OpCom a Live Data
Re: OpCom a Live Data
Ahoj, díky za reakci. Vezmu to odzadu - pokles nastává mezi 3-4000 otáček a projevuje se podobně jako "turbodíra", ale občas hodně znatelněji. MAP mám vyčištěný, každopádně tím se to nezlepšilo.
Jinak projevilo se mi to cca v polovině toho měřicího vzorku a jen trochu (a to jsem měl zahřáto), měřeních jsem prováděl několik ale jako na potvoru se to neprojevilo. Mohu ale dát i ty ostatní měření k dispozici.
Jinak v polovině toho vzorku je celkem dlouhá doba, kdy byl sešlápnutý plyn a je tam i vidět ta odchylka nejprve do + pak do - oproti požadovanému tlaku, ale co mě zaráží je kolísání vzduchu na přívodu - já měl svůj tip na váhu vzduchu.
A najeto mám 210000km
Zkusím tedy další měření, jenže ono já tu v okolí nemám moc kde
Jinak projevilo se mi to cca v polovině toho měřicího vzorku a jen trochu (a to jsem měl zahřáto), měřeních jsem prováděl několik ale jako na potvoru se to neprojevilo. Mohu ale dát i ty ostatní měření k dispozici.
Jinak v polovině toho vzorku je celkem dlouhá doba, kdy byl sešlápnutý plyn a je tam i vidět ta odchylka nejprve do + pak do - oproti požadovanému tlaku, ale co mě zaráží je kolísání vzduchu na přívodu - já měl svůj tip na váhu vzduchu.
A najeto mám 210000km
Zkusím tedy další měření, jenže ono já tu v okolí nemám moc kde
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR
- Reklama
Re: OpCom a Live Data
Tvoj súbor mám upravený a očistený od zbytočných dát a vyrobené grafy. Súbor s grafmi má cca 2MB, pošli mi emailovú adresu do súkromnej správy a súbor ti pošlem.
Zatiaľ, čo som zistil:
1) Problém s napájaním v palubnej sieti, možno krátkodobé výpadky dobíjania z alternátora.
2) Regulácia turba nie je celkom ideálna, možno je to aj pri záťahu cítiť.
3) Dávka paliva pri záťahu nejak divne kolíše, aj keď sa mi zdá, že váha je OK.
4) V tom tebou spomínanom čase okolo sekundy 200 tam nezapracovali vírivé klapky, aj keď v inom čase sa zdá, že klapky pracujú.
5) Takmer permanentne tam hlási nekorektný signál z EGR, ale v dátach tam veľká odchylka nie je, možno je to až príliš citlivé.
6) Možno ešte niečo zistím; kontrolka motora sa ti nerozsvecuje, takže zásadný problém tam asi nie je.
V ďalších príspevkoch tu uložím nejaké častí z grafov, musím ich upraviť, aby sa sem vošli
EDIT: Tak asi váha vzduchu niekedy dáva slabší signál. EGR má byť pri záťahu zavretý na 100% ale je zavretý len na 95%
Zatiaľ, čo som zistil:
1) Problém s napájaním v palubnej sieti, možno krátkodobé výpadky dobíjania z alternátora.
2) Regulácia turba nie je celkom ideálna, možno je to aj pri záťahu cítiť.
3) Dávka paliva pri záťahu nejak divne kolíše, aj keď sa mi zdá, že váha je OK.
4) V tom tebou spomínanom čase okolo sekundy 200 tam nezapracovali vírivé klapky, aj keď v inom čase sa zdá, že klapky pracujú.
5) Takmer permanentne tam hlási nekorektný signál z EGR, ale v dátach tam veľká odchylka nie je, možno je to až príliš citlivé.
6) Možno ešte niečo zistím; kontrolka motora sa ti nerozsvecuje, takže zásadný problém tam asi nie je.
V ďalších príspevkoch tu uložím nejaké častí z grafov, musím ich upraviť, aby sa sem vošli
EDIT: Tak asi váha vzduchu niekedy dáva slabší signál. EGR má byť pri záťahu zavretý na 100% ale je zavretý len na 95%
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: OpCom a Live Data
Prikladám časť záznamu jazdy v grafickej podobe, kde je viditeľný pokles signálu z váhy vzduchu. Následne pokles dávky paliva, čo spôsobí stratu záťahu, hoci plyn je na 100%
Je tam elektronický EGR, mohol by to spôsobovať aj on, že prepustí spaliny do sania a na úkor množstva týchto spalín tečie cez váhu vzduchu menšie množstvo čerstvého vzduchu. Keďže hltnosť motora je viac menej konštanta, tak ďalšou možnosťou je sporadicky nesprávny signál z váhy vzduchu, možno netesné ložisko turba a olej na váhe vzduchu.
Je tam elektronický EGR, mohol by to spôsobovať aj on, že prepustí spaliny do sania a na úkor množstva týchto spalín tečie cez váhu vzduchu menšie množstvo čerstvého vzduchu. Keďže hltnosť motora je viac menej konštanta, tak ďalšou možnosťou je sporadicky nesprávny signál z váhy vzduchu, možno netesné ložisko turba a olej na váhe vzduchu.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: OpCom a Live Data
Prikladám podivné poklesy napätia spôsobené asi výpadkami dobíjania AKB od alternátora.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: OpCom a Live Data
na 2.2DTI je vaha vzduchu za turbom?? ako sa na nu moze dostat olej? ja ju mam hned za filtrom, dost daleko od turba
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
Re: OpCom a Live Data
Neviem, ako je to na Y22DTR, ale na Y22DTH je váha v blízkosti turba a je bežne od oleja, ktoré sa do sania dostane z netesného turba, prípadne z odvetrania kľukovky.
Váha nie je za turbom, ale pred turbom, meria nasávané množstvo ešte nestlačeného vzduchu. Za turbom je meraný už len tlak vzduchu a to MAP senzorom.
Váha nie je za turbom, ale pred turbom, meria nasávané množstvo ešte nestlačeného vzduchu. Za turbom je meraný už len tlak vzduchu a to MAP senzorom.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: OpCom a Live Data
Olej se na senzor váhy vzduchu v podstatě nemá jak dostat, to by musela být ropná havárie.
Koukal jsem na data, to kolísání napětí je velmi podivné. EGR, tam bych to viděl jako naprosto OK, totéž všechno ostatní, až na tu zmíněnou rozkolísanou dodávku paliva v inkriminovaném čase. Tím se sníží i výkon motoru a váha dá pochopitelně nižší hodnotu.
Já to tipnul na palivový filtr
Uvidíme, až se majitel ozve.
Koukal jsem na data, to kolísání napětí je velmi podivné. EGR, tam bych to viděl jako naprosto OK, totéž všechno ostatní, až na tu zmíněnou rozkolísanou dodávku paliva v inkriminovaném čase. Tím se sníží i výkon motoru a váha dá pochopitelně nižší hodnotu.
Já to tipnul na palivový filtr
Uvidíme, až se majitel ozve.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: OpCom a Live Data
Díky za reakce, Alzafírovi a Csalovi odeslány další data na zkoumání.
Já tipoval váhu vzduchu, že dá špatné hodnoty, díky tomu se sníží dávka paliva - je otázka, zda je to takto či naopak - málo paliva a proto méně vzduchu.
Koukal jsem na ten pokles napětí a to je ve chvíli, kdy jsem se otáčel a pak parkoval, čili pracovalo hodně servo - když na místě zatočím, vidím pohasnutí světel. Takže to bude asi servem.
Ještě poznámka, začalo to dělat v tomto počasí - teploty slabě nad nulou, mlhy a podobně.
Palivový filtr byl měněn vloni, mohu jej tedy vyměnit.
HonzaS
Já tipoval váhu vzduchu, že dá špatné hodnoty, díky tomu se sníží dávka paliva - je otázka, zda je to takto či naopak - málo paliva a proto méně vzduchu.
Koukal jsem na ten pokles napětí a to je ve chvíli, kdy jsem se otáčel a pak parkoval, čili pracovalo hodně servo - když na místě zatočím, vidím pohasnutí světel. Takže to bude asi servem.
Ještě poznámka, začalo to dělat v tomto počasí - teploty slabě nad nulou, mlhy a podobně.
Palivový filtr byl měněn vloni, mohu jej tedy vyměnit.
HonzaS
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR
Re: OpCom a Live Data
Na nové dáta pozriem.
To servo by mohlo vysvetľovať tie poklesy napätia.
Na váhu vzduchu sa olej dostane celkom ľahko, vzduch v určitom režime motora pulzuje aj spätne, dokonca váha vzduchu je tomu technicky prispôsobená a vie rozlíšiť smer prúdenia vzduchu. Ja mám váhu vzduchu od oleja bežne, ale je pravdou, že motor si už berie 5 litrov oleja na 10 tisíc km
Málo paliva síce následne spôsobí pokles otáčok turba, ale je tam predsa len nejaká tá zotrvačnosť. Z kriviek je zrejmé, že pokles množstva paliva presne kopíruje pokles signálu z váhy vzduchu v tom istom čase, aj keď samozrejme záznam beží až každých cca 400ms.
Ja doporučujem test s inou váhou vzduchu
EDIT: Z posledného testu to vyzerá na nesprávnu reguláciu turba, pokles tlaku je radikálny. Žeby zadrhávala regulácia naklápania lopatiek?
To servo by mohlo vysvetľovať tie poklesy napätia.
Na váhu vzduchu sa olej dostane celkom ľahko, vzduch v určitom režime motora pulzuje aj spätne, dokonca váha vzduchu je tomu technicky prispôsobená a vie rozlíšiť smer prúdenia vzduchu. Ja mám váhu vzduchu od oleja bežne, ale je pravdou, že motor si už berie 5 litrov oleja na 10 tisíc km
Málo paliva síce následne spôsobí pokles otáčok turba, ale je tam predsa len nejaká tá zotrvačnosť. Z kriviek je zrejmé, že pokles množstva paliva presne kopíruje pokles signálu z váhy vzduchu v tom istom čase, aj keď samozrejme záznam beží až každých cca 400ms.
Ja doporučujem test s inou váhou vzduchu
EDIT: Z posledného testu to vyzerá na nesprávnu reguláciu turba, pokles tlaku je radikálny. Žeby zadrhávala regulácia naklápania lopatiek?
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: OpCom a Live Data
Hi,
Sorry that I write in english, hope you can understand.
I've found that there is a lot of smart people here, hope you can help me
I have the following problems:
1. There is a difference between the desired and actual timing on idle speed, why?
2. Boost pressure command doesn't change, why?
3. I need a new MAF, am I right?
The motor is X20DTH, no fault codes.
I'll be very grateful if you can help me, thank you.
Sorry that I write in english, hope you can understand.
I've found that there is a lot of smart people here, hope you can help me
I have the following problems:
1. There is a difference between the desired and actual timing on idle speed, why?
2. Boost pressure command doesn't change, why?
3. I need a new MAF, am I right?
The motor is X20DTH, no fault codes.
I'll be very grateful if you can help me, thank you.
Re: OpCom a Live Data
Hello VectraB
You have private message
You have private message
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: OpCom a Live Data
vsak vieme anglicky, napis verejne, ak sa dacsala píše:Hello VectraB
You have private message
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
Re: OpCom a Live Data
Požiadal som ho len o zaslanie kompletných dát, pretože z tých grafov sa nedá absolútne nič určiť.
Ak bude súhlasiť, potom ďalšie grafy z jeho dát tu zverejním
Ak bude súhlasiť, potom ďalšie grafy z jeho dát tu zverejním
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: OpCom a Live Data
Hello VectraB,
There is problem with SW in Engine Control Unit I think.
Predpokladám problém softveru v riadiacej jednotke motora.
There is problem with SW in Engine Control Unit I think.
Predpokladám problém softveru v riadiacej jednotke motora.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: OpCom a Live Data
I don't understand only one thing, why those two signals (boost pressure command and boost pressure) are not connected? I think when the boost pressure exceeds predefined value (1.85bar) ECU should open the wastegate and lower the boost presure, isn't it?