! NETOPÍ ! NETOPÍ ! NETOPÍ !

Moderátoři: Honz@, AstraMan, Radoš 92

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2254
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: ! NETOPÍ ! NETOPÍ ! NETOPÍ !

Příspěvek od MAX - CZ » 27 bře 2018, 19:54

TERMOSTAT K.O.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

Moje nabídka nejen aut: https://www.sbazar.cz/automilacek

Reklama
 

nikeid
Příspěvky: 28
Registrován: 29 říj 2017, 12:41

Re: ! NETOPÍ ! NETOPÍ ! NETOPÍ !

Příspěvek od nikeid » 27 bře 2018, 20:26

díky .. a to má souvislost s oběma problémama?

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3399
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: ! NETOPÍ ! NETOPÍ ! NETOPÍ !

Příspěvek od Marťasek » 27 bře 2018, 21:22

Ano. To musíš znát s autoškoly ne - malý okruh chlazení a velký okruh (+ chladič) - mezi tím přepíná termostat. Pokud je termostat pořád otevřený tak se ti logicky neohřeje voda tak jak by měla protože je zapojený hned celý okruh chlazení a ve výsledku je strašně poznat na topení zda tedy hřeje málo nebo hodně...


viz animace:
https://www.youtube.com/watch?v=V7inC4lOpGs
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2254
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: ! NETOPÍ ! NETOPÍ ! NETOPÍ !

Příspěvek od MAX - CZ » 27 bře 2018, 21:58

Jo oba problémy způsobené propouštějícím termostatem. Jednoduchý test. Ráno když máš studený motor a nastartuješ tak si šáhni na hadice k chladiči nebo přímo na chladič, pokud po chvíli začne hřát, tak je to jasný.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

Moje nabídka nejen aut: https://www.sbazar.cz/automilacek

nikeid
Příspěvky: 28
Registrován: 29 říj 2017, 12:41

Re: ! NETOPÍ ! NETOPÍ ! NETOPÍ !

Příspěvek od nikeid » 27 bře 2018, 22:36

díky :-) vyměnit to stejně neumím, takže budu spoléhat na Romana z Brna:)

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3399
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: ! NETOPÍ ! NETOPÍ ! NETOPÍ !

Příspěvek od Marťasek » 27 bře 2018, 22:37

tak to bude ve velice dobrých rukou... 8)
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

nikeid
Příspěvky: 28
Registrován: 29 říj 2017, 12:41

Re: ! NETOPÍ ! NETOPÍ ! NETOPÍ !

Příspěvek od nikeid » 28 bře 2018, 09:56

tak tak, už jsem se stihl přesvědčit jednou dřív :)

nikeid
Příspěvky: 28
Registrován: 29 říj 2017, 12:41

Re: ! NETOPÍ ! NETOPÍ ! NETOPÍ !

Příspěvek od nikeid » 29 bře 2018, 17:40

já se z toho auta snad picnu už .. :( dneska se k tomu přidala žlutá kontrolka taková ta vločka ve čtverci (http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=21&t=29458) .. má to nějakou souvislost? k Romanovi se dostanu až v příštím týdnu

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3085
Registrován: 24 led 2006, 09:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: ! NETOPÍ ! NETOPÍ ! NETOPÍ !

Příspěvek od vasekpetr1 » 29 bře 2018, 18:35

Chyba v řídící jednotce chlazení.
Máš dost vody?
Ventilátory jsou funkční?
Jde s nimi prstem otáčet?
Nedostalo auto ránu na přední nárazník?

Diagnostika napoví, ale pokud máš dost vody v nádržce a slyšíš a cítíš, že auto chladí normálně (že se nepřehřívá), tak s tím můžeš opatrně jezdit. Kontroluj teplotu aspoň omakem hadic na chladiči.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

nikeid
Příspěvky: 28
Registrován: 29 říj 2017, 12:41

Re: ! NETOPÍ ! NETOPÍ ! NETOPÍ !

Příspěvek od nikeid » 29 bře 2018, 19:27

teď jsem po vychladnutí motoru jel krátce a kontrolka už nesvítila .. nutno podotknout že dneska, jak se rozsvítila poprvé, tak byla teplota lehce nad 90 °C (ačkoli jinak řeším spíše problém s různě kolísající teplotou od 70-85 °C)

jinak jsem kontroloval:
chladící kapaliny je dost
ventilátor vnější (dál od motoru) se začal točit, když jsem šel zvednout kapotu (za běhu motoru)
ventilátor vnitřní nevím, jestli je funkční, ale rukou pootočit jde
auto ránu na nárazník nedostalo

Odpovědět