jpg [ 174.68 KiB | Zobrazeno 6093 krát ]
Příloha:
Klapky 3 a 4.jpg
Klapky 3 a 4.jpg [ 195.93 KiB | Zobrazeno 6093 krát ]

Příloha:
Karbon v klapkách.jpg
Karbon v klapkách.jpg [ 245.19 KiB | Zobrazeno 6093 krát ]

Je možné odpojiť EGR na 2.2DTI (Y22DTH)?
Je ovládaný podtlakom.
Aj za cenu toho, že by sa to v zime neskôr zohrievalo.

_________________
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 18 zář 2011, 11:36 
Offline

Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Příspěvky: 292
Bydliště: Snina
Vyčistené klapky.
Příloha:
Vyčistené klapky.jpg
Vyčistené klapky.jpg [ 220.85 KiB | Zobrazeno 6093 krát ]

_________________
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 19 zář 2011, 10:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2870
Bydliště: Ostrava
Pěkné 8) . Co jsem výše zmiňoval tu Zafiru, vypadalo to ještě hůř :lol: . A na tacháči 200tkm :?:

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
PříspěvekNapsal: 04 lis 2011, 18:02 
Offline

Registrován: 01 zář 2008, 10:01
Příspěvky: 19
Bydliště: Praha
Zasírá se motor z vaší zkušenosti spíše při klidné jízdě, nebo při jízdě na plno?
Většinou jezdím po městě, ale jednou za čas to proženu 200-500 km po dálnici, třeba 150 kmh s rakví na střeše kopec nekopec.
Je šance, že ty "saze" vyfouknu nebo se to naopak zasírá ještě víc?
Pomohlo by tomu bio? Že prej po řepkodieselu byly motory čistý jak dětská prdelka po koupání...

_________________

  • Astra G Caravan Comfort 2.0 DTI (Y20DTH), MT
  • Zafira A Elegance 2.2 (Z22SE), AT
  • Zafira A Njoy 2.0 DTI (Y20DTH), AT


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz