Právě je 17 srp 2019, 19:52





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 02 črc 2019, 11:43 
Offline

Registrován: 01 říj 2011, 17:33
Příspěvky: 29
Bydliště: Plzeň
Čus,

tento měřák se nedá přišroubovat. Tedy dá, ale asi v jiném motoru, protože závit na té hadičce je silnější než závit svíčky a přechodka tam není. V té sadě je místo něj alternativa, kdy to jen místo té svíčky zapíchnu, takže jsem jel tímto způsobem a druhé měření dopadlo odlišně, viz EDIT.

Filtr se měnil naposledy před rokem a něco - spíš podle nálady, kdy jsem už zjistil, že je tam nějakou dobu.

Frekvenci výměny mám z nějakého důvodu zafixovanou po 120 tis. km, ale asi je to blbě, takže 65 tis. km může být.

Co se času týče, fakt jej nemám - pracovní priority a závazky vůči klientům. Těch otazníků, kde může být příčina, je dost na to, abych se tomu věnoval sám. A jak jsem psal, i kdybych si nakoupil vercajk, stejně nenám prostor a ani nedokážu posoudit vady.

Každopádně díky.

_________________
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 14 srp 2019, 10:29 
Offline

Registrován: 01 říj 2011, 17:33
Příspěvky: 29
Bydliště: Plzeň
Zdravím,

tak po delší době jsem se k tomu dostal a jsem stále na začátku, přestože:

- přeměřeny tlaky napevno - všechny plus minus 12
- vyměnil jsem celý výfuk (od svodů po konec - byl mezi druhým a třetím dílem rozpůlen)
- katalyzátor při náhledu je ok
- regulační lambda byla totálně zarezlá, takže jsem ji vyměnil a s ní rovnou i přední
- vyměněn vzduchový, olejový i palivový filtr
- vyměněn olej
- vyměněna na zkoušku váha vzduchu

Motor po startu rozhodně lepší, neškube, ale po rozjetí sílu nemá. A jak dosáhnu 2000 až 2200 otáček, otáčkoměr se zastaví a více výkonu z motoru nedostanu - musím zařadit vyšší stupeň. A tak stále dokola.

Ujel jsem v tomto stavu kvůli testu cca 40 km. Kopce jsou problém, ale nakonec vyjedu. Sahara téměř stále jede, teplota kolísá mezi 90 až 100 stupni.

Aktuálně diagnostika hází P0302. Ještě zkusím znovu vyměnit na zkoušku zapalovací lištu.

Co se nabízí dál? Vodítka ventilů? ŘJ na repas?

Jak se mohou zachovat ty příp. přesluhující rozvody? Může to poskočit? V minulosti jsem už podobný problém měl, a to, že byly "o zub poskočené (po špatné výměně)" a auto nejelo, jak mělo. Nicméně výměna rozvodů jako další experiment je docela už finančně náročná věc, na druhou stranu pokud jsem přes limit, tak asi i nutná, ale rád bych nejprve věděl, jestli příčina může být i tady.

Díky.

EDIT: Ještě k té ŘJ: u Z18XE je, jestli se nepletu, Siemens Simtec 71. Mám k dispozici na zkoušku Siemens Simtec 70 ze X18XE1. Předpokládám, že výměna 1:1, jestli je to ŘJ, nebude v případě jiného typu úplně ok, co?

_________________
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 srp 2019, 20:19 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 217
Ahoj.

Tak rozvody neměň, ale zkontroluj jejich postavení, to je práce na chviličku. Řemenici na značku, sundat dekl rozvodových kol vačkových hřídelů (tři šroubečky) a podívat se, zda se kryjí značky.

To že je katalyzátor na tvé oko OK, koukal si zespoda, nebo ze shora dírou po Lambdě, neznamená, že není KO, ucpanej. Podle popisu počítám, že kontrolka motoru nesvítí a nebliká?

Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 srp 2019, 15:21 
Offline

Registrován: 01 říj 2011, 17:33
Příspěvky: 29
Bydliště: Plzeň
Čus,

díky za reakci. Rozvody prověří až za 10 dní. Dříve čas nemají, takže pak dám vědět.

Každopádně jsem se po výměně těch lambdasond (DENSO DOX-1569 a DOX-1568) a filtrů pokusil to auto více projet. "Jede" to jednoznačně hůř než se starými sondami a zasviněnými filtry. Už po po startu se to klepe a kolísají otáčky mezi 900 a 1300 - vždy má tendenci u 900 to chcípnout, pak si to přidá na 1300. Po cca půl minutě se to ustálí, ale občas se zakucká. Když se rozjedu, tak do těch 2000 ot. cca v pohodě, pak ale začne kuckat a jakoby se dusit a otáčky mají tendenci jít níž. Předchozí stav, než jsem vyměnil lambdy a filtry, tj. po výměně výfuku, se toto nedělo. Na druhou stranu ty vyjmuté lambdy vypadají šíleně, viz foto, takže k výměně dojít muselo.

Na LPG stejný provoz, nic se nemění. Kontrolka motoru svítila, házela tu P0302 - všimnul jsem si ale, že na zapalovací liště na první (či poslední?) tyči, která sedí na svíčkách, je pokroucené takové to gumové těsnění, tak jsem ho sejmul a nahradil jedním z druhé zapalovací lišty - myslel jsem si, že by to mohlo mít vliv. No, diagnostika po smazání chyb a ujetí cca 2 km nic, zkoušel jsem i plnej plyn na místě, jestli nějakou chybu znovu vyprokovuji - to 2000 ot. překoná, ale motor se klepe jako hovado, ozve se pískot (asi řemene) a rozklepe se i řadička.

Sílu to už nemá vůbec. Jsem rád, že se to na rovině vůbec posouvá. Teď počkám na kontrolu těch rozvodů a udělají i detailnější diagnostiku.


Přílohy:
IMG_20190816_150344.jpg
IMG_20190816_150344.jpg [ 370.28 KiB | Zobrazeno 60 krát ]

_________________
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 srp 2019, 16:32 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 217
Ahoj.
Samotný vzhled lambda sond o ničem přímo nevypovídá. Přeci jenom jsou vystaveny značnému teplu, při LPG a jeho špatnému seřízení ještě větší než normálně.

Důležité je, aby se v diagnostice prohlédlo, zda u té první chodí lambda regulace a ta druhá naopak aby se její hodnoty příliš často a prudce neměnily. Doufám, že jsi ty Lambdy neprohodil, každá je jiná!
Jestli byla dlouhou dobu ŘJ motoru oblbována nesprávným údajem z vadných čidel, bude to chtít chvilku času na adaptaci, nebo adaptace vymazat, odpojit i baterku a nechat proběhnout samonastavení škrtící klapky.

Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 srp 2019, 16:41 
Offline

Registrován: 01 říj 2011, 17:33
Příspěvky: 29
Bydliště: Plzeň
Ahoj,

regulační DOX-1569 jsem dal před katalyzátor, diagnostickou DOX-1568 za katalyzátor. Odpojení baterie mě napadlo, ráno jsem to udělal, zítra zkusím zapojit a znovu to projedu. Adaptace asi nijak svépomocně nevymažu, pokud to neudělá baterie, co? Mám jen tu OBDII diagnostiku, na lepší si musím počkat za těch 10 dní.

Dokážeš mi popsat, jak se provede to samonastavení škrtící klapky?

Díky.

EDIT: Tak už jsem něco našel. Zkusím tento postup:

"Pro smazání veškerých „měkkých“ dat obyčejně funguje tento postup: Odpojíme ( – ) pól baterie, sešlápneme brzdový pedál (tím se vybije zbytkový náboj v elektrické soustavě) a necháme auto asi jednu hodinu stát. Pak připojíme baterii, zapneme klíček a počkáme ca 30s. Z motoru se může ozývat cvakání, to se motor snaží „naučit“ škrtící klapku a najíždí s ní do krajních poloh. Když cvakání ustane, nastartujeme motor a necháme ho běžet ve volnoběhu až do dosažení provozní teploty. Volnoběh bude různě kolísat a postupně by se měl ustálit na nějakých 750-850 rpm. Plné obnovení adaptačních dat nastane během ca 500km provozu, podle stylu jízdy. Po tuto dobu je třeba počítat s mírnými ochylkami v práci motoru, které ovšem řidič málokdy vůbec postřehne."

A možná ještě pročistím tu klapku jako takovou.

EDIT2: Ještě jsem si vzpomněl, že se mi rozsvítila kontrolka takového auta ve smyku (ASR). Ale diagnostika nic neřekla. Brzdy úplně zdravě nefungují, kotouče jsou rezavé, tak jsem si říkal, jestli to nebude souviset třeba s tím, že jsou destičky přirezlé a táhne to "do smyku", tj. že to spíš nesouvisí s problémém výš.

_________________
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz