Čerpadlo VP44

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ďuri
Příspěvky: 116
Registrován: 25 úno 2007, 20:09

Re:

Příspěvek od Ďuri » 08 kvě 2010, 00:10

RomanK píše:0470504003 je nahraditelná 0470504011. Odzkoušeno a bez problémů funguje.
Nájdem niekde zoznam vzájomne zameniteľných čerpadiel??? Resp. ktoré z čísel z kódu je dôležité? Mám 1 465 575 003. Čerpadlo mi kľaklo pred týždňom a auto súrne potrebujem, tak ďakujem za každú radu.
Kto má peniaze, kúpi si auto, kto ich nemá zomrie ináč.

Reklama
 

prjo
Příspěvky: 3
Registrován: 08 dub 2010, 07:40

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od prjo » 09 kvě 2010, 23:18

Co jsem opravil, stále maká. Problém skutečně není v proraženém transistoru, alespoň já jsem se s tím nesetkal. I co jsem četl na netu od kolegů co to taky opravujou, tak 95% případů, kdy auto přestane náhle jet a nejde natočit a na diagnostice je hláška o vadným čerpadle je právě ta, o který píšu vejš.
Po opravě si osciloskopem vždy měřím proudový průběh signálu, a tam bych přidřený ventil viděl.
Co se chlazení týká, používám transistor, kterej má max. spínaný proud 8x vštěí, než je proud ventilu, takže by to zvládal pravděpodobně i bez chlazení, ale pro jistotu chlazen je.
To že to tak nedělaj všichni, je proto, že ne všichni to uměj, ale lidí to dělá po světě dost.
Někteří Poláci nedělaj nic jinýho a maj na tom založenou svoji živnost, protože se těch VP sype dost.
Ale pravda je, že se občas stane, že odejde ventil množství paliva, nebo že se vlivem nekvalitní nafty udělají drážky na vnitřní stěně skříně čerpadla, tam co běhá přesuvník vstřiku a tam pak utíká tlak, který tím pádem nehne s přesuvníkem, takže nic proti repasy.
Jde jen o to, že většinou jde při závadě čerpadla o uklepání nožky a pokud čerpadlo dostává dobrou naftu, může po opravě makat třeba dalších 200 000 km.
Ale je to na každém - zaplatit míň a dříve jezdit, nebo víc a čekat déle na opravené auto?

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od csala » 25 kvě 2010, 10:17

Pani, prosím o radu. Na motore 2.2DTI mám tiež čerpadlo VP44 s jedným konektorom, čiže PSG5. Motor sa náhle zastavil pri prudsej akceleracii a uz nesiel nastartovat. Zatial som skusal mu dat napiť nafty priamo z fľašky priamo do prívodnej hadice do čerpadla. Predtým som hadicu naplnil injekčnou striekačkou naftou a hadicu strčil do PET fľašky plnej nafty. A motor pri štartovaní žiadnu naftu nesaje. A teraz moja otázka, ak by bol vysokotlaký ventil trvale uzatvorený (napríklad odpálený výkonový tranzistor v riadiacej elektronike čerpadla), a nafta tým pádom nemôže ísť do trysiek, salo by to naftu? Je prepad prebytočnej nafty z čerpadla smerom do spiatočky nádrže funčný aj samostatne pre nízkotlaký nasávací okruh? Sú tu podozrenia na mechanickú závadu čerpadla, že vraj to musí naftu sať vždy, aj keď by bola riadiaca jednotka poškodená. Ale mne to naftu nesaje :(
Díky za každú radu a prepáčte, že to riešim paralelne aj na inom fóre, kde sú ďalšie informácie o mojom problémehttp://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od denny » 25 kvě 2010, 10:45

Máš čerpadlo KO,nemá smysl se v něm dále rýpat.Nech ho opravit a zase ti to pojede jak střela. :D

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od csala » 25 kvě 2010, 12:02

denny píše:Máš čerpadlo KO,nemá smysl se v něm dále rýpat.Nech ho opravit a zase ti to pojede jak střela. :D
Díky za rýchlu reakciu. Ide mi o to, že ak by napríklad stačilo opraviť riadiacu elektroniku čerpadla, tak to si trúfam sám - som elektrikár a výmenu tranzistora by som nejak s Božou pomocou zvládol.
Ale ak je mechanicky poškodené, tak výmena tranzistora nepomôže. Pred chvíľou som volal do autorizovaného Opel servisu a tam mi servisný technik ešte radil auto roztiahnúť, alebo natlačiť do čerpadla naftu pod tlakom a tak štartovať. Že schopnosť tohto čerpadla nasávať naftu je malá a pri nejakom zavzdušnení na prívode nafty by sa to mohlo takto správať, že to zdochne za jazdy. Ale mne sa na prístrojovke hneď po zdochnutí rozsvietila kontrolka motora. To riadiaca jednotka by dokázala zistiť aj takýto stav, že nemá naftu? Ak odíde tranzistor v riadiacej elektronike čerpadla, hlási to vtedy chybu motora?
Ináč za repas čerpadla Opel servis účtuje až 1000€ + za demontáž a montáž cca 180€. Doba cca 2 týždne.
Za tieto peniaze sa mi oplatí ešte nejaké pokusy zrealizovať.
Díky.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Vaclav
Příspěvky: 101
Registrován: 19 dub 2009, 15:18

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Vaclav » 25 kvě 2010, 20:36

4csala
podle toho jak popisuješ závadu, tak by se mohlo jednat o poruchu elektroniky čerpadla. Vím o čem píšu, protože jsem si tím teď taky prošel. Jestli ti elektronika nedělá problémy, tak se klidně můžeš pokusit o opravu. Já to taky vyzkoušel podle návodu co je tu uveřejněn a povedlo se. Jen se musíš vypořádat s trošku obtížnější pájitelností přívodních vodičů, pokusit se je ustřihnout přímo u tranzistoru a moc s nimi nehýbat, aby se neulomily. Jinak tam není žádný větší problém, s trochou zručnosti to jde dokonce i na autě. Menší problém jsem měl s náhradou gelu, kterým je elektronika zalitá (podle mě nejen vytěsňuje vlhkost, ale i tlumí vibrace). Nakonec jsem použil gel z kabelových spojek, je ho tam poměrně dost :) . Pokud se jedná o nasávání nafty z flašky, tak jsem to zkoušel taky, hlavně proto, aby jsem měl jistotu, že je čerpadlo zalité. Při startovacích otáčkách čerpadlo z flašky téměř nesaje a začne viditelně sát až po naskočení motoru.
Číslo chyby, kterou mi to nahlásilo si už nepamatuji, ale bylo to něco jako porucha elektroniky vstřikovacího čerpadla. Zajímavé je, že potom co jsem chybu smáznul, tak mi i přes poměrně dlouhé a opakované pokusy o nastartování již nenaskočila. Pokud budeš ještě potřebovat potradit, tak se klidně ozvi....
A jen taková perlička na závěr.... po ověření, že jde opravu provést jsem si raději koupil repasované čerpadlo. Jestli chceš znát důvod, tak jsem měl pochybnosti o spolehlivosti opravy. Přestože jsem použil dostatečně dimenzovaný tranzistor, tak vzhledem k jeho umístění musí mít vždy horší odvod ztrátového tepla nežli tranzistor původní a taky jsem měl obavu z uklepání pájených spojů vibracemi.
Astra G Caravan 2.0 Di

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od csala » 25 kvě 2010, 22:16

Díky Vaclav. Tvoj príspevok má pre mňa veľkú hodnotu.
Mám ale na Teba ďalšie otázky:
1- Ako si diagnostikoval, že je vadný tranzistor? Použil si osciloskop a prúdovú sondu na prívod k vysokotlakému elektromagnetickému ventilu? Keďže osciloskop nemám, dá sa to diagnostikovať aj napríklad vložením ampérmetra do jedného prívodu k ventilu? Alebo voltmetrom?
2- Tranzistor bol odpálený, alebo boli len uklepané nožičky?
3- Aký tranzistor si použil? IRLR2905PBF, IRFZ44, IRL2203, IRLR/U2905, alebo niečo iné?
4- Je nutné po oprave zmazať závadu? Ak áno, aký diagnostický SW si použil? Ja nič na diagnostikovanie nemám :oops:
5- Odstránil si aj príčinu odpálenia tranzistora, napríklad zadrhávajúci predsuvník, ako je to tu niekde popisované? (Aj keď to veľkú logiku nemá, pretože predsuvník ovláda iný tranzistor. Skôr mi to vychádza na to uklepanie nožičiek výkonového tranzistoru, ktorý ovláda ten elektromagnetický vysokotlaký ventil. Čiže žiadna mechanická závada čerpadla).
Paródiou by bolo, že ak by tie uklepané nožičky bol môj prípad, tak by to bolo presne 5 km po nahodení nových predných tlmičov :mrgreen:
6- Je problém po oprave tranzistora motor natočiť? Je to nejak zavzdušnené aj vo vysokotlakom okruhu? Odpájal si trubky od vstrekovačov, alebo niečo podobné kvôli odvzdušneniu?
7- Niektorí popisujú, že poblém s chladením tranzistora nemôže existovať, pretože tento tranzistor má tak malé saturačné napätie v priepustnom smere, že na ňom vznikajú malé tepelné straty. Môže to byť pravda. Ak je saturačné napätie iba 0,05V, tak pri prúde 20A je to tepelná strata iba 1W.
Díky za každú radu.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Vaclav
Příspěvky: 101
Registrován: 19 dub 2009, 15:18

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Vaclav » 26 kvě 2010, 23:15

4csala
zahrnul jsi mě spoustou otázek, tak to vezmu postupně
ad 1) osciloskop sice mám, ale nechtělo se mi ho hned tahat do garáže, takže jsem měřil až po odkrytování elektroniky. Jinak ve většině diskuzí na netu píšou, že závadu způsobuje právě tranzistor ovládající elektromagnetický ventil, takže s největší pravděpodobností to ani u tebe nebude jinak. No a i kdyby jsi se netrefil, tak při ceně tranzistoru cca 20,- Kč to je zanedbatelná investice
ad 2) tranzistor jsem měl odpálený, přívody byly O.K.
ad3) použil jsem IRFZ44, a to proto, že jsem ho měl po ruce. Jinak v katalogu najdeš určitě i vhodnější... stačí si uvědomit, že spíná indukční zátěž, takže dostatečně dimenzovat proudově i napěťově a volit takový, co má co nejmenší ztrátový výkon z důvodu omezené možnosti chlazení
ad 4) nevím... já závadu smazal ještě před opravou a i přes opakované neúspěšné startování před opravou mi závada znovu nenaskočila. Jinak sw asi opel tech, nejsem si jistý a kabel samo doma výroba dle plánku z netu (něco s MAX 232)
ad5) příčinu odpálení tranzistoru jsem neodstraňoval, měnil jsem tranzistor co ovládá elektromagnetický ventil a ne předsuvník. Funkčnost ventilu jsem zkusil pouze propojením silových vývodů tranzistoru (D,S) a bylo slyšet cvakání ventilu, což jsem považoval za známku jeho funkčnosti
ad 6) problém můžeš mít pouze pokud se ti zavzdušní čerpadlo. Protože i před opravou elektroniky jsem ověřoval zavzdušnění čerpadla, měl jsem rozpojený přívod nafty a čerpadlo připojený na flašku. Před opravou motor neměl ani snahu naskočit, po opravě se choval jako když je zavzdušněné čerpadlo.. motor projevoval snahu chytnout, ale bylo znát, že je v čerpadle vzduch. Takže stačilo odvzdušnit a běžel. Jinak se neboj že to nepoznáš... opravdu je po opravě patrná snaha motoru naskočit
ad7) z parametrů tranzistoru sleduj při výběru spíš Rds a tepelná ztráta ti vyjde ještě menší... ale i tak jsem v opravené čerpadlo neměl důvěru a šel jsem do repasovaného
No a jinak hodně úspěchů při opravě 8)
Astra G Caravan 2.0 Di

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od csala » 27 kvě 2010, 21:10

Vaclav díky. To ma zase trochu povzbudilo, pretože včera som to takmer vzdal. Nedokázal som odobrať kryt elektroniky, pretože skrutky, ktoré ho držia, sú príliš dlhé na to, aby ich bolo možné vysunúť spod telesa sania. Tu je vidiet tie zadné dve skrutky, ktorým bráni sanie úplnému vysunutiu http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugi ... p?94214.20
Ale teraz som odhodlaný ich odbrúsiť, len aby som sa k elektronike dostal. Celé čerpadlo zatiaľ vyberať nechcem. A taktiež nechcem uvoľniť celé teleso elektroniky, pretože mám obavy, že by sa do čerpadla mohli dostať nečistoty.
Tranzistor mám kúpený IRLR2905 http://www.avelmak.sk/index.php?lm=427& ... icle=41063
Chystám sa ho prilepiť takýmto tmelom http://www.avelmak.sk/index.php?lm=601& ... icle=38989
Ináč mne naskočí kontrolka motora asi už po 6 sekundách neúspešného štartovania. A naftu to ťahá, dokonca nafta vie pretekať cez čerpadlo samospádom do spiatočky do nádrže aj v kľude motora.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Vaclav
Příspěvky: 101
Registrován: 19 dub 2009, 15:18

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Vaclav » 27 kvě 2010, 21:29

Taky jsem se potýkal s demontáží krytu elektroniky a dlouhými šrouby. :) Máš několik možností jak se tam dostat bez demontáže čerpadla. Samozřejmostí je demontáž trubek k prvnímu a druhému vstřiku a pak buď demontuješ sání, nebo povolíš šrouby držící kryt pomocí opraveného bitu, necháš je na místě, protože nejdou vytáhnout (jak jsi správně poznal) a teď přichází ta finta - povolíš i zbývající šrouby držící elektroniku, opatrně posuneš celý blok s elektronikou mírně dopředu (pozor na páskový vodič ke snímači v čerpadle) a pak vytáhneš ty šrouby co nejdou vyndat. No a pak si zpět šroubem připevni elektroniku na čerpadlo a můžeš začít s opravou :D
Astra G Caravan 2.0 Di

Vaclav
Příspěvky: 101
Registrován: 19 dub 2009, 15:18

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Vaclav » 27 kvě 2010, 21:40

4 csala
lepidlo vypadá docela dobře, jen ten tranzistor by jsem možná zvolil v jiném pouzdře - místo pouzdra TO252 by jsem šel do TO251 a prostřední vývod (D) ohnul nahoru, stejně jak je to na fotce v návodu, která je zde na fóru... lepší umístění tranzistoru asi nevymyslíš, protože oproti původním ho tam dáváš v podstatě zrcadlově obráceně.
Astra G Caravan 2.0 Di

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od csala » 28 kvě 2010, 11:56

Chcel by som postupovať podľa tohto návodu http://www.youtube.com/watch?v=UiJ-13vldWg
Aj keď jemu sa to opravuje, keď to má čistučké a na stole :x
Ešte sa chcem uistiť, ten nový tranzistor IRLR2905 bude po montáži mať prehodené nožičky?
Teda jasne, že stredný vývod D vyhnem dohora a naletujem na pôvodný drôtik, ktorý ide smerom ku hlavnému konektoru elektroniky.
Ale na G a na S je potrebné tie pôvodné drôtiky vzájomne prekrížiť? (Samozrejme bez vzájomného dotyku a predpokladám prilepenie nového tranzistora chladiacou ploškou dole a vývody tranzistora smerom k doske plošného spoja).
Ešte mi nie je celkom jasná funkcia tohto MOSFET tranzistora. Predpokladám, že na D (Drain) je +12V z jedného konca cievky vysokotlakého elektromagnetického ventilu, pričom druhý koniec tej cievky je trvale na +12V. Riadiace napätie do G (Gate) periodicky otvára tranzistor, čím prvý vývod cievky prizemňuje na - pól. Takže predpokladám, že S (Source) je na zemi.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Vaclav
Příspěvky: 101
Registrován: 19 dub 2009, 15:18

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Vaclav » 29 kvě 2010, 18:20

Je to přesně tak, jak to píšeš. Pokud dáš tranzistor chladičem dolů, aby se alespoň trochu chladil o původní tranzistor na chladiči, tak jsou přehozené krajní vývody. Kupodivu to tam jde ale dobře nabastlit. A pokud ti není jasná funkce tranzistoru který měníš, tzak zdkus při zapnutém zapalování propojit vývody D a S ... předpokládám, že uslyšíš cvakání ventilu a pochopíš :lol: Jen pozor, teče tudy docela velký proud, tak ať ti to nezajiskří a neupálíš si vývody k původnímu tanzistoru.
Astra G Caravan 2.0 Di

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od csala » 29 kvě 2010, 21:01

Poriadne ma zmiatlo, že na pôvodný tranzistor vedú 4 drôtiky :?
Správne som označil piny pôvodného tranzistora?
Je potrebný ten spodný vývod D znovu na tranzistor zapojiť? Pretože tí Poliaci to asi nezapájajú :roll:
Přílohy
DSGD.JPG
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Vaclav
Příspěvky: 101
Registrován: 19 dub 2009, 15:18

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Vaclav » 30 kvě 2010, 12:01

Zbytečně se nestresuj se čtyřmi vývody. Já jsem při opravě nechal nechal oba vývody D zapojené na původním tranzistoru, takže mi odpadlo řešení problému, jestli je potřeba je znovu propojovat. Pouze jsem je přimáčkl až na tranzistor a nanesl na ně teplovodivé lepidlo, do kterého jsem upevnil nový tranzistor. Jeho vývod D jsem pak zapojil přímo na pájecí plošky od konektoru. (ta pocínovaná ploška se i lépe pájí nežli vývody od tranzistoru) Z původního tranzistoru odpoj pouze G a S. A jak jsem psal zbytečně se nestresuj. Jestli máš alespoň základní znalosti elektroniky a umíš zacházet s mikropájkou, tak v tom nevidím žádný problém... :D
Astra G Caravan 2.0 Di

Odpovědět